• JohannaLi

Vi som har BIM november 18

Emmas92 skrev 2018-11-04 12:00:58 följande:

Imorse plussade jag på bim -1 (babyplan stav, testa tidigt)

Superglad!

Håller tummarna för er andra <3 har varit så skönt att följa och läsa vad alla skriver. Nu hoppas jag att det lilla fröet trivs i min mage. Kommer helt klart ta fler gravtest då man inte tror det är sant! (Första barnet)

Åh grattis! Själv fick jag starkt utslag på äl-test idag och lyckades få till mys så nu hoppas jag på ett plus om fjorton dagarna!
  • JohannaLi
    Emmas92 skrev 2018-11-04 12:00:58 följande:

Imorse plussade jag på bim -1 (babyplan stav, testa tidigt)

Superglad!

Håller tummarna för er andra <3 har varit så skönt att följa och läsa vad alla skriver. Nu hoppas jag att det lilla fröet trivs i min mage. Kommer helt klart ta fler gravtest då man inte tror det är sant! (Första barnet)

Vilket försök lyckades ni på? Vi ör på fjärde försöket också första barnet.
  • JohannaLi
    Solrosen29 skrev 2018-11-05 21:43:03 följande:

Bim +3. Ingen mens och inget +.

Aldrig varit sen mer än + - 1 dag. Har dock mensvärk och haft i två dagar, inga spottings än som jag brukar få två dagar innan.

Men kommer nog ikväll/ natt. Vill bara få igång den då hoppet inte vill försvinna helt medans den lyser med sin frånvaro *apasomhållerförögonen*

Åh hade precis som du förra månaden, min mens har inte vart mer än en dag sen på tio år men sist blev den fem dagar sen. Måste vart min bli-gravid stress som flyttat ägglossningen fem dagar framåt.... tog typ tre tester som alla var negativa så förstod att jag ej var gravid då jag inte alls hade sex runt ägglossningen eftersom jag trodde den var veckan innan den var. Vill inte förstöra dina förhoppningar men hade du vartgravid hade du fått positivt på grav-test... meeen finns ju alltid en chans om du hade sex runt ägglossningen om den var sen så håller tummarna.....
  • JohannaLi
    Incognita skrev 2018-11-06 09:05:33 följande:

Jahap då kom mensen för mig idag. Jag är besviken och lite orolig..kan jag ens bli gravid. Typ sådana tankar som snurrar runt i huvudet på mig nu. Man har ju inte tiden på sin sida direkt...nåja bara på't igen! Grattis till alla er som plussat och stort lycka till till resterande som kämpar

Nej fy vad tråkigt! Känner verkligen med dig!! Vilket försök är ni på? Jag och min kille är på försök fyra 30 och 35 år ingen av oss har vart gravida/gjort ngn gravid så man börjar ju bli orolig om man ens kan? Denna ovisshet är bland det värsta jag vart med om...
  • JohannaLi
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-06 16:21:51 följande:

Vilket försök är alla på här i tråden? 

Försök fyra för oss, men tre då vi prickat ägglossning, förra månaden kom den fem dagar senare än jag trodde så därför kanske det inte räknas på ett sätt.
  • JohannaLi
    Mezzy skrev 2018-11-07 15:41:05 följande:

De senaste två månaderna så har jag loggat min sömn och för två månader sedan så kunde jag inte sova 2 dagar innan mensen och förra månaden så var det 4 dagar innan mensen :( så jag får nog mensen på söndag. 

Håller tummarna att den inte kommer imorgon för dig! :)

Kan det inte bara vara så att då det börjar närma sig BIM blir Du nervös och börjar tänka och reflektera mkt om kvällarna och därav sömnsvårigheterna? så har jag iaf, har inte kunnat tänks på ngt annat än att inte mensen ska komma veckan före BIM och sover där också svindåligt
  • JohannaLi
    Mia86a skrev 2018-11-09 11:17:41 följande:

Ni som känner av er ägglossning genom att ni får molvärk, slutar värken tvärt efter att ägglossning varit eller hur fungerar det egentligen? Jag brukar inte känna av ägglossningen men har fått rejäla känningar nu så vore spännande att höra andras erfarenheter kring hur länge värken pågår. Det är väl troligtvis individuellt som allting annat, eller?

Sist hade jag molande värk en hel vecka innan och på äl-dagen som Starkast för att sedan försvinna helt dagen efter.
  • JohannaLi
    Anonym (Vågarintebliglad) skrev 2018-11-09 16:32:41 följande:

Fått 4 svaga positiva, digital ?ej gravid?, är på BIM-1, konstant ?mensvärk? som går ner i benen, kommer lite blod endast när jag torkar mig. Vad tror ni? Testar jag för tidigt eller är det väldigt tidigt missfall? De känns för rosa och blått för att vara spöksträck :/

Ja ser verkligen ut som svagt positiv snarare än spökstreck så märkligt att du får ej negativ på digitala. Jag hade samma förförra månaden.. fick ett svagt streck på en sticka på testlagret sen dagen efter fick jag mens, blev så besviken och misstänker kanske tidigt missfall? Hade även jätteömma bröst hela veckan innan, så ömmma att jag inte ens kunde springa utan att hålla i dom. Har aldrig ömma bröst innan mens annars..
  • JohannaLi

Wow vad många plus idag!! Vad kul, blir hoppfull! Grattis alla!

Är på äl+ 5 eller 6 (är lite osäker om äl var på söndag eller måndagen) och känner idag små stickningar eller molande i livmodern växlar från höger till vänster sida, kan det va ägget som fäster tro? Någon som plussat som känt samma ca en vecka efter äl?

• JohannaLi
    EliMil skrev 2018-11-11 08:07:30 följande:

Bim+3 idag och mensen kom... :(

Jag hoppar över till bim december tråden mer förvirrad än nånsin. Innan p-piller hade jag 28dagars cykel. Nu efter har det två gånger varit 32 o nu ännu mera då. Hur ska jag veta nä ja har ägglossning nu? Så frustrerande och tråkigt.

Lycka till alla andra och grattis till alla härliga plus :D

Ursch vad tråkigt! Lider med dig! Jag hade samma förra månaden har bara vart sen med mensen en gång tidigare och förra månaden var jag fem dagar sen när mensen kom. Troligtvis hade min äl flyttats fram med fem dagar. Börjar misstänka att det är hjärnan som ställer till det. Denna månaden kom äl 14 dagar efter mensens första dag så den verkar vara tillbaka på normal igen.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18