Inlägg från: lilagrodautanben |Visa alla inlägg
  • lilagrodautanben

Gravid med Letrozol

Kan man få äl 4 dagar efter avslutad kur?! Jag har ont som attan idag.. äl 6 dagar efter kur förra gången..

• lilagrodautanben
    Mema9 skrev 2019-01-04 14:24:23 följande:

Okej låter lovande, ska nog testa en månad :) har sedan tidigare en termometer med två decimaler.Det ska vara en termometer med två decimaler, behöver inte vad NC finns andra appar också :) har för mig man ska försöka sova ungefär lika många timmar varje natt och tempa vid samma tid varje dag.. Ja temperaturen stiger med ca 0,3 när äl skett.Ingen aning.. aldrig själv varit med om det. Jag kan få smärtor tidigt men då är de förmodligen äggblåsan som växer.

Vi säkrar upp med sex varje dag ändå ;)
  • lilagrodautanben

Usch.. efter tre veckor hemma med barn (4 och 5 år) så har min man ändrat sig efter 1,5 är av försökande.. känns skit men samtidigt tror jag att han inte ger upp så lätt utan det är barnen som gått både mig och honom på nerverna med bråk, skrik och hyperaktivitet kring jul. Fick iaf ligga igår på äl (eller om äl är idag) så helt utanför banan verkar han ju inte.. men det känns tungt alltså..

• lilagrodautanben

Misstänker älflytningar nu 7 dagar efter letro.. när får ni äl efter? Utan ovitrell. Eller flytningarna är liksom blandade, några mjölkiga, några fil och så dom klassiska sega..

• lilagrodautanben
    becca90 skrev 2019-01-08 13:20:23 följande:

Ja men det är ju helt normalt!! :)

Andra kuren nu på 8 missfall så jag hoppas det är äl och att den stannar! Har dock ingen smärta och det brukar jag ha.. brukar inte ha älflyt dock.. hade äl dag 13 förra cykeln och fick nidblödning 4 dagar efter. Satan så ont det gjorde! Så jag hoppas på smärta till helgen! Hahaha
  • lilagrodautanben

Jo enligt vul fäste ägget då iaf, eller äl skedde fyra dagar innan för det såg han. Jo jag har fått en utredning men fick bara Letrozol och crinone. Tydligen är jag autoimmun vilket betyder att jag aldrig blir sjuk pga kroppens starka immunförsvar men livmodern stöter också bort vilket är sjukt frustrerande. Blev autoimmun när min äldsta föddes..

Mema9 skrev 2019-01-08 15:21:55 följande:

Ohhh låter ju väldigt spännande och lovande nu ju!! Hoppas hoppas! Jag kan inte det där med tappen men är det ett gott tecken att den är så som din är nu då?Är du säker på att du hade äl när du trodde sist? En del kan få en liten blödning även vid äl, tänker eftersom du fick så ont när du säger nidblödning :) Ska ingen utredning göras varför du fått så många missfall? Kan ha frågat detta redan så ber om ursäkt i förväg haha men minns tyvärr inte svaret...Kul! Jag kommer vara inne och läsa din blogg då och då, har även Amne18s blogg hon startade sparad :) men skriv gärna lite här också och uppdatera oss.. Hur ser fortsättningen ut för er? Vad blir nästa steg?

• lilagrodautanben
    Mema9 skrev 2019-01-08 17:23:34 följande:

Okej, blir nog skönt att lägga upp en plan :)Aha men oj.. kan man inte hjälpa kroppen med typ lutinus för att behålla graviditeten? :)

Är det medicin? Får crinone som ska hjälpa men har ju inte hjälpt hittills.. om det finns annan medicin så ska jag föreslå den!
  • lilagrodautanben
    Mema9 skrev 2019-01-08 22:12:54 följande:

Crinone kanske är nått liknande som lutinus, lutinus är vagitorier. Har själv inte använt de bara läst om andra som fått det utskrivet vid tex ivf och vid för korta lutealfaser. Men föreslå dem för läkaren, de kanske är effektivare för just dig

Ja crinone är vagitorer, typ progesteron som ska hålla hormoner i schack och få bebis att stanna.. skrev Mail och frågade så hoppas på svar. Kanske är det samma ändå men ja, skadar ju inte att prova. Förra gångne fick jag crinone och trombyl tillsammans. Trombyl för att inte få blodproppar i livmodern men denna gång fick jag inte det men förstår inte varför. Frågade och då sa han att vi skulle vänta ut det tre månader. Så om en mån får jag trombyl om jag inte är gravid innan
  • lilagrodautanben
    Smillis skrev 2019-01-09 09:52:56 följande:

Jag har fått både tabletter (Duphastone) och vagitorier med progesteron i, ska prova vagitorierna den här gången med start på söndag. Bor utanför Sverige så kanske annat här men borde nog finnas olika.

Tips annars är om du åker utomlands så kan du kanske köpa på dig ett lager på ett apotek :) betalar nästan ingenting för medicinen.

Aha okej! Ja jag har vagitorer också och betalar inte ett öre då jag har högkostnadsskydd :)

Jag börjar med crinone vagitorer när äl passerat - dvs imorgon
Svar på tråden Gravid med Letrozol