• Jojjans

Vi som har BIM november 18

mysius skrev 2018-11-07 07:55:36 följande:

Jag tänkte köpa ett cb digitalt idag, men vet inte om jag ska testa ikväll eller imorgonbitti? Vad tror ni?

Det är andra barnet för mig isf, har en dotter på 1,5 år :) förra gången plussade jag på bim+2. Kan tillägga att jag tempar varje dag och att min temp stiger...

Testade du innan bim vid din förra graviditet, och var det då negativt enda fram till bim+2 när du plussade?
  • Jojjans
    Mezzy skrev 2018-11-07 08:30:13 följande:

4-5 dagar kvar till BIM men inatt hade jag super svårt att sova och så har jag börjat få finnar vilket alltid är ett tecken på att mensen är på g. :( Blir så himla besviken. Är vårt 4:de försök! Önskar verkligen att jag inte hade berättat för någon, förutom mamma, att vi försöker då de frågar hela tiden! 

Har aldrig tidigare försökt bli gravid då dottern va en trevlig överraskning så allt detta är helt nytt för en. 

Har ni några bra tips som man kan göra för att öka chanserna ytterligare? 

Det är ju samma hormon som stiger i mitten av lutealfasen som när man är gravid, så att du har dina vanliga symptom behöver verkligen inte betyda att det är kört... många dagar till bim ännu!
  • Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-07 10:22:50 följande:

Ingen mens änsålänge och nu när jag kände på tappen så har den kupit upp och blivit lite bakåtvänd så vet inte riktigt när mensen tänkt komma ..

Just nu ligger jag på soffan och fryser :/ så den kommer väl säkert snart :(

Nej inte testat något.

LoveEver skrev 2018-11-07 10:22:50 följande:

Ingen mens änsålänge och nu när jag kände på tappen så har den kupit upp och blivit lite bakåtvänd så vet inte riktigt när mensen tänkt komma ..

Just nu ligger jag på soffan och fryser :/ så den kommer väl säkert snart :(

Nej inte testat något.

Å vad spännande! Frusenhet kan ju absolut också vara ett tecken... eftersom kroppstemperaturen ökar av progrsteron så fryser man lättare. Håll oss uppdaterade! Jag håller tummarna för dig
  • Jojjans
    Anonym (Hoppas på nr 2) skrev 2018-11-07 10:32:32 följande:

Hej tjejer, BIM+4 här och fick detta testet idag. Ser ni någonting?

Jag tycker att jag ser ett svagt streck, men på fel ställe...
  • Jojjans
    Mezzy skrev 2018-11-07 11:09:52 följande:

Är det så? Det visste jag faktiskt inte! Är så rädd att för att hoppas då man blir så himla ledsen när mensen sen kommer :( 

Men ska väl inte räkna bort det helt ännu tills mensen faktiskt kommer! :)

Det är ju progesteron (gulkroppshormon) som bygger upp slemhinnan och hindrar mensen från att komma igång. Har inget ägg fäst så slutar kroppen producera progesteron strax innan bim. Om en graviditet fäst så börjar det istället produceras mer progesteron för att bibehålla graviditeten. Det är progesteronet som gör att tempen stiger under cykeln, samt håller sig kvar högt under hela graviditeten.

Min temp ökade ytterligare efter bim = ännu högre progesteronnivåer. Sen tillkommer ju hcg, som är annat hormon, men just progesteron beter sig likadant enda fram till bim ungefär...
  • Jojjans
    Mezzy skrev 2018-11-07 11:38:19 följande:

Läste dock nu att anledningen till att man kan ha svårt att sova några dagar innan mensen (som jag oftast alltid har) är för att nivåerna av progesteron och östrogen minskar då. Och är man gravid så minskar de inte! :(

Jaha, det visste jag faktiskt inte. Isåfall berodde inte min oroliga natt på det, för imorse låg min temp fortfarande högt = fortfarande högt progesteron. Men bim är ju först imorgon så får se.

Men kan verkligen progesteron och östrogen sjunka så många dagar innan bim som för dig? Tänkbart det borde ju sätta igång mensen...
  • Jojjans
    mysius skrev 2018-11-07 11:21:08 följande:

Uppdatering! Tog ett digitalt test och jag är gravid :D

GRATTIS!!
  • Jojjans

Puffar bim-listan då den hamnat så långt bak här med alla tester och underbara plus :)

Ni som precis kommit hit, lägg gärna till er. Och ni som plussat också såklart!

BIM-lista nov:

1/11 Canary, teresee, kstadtjej87, mallllllin

2/11 Nova92, Ma18

3/11 gummsanmadde, Z1987

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte

5/11 mimmisen1991, Emmas92

6/11 Va1kyrja, Sångfågeln87

7/11 Incognita, CE

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

10/11 Strösocker

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18

12/11 Missempi , Mezzy, Pixma

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon,

15/11 saraholm, April2, Granskott

16/11 SofieElise, EllieJo

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82 , MammsenS

20/11 idaisraelsson, Ängel, Tredtopp

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ

23/11 Miichaella, lw12

24/11 Persi91, Tirin

26/11 Mia86a, Piffan87

27/11 Cassandra92

28/11 LinaLinnea, Jagerika

29/11 minnie768

30/11 em0ma, Canary, Ma18, Jsv17, Kstadtjej87

Pluslista:

Emmas92 bim -1

Pemmelie BIM -1

Va1kyrja BIM -3

• Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-07 10:55:19 följande:

Ja vi får se .. har också upptäckt nu att jag fått en lättare "dos" av svamp :(

Hade väldiga problem med det med min förstfödda .. dock inte såhär tidigt .. men .. vi får se .. kommer inte mensen idag blir det test imorgon :)

Nu sitter jag i ett varmt bad pgr av all huttrande :D

Ska hålla tummarna för oss ikväll och imorgon bitti. Hoppas inte din mens kommer så du får ta ett test! Och hoppas min temp är hög imorgonbitti :)

Har tempen inte gått ner imorgon finns det fortfarande en chans för mig. Kommer inte mensen senast fredag ska jag testa på lördag.
  • Jojjans
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-07 13:14:29 följande:

Stämmer dina Äl-dagar enligt P-tracker? Jag tycker det är så konstigt. Enligt appen ska jag ha ÄL nu på lördag, den 10/11 men av en slump (kände lite på mig att det skulle vara tidigare) så testade jag med stickor förra fredagen. Fick då blinkande och sedan på lör fick jag fast glad gubbe. Hade jag gått enligt appen och börjat testa idag som appen tycker, så hade jag missat äl helt. Visst vi kanske hade han sex ändå under förra veckan men om man nu inte haft det. 

Men oj, vilken skillnad! Har du lagt in många gamla cykler i appen, eller har du ändrat inställningarna till att matcha din cykel? Märkligt när det avviker så.. och frustrerande såklart.
  • Jojjans
    Anonym (Vågarintebliglad) skrev 2018-11-07 15:44:35 följande:

Tog detta idag, ej på morgon urin är ett clearblue snabbdetektion. Och fick detta resultatet efter ca 1 minut? Någon mer som ser? Vi har försökt så länge så vågar inte bli glad i ?onödan?

Jag tycker absolut att jag ser något! Och det låter ju rimligt att det är sådär svagt med tanke på -4 och inte morgonurin. Testa igen imorgonbitti! :)
  • Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-07 21:53:04 följande:

Gud vad tankarna spinner ..

BIM idag ingen mens kommen och ingen i sikte .. får mer o mer känsla av att det kanske tagit sig :)

Har lite värk i ländryggen lite likt växtvärk, illamående som kommer lika snabbt som det försvinner, likadant med hungerkänsla, yr, feberkänsla och nu sedan ca 17 så har jag iprencip bara legat och kännt mig sjuk eller påväg till att bli sjuk :/ sjukt sugen på smoothie (/frukdryck) hela tiden vilket jag även var senaste graviditeten, har inte tempat men tempen visar 0.4 mer än vad jag brukar ha ..

Imorgon blir det test :)

Någon mer med symptom/känningar/känsla ?

Å vad härligt att mensen inte kommit än!! Tycker symptomen låter lovande. Spännande med test när du vaknar. :)
  • Jojjans

Inatt/imorse kom mensen. All min molande känsla och spänningar i svank/blygdben är nog bara nya starkare pms-symptom som kommit efter missfallet. Det var väl väntat efter alla negativa test dock, samt att jag hade ägglossning från min dåliga sida - den sidan det inte tog sig på i våras när vi började försöka.

Ingen juli-bebis för mig, så jag lämnar gruppen nu. Lycka till alla!

• Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-08 07:11:29 följande:

Yeyyy det blev ett plus :) :) :)

Hur går det för dig ? Någon känning idag ?

Åååå grattis!!!! :) och tack för styrkekramarna
  • Jojjans
    Jagerika skrev 2018-11-14 06:54:25 följande:

Hej allihopa! Hur goda är chanserna till en graviditet? Vi hade sex 9:e-10:e och 11:e och hade förmodad ÄL igår den 13:e. Vi har alltså inte haft sex dagen innan ÄL och på själva ÄL-dagen.

Är det nån som blivit gravid här inne utan att pricka ÄL-dagen? Försökt i 11 månader och mannen är inte lika engagerad som i början så det är inte lätt att få till det prick på ÄL-dagen tyvärr.

Jag blev gravid i våras när jag hade sex ons, tors, lör. Ägglossning på tisdagen. Så hopp finns!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18