• Utbrytarkonst

Grisa som namn?

Jag har en fråga. Kan ett barn heta Grisa? Funderade på det häromdagen som namn som vår kommande dotter, och först lät det befängt men ju mer jag tänker på det desto gulligare tycker jag att det låter? Och man kan ju ändå heta t.ex Björn.

• Svar på tråden Grisa som namn?
  • CitronTulo

Grisa-Stina är värre än bara Grisa!! Tänker vad man förkopplar namnet med, och då tänker jag såklart på djuret gris (som förvisso kan vara väldigt gulliga), men som man förkopplar med något smutsigt etc.
    I jämförelse med tex. Varg eller Tiger som man snarare förkopplar med något stark och modigt!

Varför inte välja namnet Grace istället?

• Ignoramus

Tycker Grisa-Stina är ett fantastiskt namn men förstår att det verkligen inte faller alla i smaken. Kanske bättre att du själv byter namn till det och att dottern får något mer neutralt till dess att hon är gammal nog att välja själv?

• Anonym (signatur)
    Utbrytarkonst skrev 2018-10-12 09:26:55 följande:

Tack för era åsikter. Kommer nog inte att bli Grisa som namn, men då funderar jag istället på om man har dubbelnamn, Grisa-Stina tänkte jag på? Då låter det väl inte så konstigt och mer likt ett "vanligt" namn?

Grisa-Stina  blir ju superlätt Gris i stia.

Jag undrar nu om detta är ett påhittat ämne om nanmn bara för att se reaktioner =/ ?
  • Anonym (Kisa med ögonen)

Barn-misshandel..

• Fliselisan

Måste vara ett skämt? Grisa? Det säger man ju till barn som skitar ner massor - sluta grisa nu!

• v i r r a
    Meriall skrev 2018-10-12 21:18:45 följande:

Eller Grisie

Låt oss säga Ghrizie för unikitetens skull
  • Anonym (Sorry MEN NEJ!)

Hahhahahahaha jag ber om ursäkt! Men VARFÖR vill man illa ett ofött barn??? Med namnet grisa kommer man inte långt, överleva mellanstadiet / högstadiet med detta namn är OMÖJLIGT!

Snälla hoppas att du vaknar upp och inser att ?grisa? inte är ett namn!

Gisela är ett namn, kanske grisela??? Hahaha jag dör snart

Svar på tråden Grisa som namn?