• Jojjans

Vi som har BIM november 18

carola18 skrev 2018-10-13 19:22:22 följande:

Beklagar. Känner igen din också vi skrev nlg till varandra i okt tråden. Håller tummarna för oss. Får man fråga var i landet du bor?

Ja det stämmer nog. Har också skrivit om det i lite olika missfallstrådar. Hur hemskt det än är att det är vanligt så är det skönt att förstå att man inte är ensam.

Jag finns i Stockholm. Var finns du?
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 10:03:43 följande:

Antagligen inte. Det blev lite jobbigt förra månaden. Är nog bättre att vara lite mer avslappnad kring det. Lycka till den här månaden! :)

Ja precis. Spermierna överlever ju de flesta fall i flera dagar. Har man dessutom ungefärlig koll på äl finns ingen anledning att ligga varje dag i en vecka. Om man inte tycker det är härligt såklart ;)

Tack så mycket, och detsamma! Antar att vi är jämngamla om du är född 86 som ditt namn antyder. Har du barn sen tidigare eller är det första?
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-13 12:47:15 följande:

Mensen kom med besked i dag. Otroligt illamående och spyfärdig när det började. Aldrig varit med om den kombon förut. Detta blir vårt tredje försök med vårt första barn. Förra månaden började jag att tempa och att använda digitala ägglossningstester. Vi fortsätter väl på samma igen och håller tummarna. Är det någon annan här som testade SMEP förra månaden?

Såg nu att du ju precis skrivit första barnet... samma här. Började försöka i april/maj och då tog det sig på andra försöket men slutade i missfall. Denna månad är första ordentliga försöket efter missfallet. Håller tummarna för oss nu!
  • Jojjans
    carola18 skrev 2018-10-14 12:45:13 följande:

Norrtälje. Så det är danderyd jag varit på tidigare och kliniken jag ska till för att göra återföring av embryot ligger på gärdet

Ok! Jag håller till mot södra sidan av sthlm så sös eller Huddinge. Hur många ivf försök har du gjort? Extra tungt med missfall när man behövt kämpa så kan jag tänka mig. Själv verkar jag ha lätt att bli gravid så hoppas det snart är dags. Och att hen kan stanna nästa gång...
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 12:03:13 följande:

Tack. Håller verkligen tummarna för oss båda! Vad kul att vi är jämngamla och försöker med det första barnet :) Beklagar missfallet. Hoppas verkligen att det tar sig för er den här gången. Är själv lite fundersam på den här mensen jag själv fått. Sådär slemmig och blodig med klumpar. Ursäkta detaljerna. Var i landet bor du?

Så frustrerande när mensen och kroppen inte beter sig som den brukar när så man inte helt kan släppa hoppet... tog du något gravtest denna månad?

Egentligen är väl inte våran ålder så hög i sammanhanget, men jag har väntat så länge på att min sambo som är yngre ska känna sig redo. Har varit en sån stress långt innan vi började försöka så hoppas det inte dröjer för länge.
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 13:46:45 följande:

Ja verkligen. Speciellt när den aldrig gör det annars. Nej jag hade tänkt att ta ett i går morse. Men det kändes onödigt med tanke på blödningen. Så jag vet inte. Kändes som att det var något men en skengraviditet är väl inte alls ovanligt när man längtar.

Jag känner igen det där med stressen. Min sambo är också yngre. Har också fått vänta in honom. Låter som att vi har haft det ganska liknande förutom ert missfall :(

Bor själv i Gbg.

Hur verkar det nu då? Blöder du mer som vanlig mens eller är det fortfarande konstigt? Ta ett test imorgon för säkerhets skull om det fortfarande inte är som det brukar tänker jag...

Ja jag ville ha barn långt innan vi träffades, men försökte lägga band på mig eftersom han få var så ung. Men för ett år sen gick det inte längre och jag började ställa ultimatum, och vi bestämde att försöka till våren. Han var värd att vänta på men fy vad hemskt det varit innan vi kom dit.

Hade du tålamod att vänta på att din kille tog initiativet? Eller har det blivit en kompromiss för er?
  • Jojjans
    gummsanmadde skrev 2018-10-14 19:55:43 följande:

En liten fundering, kom gärna med åsikter.

Jag ha läst att mannen inte ska basta eller bada varma bad för det blir dålig miljö för spermierna.

Dom senaste veckorna å några framåt så ha vi babysim å minisim två gånger varje söndag, varje gång är vi i ca 40 min.

Hur pass mycket skada gör det på spermierna? Om ex man ha ägglossning dagarna efter söndagen.

Förstår ni min fråga eller är den helt snurrig.. :D

Vanligt badvatten tror jag absolut inte är någon fara. Han kan väl bara låta bli att basta? Hade badtemperatur varit farligt skulle ingen ha fått barn i varmare länder...

Men jag är ingen expert, det är bara vad jag tror.
  • Jojjans
    carola18 skrev 2018-10-14 21:02:54 följande:

Har gjort 1 ivf försök då blev 1 insatt och lyckat o h 1 i frysen...så om det inte tar sig aå måste jag soara ihop 45 000 kr för att göra en helt ny behandling...

Jag kan inte ens föreställa mig vilken resa ivf måste vara, förstår att det känns som att allt står på spel när det bir en fråga om ekonomi så tydligt.

När var det dags för insättning för dig?
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 22:37:54 följande:

Nu blöder det knappt. Mycket konstig ?mens? den här gången. Inte alls likt en vanlig mens. Du har rätt, jag tar ett test i morgon bitti. Så kan vi i alla fall gå vidare till nästa försök.

Så var det för min del också. Var dessutom tillsammans med mitt ex som helt plötsligt tvärvände i frågan. Därför var väl tålamodet ännu sämre när jag träffade min stora kärlek. Vad jobbigt med ultimatum, men bra att du vågade att ta upp det. Det känns inte som att man vill vänta längre med tanke på åldern. Det konstiga för oss var att han var väldigt skeptisk i början av sommaren för att sedan vilja försöka i mitten av sommaren. Glädjen i att höra de orden alltså :)

Testar du något med ägglossningstest?

Ja jag har nog gett upp 2 av mins ex efter insikten att barn inte kommer bli deras grej på läääänge. När jag träffade min nuvarande kille var jag livrädd att ens föra det på tal, men vi råkade bli gravida och gjorde en abort i början av relationen. Jag insåg då att relationen till honom var viktigare än barn just då, men det öppnade upp samtalet. Han ville ha barn, med mig, men ville bara vänta. Så ultimatumet gällde inte hudvida han ville, Ian att sätta upp ett datum så jag slapp gå i ovisshet. Vi satte ett datum ett halvår senare så han skulle ha tid att landa under tiden. Och det som är fint i och med missfallet är att vi nu båda längtar lika mycket. Långt inlägg men men.

Hoppas så att du plussar och slipper novembertråden! Även om det jade varit fint att få följas åt :) skriv och berätta hur det gått!

Jag körde äl-test nu förra månaden för att ha nån aning om när mensen tänkte komma tillbaka efter MF. Men hade inte behövt det då jag kände tveklös äl-smärta och fick temphöjning efteråt. Har några test kvar så använder nog dom när det är dags denna månad med, men lär inte köpa nya. Har så pass tydliga symptom i min cykel + tempar så det känns onödigt. Hur gör du?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18