• Jojjans

Vi som har BIM november 18

Och bilden försvann såklart. Här är den:

Och här är en bild på förra månaden då jag garanterat hade äl enligt temphöjning:

• Jojjans

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18

4/11 Pemmelie

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Jojjans, Incognita

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

21/11 Sara11, NervösaNatta

22/11 väntarpåplusset

26/11 Mia86a

• Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-10-24 11:45:12 följande:

Jag är lika frustrerad som du! Testat olika äl-test (både digitalt och vanligt) men de blir inte positiva. I november ska jag testa Clearblue med dubbelindikator istället.

Ger dina test inga utslag alls, eller som på mina bara svagt?

Oavsett så rekommenderar jag verkligen att tempa! Det hjälper inte i förväg men ger dig en tydlig indikation på att äl skett så att du kan få bättre koll på hur din cykel ser ut.
  • Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-10-24 12:36:52 följande:

Tack för att du la till mig! :)

Svaga utslag på de test med streck (såsom du får). Inga utslag på digitalt test som jag testade för första gången nu men började förmodligen testa för sent i den här cykeln.

Det blir till att tempa framöver. Har undvikit det för jag inte stressa upp mig men ska ge det ett försök. Det är ju stressande att inte veta också!

Du får alltså temperaturhöjning (och vet att du haft ägglossning) men inga positiva ägglossningstest?

Exakt. Får höjning men aldrig fått ett äl-test med två lika starka sträck. Känner supertydligt att jag är på g att få äl nu så har tagit 3 (!) test idag len bara extremt svagt knappt synligt. Återkommer i helgen med temperaturrapport :)
  • Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-10-24 20:03:24 följande:

Ja gör det! Själv beställde jag en termometer. ????

Spännande! Jag använder inga preventivmedel i vanliga fall utan endast kondom vid äl så jag använder temperatur och allmän fertilitetsförståelse och behöver ha bra koll även när jag inte försöker bli gravid.

Bara för att kolla, köpte du en termometer med 2 decimaler? Kan vara lättare att se skiftningarna då, även om jag tycker att en vanlig funkar helt ok.
  • Jojjans
    fian82 skrev 2018-10-25 11:13:37 följande:

Ska ha ägglossning nu i dagarna :) Har börjat testa med äl stickor. Har ätit rosenrot och bisolvon denna mån plus att mannen börjat med zink och folsyra. Ska bli spännande att se om det gör nån skillnad :) Det här blir vårt andra seriösa försök :) Lycka till allihopa!

Av nyfikenhet, har aldrig hört nåt om att män borde äta folsyra, kan du inte berätta mer om det? :)
  • Jojjans

Jag har äl idag om jag känner rätt, men äl-stickorna visar såklart bara svaga svaga antydanden till streck. Men litar mer på min kropp än på stickor.

Brukar alltid känna av den först svagt ena dagen och starkare andra dagen, samt på vilken sida ägget släpper ifrån. Men den här månaden tycker jag att jag känner i båda sidorna! Mest i vänster, men också på höger... det ska jag lägga på minnet om det skulle ta sig och bli tvillingar ;)

Har fått till det både i måndags och igår, och ska hinna ikväll med, så sen är det bara den hemska väntan kvar.

• Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-10-25 17:18:58 följande:

Absolut, känns som en bra sak.

Beställde en på nätet, glömde kolla decimalerna men ser nu att den har två. Hoppas den kommer innan helgen! :)

Spännande! Har du koll på hur du ska mäta osv, eller har du hittat bra info/använder dig av nån app dom hjälper dig ha koll? Jag tyckte det var mycket att läsa på först, men nu känns det som den mest naturliga saken i världen :)
  • Jojjans
    mangon skrev 2018-10-25 22:13:36 följande:

Tempa.

Krävs det att man tempar samma tid varje morgon? Gör det något att man är uppe ca 3 ggr per natt och sover oroligt?

Våra nätter är rätt röriga med vår 3 åring som alltid sovit oroligt och man är uppe ca 3 ggr per natt med henne. Plus springer fram och tillbaka till hennes rum nu när hon självt bestämt att sova i hennes säng på rummet ;)

Tänker om det påverkar tempen?

Enligt tex natural cycles så påverkar det en del. Jag själv har inga barn men är ändå uppe och kissar åå nätterna, och ibland hinner jag inte sova 4 sammanhängande timmar innan det är dags at gå till jobbet.

Ibland vaknar jag också 1-2 timmar innan det är dags att gå upp, så då tempar jag då istället.

Trots det så har jag fått en väldigt tydlig kurva där det är lätt att se att äl varit.

När man använder NC kan man också göra en mätning ogiltig ifall man märker att tex orolig sömn, alkoholintag eller sjukdom påverkat temperaturen för mycket.
  • Jojjans

verkar som att min äl flyttats fram en dag så ändrar i listan. Har haft känningar på vänster sida sen i onsdags, starkt intorsdsgs och värst i morse. Hade också starkast äl-test igår em.

Han liga sista gången igårkväll och nu är jag bortrest över helgen då hoppas det räckt. <3

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87, minnie768

2/11 Nova92 

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18 

4/11 Pemmelie 

5/11 mimmisen1991, Emmas92 

7/11 Incognita 

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda 

9/11 ero13 

11/11 Livethänder, Selmans 

12/10 Missempi 

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82 

14/11 mangon