• JohannaLi

Vi som har BIM november 18

Hoppar över till den här tråden nu från oktober-tråden, fick mens imorse efter att ha gått över BIM med fem dagar. Har på tio år bara vart sen med mensen en gång så otroligt frustrerande att min ägglossning troligtvis drog över tiden med fem dagar. Min mens har överlag vart märklig sen jag tog ut mn Kopparspiral i juli vilket är skumt då den inte innehåller hormoner och inte borde påverka cykeln.

November blir nu vårt fjärde försök, första barnet och vi är 30 och 35 år. Frustrerande varje gång nu mensen kommer trots att jag var fullt medveten om att det troligtvis tar tid. Men man blir ju orolig att ngt är fel på någon av oss då jag aldrig blivit gravid tidigare av misstag, så har ju ingen aning om jag ens kan blir gravid..

• JohannaLi

Lägger till mig på BIM-listan

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 saraholm

19/11 JohannaLi

• JohannaLi
    Jojjans skrev 2018-10-17 15:13:31 följande:

Ja jag tycker det är spännande hur man i denna längtan typ tappar sitt i vanliga fall förnuftiga eller rationella jag... jag har stark tillit till min kropp men blir så lätt påverkad i ?hetsen?.

Jag blev liksom gravid på andra försöket, men DIREKT när det inte gick på första försöket började jag googla på vad det var för fel på mig trots att jag vet att jag lätt blir gravid och att min cykel fungerar som en klocka (har gjort 3 aborter. Visste alla gånger att jag var gravid innan test).

Jag håller med till tusen procent! Hatade FL innan nu sitter jag här varje dag och läser och googlar minsta symptomfast jag själv gett mig Google-förbud typ tjugo gånger.

Jag har aldrig blivit gravid (har dock alltid vart duktig på att skydda mig) men när folk i ens omgivning blir gravida på första försöket så tror jag direkt att det är ngt fel på mig när det inte funkat på tre försök, fast jag vet att det är helt normalt att det tar upp till ett år.
  • JohannaLi

[quote=79151338][quote-nick]Jojjans skrev 2018-10-19 18:54:22 följande:[/quote-nick]

Ja det är märkligt hur man nästan blir besatt trots att allt faller inom det normala. Jag har förbjudit mig själv att hålla på med olika preparat för det känns som att det lika gärna kan skapa obalans mer än att hjälpa en att bli gravid.

Låter jobbigt att mensen var sen 5 hela dagar! Hann du ta gravtest så du vet att det inte var ett väldigt tidigt missfall?

[/

Jag tog två gravtest båda negativt, en på kvällen på BIM när ingen mens dykt upp och en två dagar senare hos barnmorska som sa ?kan vara att du stressar upp dig då skjuter mensen på sig, försök inte tänka på det? det är ju lätt.

Dock tror jag att min ägglossning var sen förra månaden, fick aldrig ngt starkt streck på stickorna den veckan jag ?skulle? haft ägglossning och fyra dagar senare fick jag sega flytningar men tänkte då att ?jag har ju redan haft ägglossning?. Väldigt konstigt också då min mens som sagt i tio års tid kommit på utsatt dag plus minus ngn dag på sin höjd. Min mens har vart lite skum sen jag tog ut kopparspiralen.

Känns så jäkla surt men då jag och min kille låg typ varje/varannan dag den veckan jag trodde jag hade ägglossning så veckan efter ingenting när jag då tydligen haft ägglossning. Suck...

• JohannaLi

En fråga som jag tänkte någon här kanske har svaret på. Jag bar aldrig blivit gravid (oönskat) och nu är vi inne på vårt fjärde försök i november. Jag vet att det är heeelt normalt men man börjar ju noja såklart över om man ens KAN bli gravid. Jag tränar väldigt mycket men har alltid haft regelbunden mens, men har läst lite överallt att det inte är en garanti för att man har ägglossning.

Så nu till min fråga, om man får tempökning mellan det man tror är ägglossning och mens är det en garanti för att man faktiskt hade ägglossning?

• JohannaLi
    Jojjans skrev 2018-10-22 21:17:44 följande:

Som jag har förstått det så är tempökning en garanti för att ägglossning skett. Brukar du ha tempökning?

Ja har aldrig tempat innan jag startade försöka bli gravid men senaste två cyklarna har tempen stigit nästan en halv grad mellan ägglossning och mens. Från ca 36,5 till mellan 36,8-37,1 och samma morgon jag får mens gått ned igen till 36,5 så då borde jag haft ägglossning båda dessa gånger? Sist kom ägglossningen nästan Fem dagar senare än jag trodde så vi missade helt att ligga dagarna run t ägglossning, så verkligen inte konstigt att det inte blev ngt.
  • JohannaLi
    Jojjans skrev 2018-10-23 06:51:23 följande:

Japp det stämmer! Låter absolut som att du ägglossning. Tempoökningen kommer sig väl av gulkroppshormon om jag minns rätt. Och det bildas ju av gulkroppen som bildas efter att ägget släppt.

Min temp stiger också ungefär en halv grad efter äl. Vid graviditet ökade den ytterligare 0,3 efter bim.

Använder du någon app för att registrera temp?

Nä tyvärr, använder vanlig febertermometer, är lite för snål för NC. Men använder ägglossningsstickor, är ?bara? på tredje försöket så kanske skaffar NC om det inte funkar på en två tre försök till.
  • JohannaLi
    Jojjans skrev 2018-10-23 13:45:17 följande:

Jag tycker att du ser ut att ha en stegring på dag 20, är det idag?

Min äl sköts fram när jag höll på att försöka bli gravid sist. Kanske pga all stress kring att få till sexet.

Min ägglossning sköts också fram fem dagar förra månaden, har typ aldrig hänt förut också troligtvis pga att jag tänker mkt på det och stressar kring att bli gravid, så prova att testa några dagar till och fortsätt tempa!
  • JohannaLi
    Skitfrustrerad skrev 2018-10-26 18:33:52 följande:

När mensen kom i tisdags blev jag så besviken så jag stampade i golvet och grät en skvätt för mig själv. Vem har jag blivit egentligen?

Japp känns lika surt varje gång, maktlösheten är ohanterbar..
  • JohannaLi
    idaisraelsson skrev 2018-10-28 13:10:56 följande:

Hej

Ni som äter rosenrot, vilken äter ni? Hur äter ni? Var kan man köpa?

Köpte på apoteket :) tester första månaden med rosenrot
Svar på tråden Vi som har BIM november 18