• JohannaLi

Vi som har BIM november 18

Är på äl+7 eller 8 idag och börjar känna lite lätt molande, svårt att hålla hoppet uppe efter tre misslyckade försök. Om det inte funkar denna gången funderar jag på att fråga om min kille vill testa sånt spermaprov man kan köpa på typ testlagret. Någon som provat dom och vet om man får tillförlitliga svar?

Är lite rädd för att föreslå detta för honom ifall han tycker det känns jobbigt men samtidigtbra att veta i tid så man kan göra ngt åt det om det nu skulle va så. själv var jag precis vart på undersökning hos gyn (av andra anledningar än skaffa barn) och ingenting konstigt hittades då. (Vet såklart att det finns massa olika anledningar till att det kan va svårt för mig eller att allt är helt normalt för oss båda och att vi fortfarande är långt inom ramen för rimlig tid att lyckas) men vill som sagt utesluta anledningar så fort man kan.

Puh blev ett långt inlägg, hoppas ni orkar läsa, blir så nojig BIM-veckan och är egentligen alldeles för mkt uppe i mitt huvud.

• JohannaLi
    småfossingar skrev 2018-11-13 09:32:51 följande:

Som sagt tålamod, inte min bästa sida så tog det digitala oxå.. kommer ju 2 till med det jag beställde igår så kan ju ta fler och se att hcg stiger.

Stort grattis!! Har BIM samtidigt som Du men har bestämt att inte testa före lördag, har bara test som mäter hcg 25 så väntar lite.

Har du haft några symptom hittills? Själv känner jag ingenting bara lite huttrig och frusen idag,kalla händer fast min Temp sjönk från 37,2 igår till 37,0 idag, känns inte så hoppfullt...
  • JohannaLi
    småfossingar skrev 2018-11-13 22:34:49 följande:

Tack så mycket!

De test jag tog idag mäter ju från 25, men trodde aldrig att det skulle visa något. Har ju dock plussat väldigt tidigt med de 2 barn jag redan har...med 25:or.

Har väl egentligen mått precis som jag brukar efter äl, framförallt ont i brösten men det har jag ju innan mens oxå. Enda som jag har nu sedan ca 2 dagar som jag inte har innan mens är yrsel, hållt på att svimma några gånger samt illamående som kommer hastigt och går över lika hastigt.

Ska jag va helt ärlig har min temp vart lägre efter äl än jag brukar ha..tänkte att det kanske är nå fel på tempen men vet inte..

håller tummarna för dig och hoppas att din mens håller sig borta.

Ok! Så otroligt svårt för alla tecken kan också va mensen som är på ingång. Har fått mer tilltagande molande nu på kvällen som jag brukar få innan mens så börjar ge upp hoppet. Ursch så svårt att tro att man någonsin ska lyckas...
  • JohannaLi
    tisse_tuss skrev 2018-11-14 09:56:06 följande:

Tog det här testet nu imorse på ÄL+9 (BIM-3), kan det vara ett sånt spökstreck som ändå verkar ganska vanligt på Clearblue? Fick nämligen tokblankt på Testlagret.

Har inga symptom alls (inte ens PMS) så hade räknat med att det var kört, de två gånger jag varit gravid innan (tidiga missfall) så har jag haft extremt ömma bröst och lite illamående när jag plussat. Kan jag vara gravid utan symptom eller är det bara ett spökstreck?

Tycker det swe positivt ut!! Ta ett CB digital veckoindikator så får du svart på vitt :)
  • JohannaLi
    Johannamari skrev 2018-11-14 07:17:29 följande:

Jag testade igårkväll.. Inte heller någon antydan. Suck.. 

Men så länge mensen inte är här så får vi ju hålla hoppet uppe. (BIM fre eller lör)

Jag har mått som vanligt, spänt lite i magen till och från som det inte brukar göra annars. Men kan lika gärna vara att jag överanalyserar alla symtom. 

Hur mår du?

Kommer ihåg dig från oktober tråden, tror vi hade BIM ungefär samtidigt då med. Nu har jag söndag eller måndag, men ska verkligen hålla mig till att inte testa före lördag! Pallar inte få negativt innan man ska gå till jobbet. Vill va hemma och va ledsen hela dagen om det nu är så!

Försöker också att inte känna efter alls, men är ju sviinsvårt! lite molvärk men det brukar jag ha veckan innan mens, är på otroligt dåligt humör idag med så det visar väl mest på pms tyvärr :( håller tummarna för att vi båda får plus denna månad!
  • JohannaLi
    Johannamari skrev 2018-11-14 14:16:10 följande:

Ja, men det stämmer ju :) 

Så jävla jobbig väntan tycker jag.. 

Och blir en gnutta avis på alla som plussar innan BIM (inte en antydan här). Och vill inte gå runt och inbilla mig. Jag ska försöka hålla mig till lördag. Då är jag ledig. Ska jobba kväll på fredag så känns trist att få negativt innan man ska till jobbet. Suck* 

Och jag har också världens pms humör. Så egentligen inställd på att mensen kommer snart. 

Har du var gravid tidigare? Jag Har själv aldrig vart gravid så också ännu svårare att veta hur det känns och om jag ens kan.. men vi håller tummarna att vårt dåliga humör inte är pms utan att vi plussar i helgen! :)
  • JohannaLi
    Johannamari skrev 2018-11-14 15:30:11 följande:

Jo, jag har en dotter som är fem och ett halvt, så var ju sex år sedan jag plussat och glömt av de mesta symtomen. Blev illamående men det var under en lång bilresa som jag kom på att jag nog skulle ha mensen.. och så testade jag hemma sedan och ett svagt sträck. Några dagar senare nytt test och ett garanterat plus. Men minns inte riktigt hur övriga kroppen mådde. 

Hua.. Lördag.. Lördag. 

Ah jag förstår, det är ju ett tag sen så svårt att komma ihåg plus att alla graviditeter säkert är olika... bara att hålla tummarna! Vilket försök är ni på?
  • JohannaLi
    saraholm skrev 2018-11-15 05:11:32 följande:

Jag plussade imorse ?

Grattis!!! Vilket försök var ni på och kände du några symptom innan ni plussade?

Själv har jg BIM på söndag eller måndag och greppar alla halmstrån nu haha!! Har egentligen inga symptom förutom lätt molande i magen men det brukar jag ha ca en vecka innan mens så börjar ge upp..
  • JohannaLi
    Anonym (Trean) skrev 2018-11-15 17:25:55 följande:

Jag hade nu lite blödningar (mest brunt) innan bim och trodde det var mens på g men inget annat faktiskt innan plusset! Med ettan hade jag också lite blödningar och med tvåan inget alls. Har läst om andra som har väldigt mkt under hela grav och även innan så som med allt annat är det väl individuellt även detta. För övrigt fick vi bara till det vad jag tror två dagar innan äl och två dagar efter denna gång och det blev ju ändå plus så det kan nog ändå bli ngt ska du se! Lycka till!

Hur hade du med andra symptom innan du plussade? Har BIM på söndag och haft lite lätt molande till och från i snart en vecka. Hade samma sist med så tror de ta bara är mens på g...
  • JohannaLi
    Johannamari skrev 2018-11-15 19:02:36 följande:

Provade ett testa tidigt nu på kvällen.. blankt. 

Ska man lita på det eller testa igen om mensen är sen? 

Kunde inte låta bli och nu känner jag mig sjukt besviken. Dock galet ömma bröst varav bröstvårtorna blivit större och ömmar för ingenting. Är det vanliga mens symtom? Någon som känner igen sig?

Vänta till lördag och testa igen om inte mensen dyker upp. Äl kan ju ha vart senare än du trott. Håller tummarna!!!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18