Inlägg från: lilagrodautanben |Visa alla inlägg
  • lilagrodautanben

Gravid med Letrozol

Skrev till dom nyss och den 6e ska jag komma in för äggkontroll och då kollar dom samtidigt :)

Mema9 skrev 2018-11-28 09:14:13 följande:

Ja man kan ha både mens och ägglossning men ändå ha pcos :) mina symptom är endast oregelbundna menscyklar, får egna ägg, mens och förmodligen ägglossning men väldigt långa cyklar alltifrån 30-60dagar. Så det är svårt att pricka in äl för oss på egen hand. Sen har jag de klassiska pcos äggstockarna som är större och har fler ägg än *vanliga* :)

Är oftast via äggstockarna de kan fastställa pcos samt ett blodprov som mäter testestoron och östrogen

• lilagrodautanben

Skönt att du inte har nå biberkningar! Mitt BMI är normalt nu sen jag blev frisk, låg på döende när jag vände, vägde 38kg så nu har jag gått upp till åtminstone 65 och är 175 lång. Så det borde inte vara det och är rädd för att plocka bort i kost och ha mig för jag vill inte hamna på psyket igen.. men men, detta är bara min första omgång denna gången och för 6 år sedan tog det sig på en gång på första försöket med hjälp. Så vi får hoppas :)

Mema9 skrev 2018-11-28 15:24:50 följande:

Nej inga märkbara.. känner mig något uppsvälld.

Måste tillägga ej grej med pco att det är något man föds med, inte något man får plötsligt :) Man kan dock förbättra *besvären* som kan tillkomma samt menscyklarna , med ett normalt BMI och via kosten :).

• lilagrodautanben

Den värsta sjukdom jag haft alla kategorier.. hemska hemska mardröm..

Vissa tankar finns kvar men har ändå tagit mig så pass långt att jag är normalviktig vad det nu betyder. Jag vet inte exakt vikt pga att jag vägrar för då trillar jag dit. Haft jättejobbiga graviditeter och över 10 missfall genom mina år. Vattnet gick i vecka 20 med näst yngsta och sen dess harkroppen ballat ur. Yngsta fick en cpskada som gör honom oförmögen att klä sig eller gå, han har ingen utvecklingsstörning men måste va standby 24/7 och utan nätverk då min pappa gick bort av cancer två dagar efter yngstas diagnos. Har varit ett helvete rent ut sagt men jag lever och är frisk idag, nu vill vi bara få ett syskon <3

Mema9 skrev 2018-11-28 16:29:52 följande:

Ja nejnej håll dig ifrån sånt,Starkt kämpat av dig att ta dig ur!! :) lev som vanligt. Det gör jag 160cm och 51kg. Orkar inte plocka bort saker och hålla på, känns som det blir lite maniskt! Men hade jag varit överviktig eller dylikt hade jag absolut provat. Allt för att bli gravid<3 känns som en evighet vi försökt nu.. Roligt att följas åt och få följa din resa till en graviditet :)

• lilagrodautanben
    Mema9 skrev 2018-11-28 20:15:06 följande:

Oj vet inte vad de kan bero på.. är du återställd?Nä fy vilka hemska livsöden det finns usch usch usch :( Styrkekram!! Det som inte dödar en härdar en <3

Jo det hör ju det och jag trodde aldrog jag skulle bli frisk när jag låg på psyket. Men är hemma sen 4-5 mån ungefär och mår helt ok. Har ännu inte tagit itu med pappas död.. han är den enda familjen jag hade då min mamma är bipolär oxh missbrukare. Pappa söp tills jag blev 16 och mamma själv. Ja.. jävligt tidigt och jag ångrar åldern men inte barnet.. gifte mig vid 20 och fyller 28 imorgon.
  • lilagrodautanben

Ja cd 7 och ska dit på torsdag.alltså CD 10. Hade temp på 38,3 idag men neg ältest. Brukar ligga på 36.7 ca,. Dock inte pratat om andra läkemedel förutom crinone..

hoppas på fina ägg!

Amne18 skrev 2018-12-03 15:45:06 följande:

Då är du på cykeldag 7 eller hur? Mina gånger med letrozole har sätt ut såhär:

1 - VUL cd 13, äggblåsa på 19mm

2 - VUL cd 13, äggblåsa 20mm & 18mm

3 (denna gång) - VUL cd 9, äggblåsa 8mm & 9mm. VUL cd 13, äggblåsa 8mm & 10mm. VUL cd 17, äggblåsa 17,5mm. DÅ tog jag ovitrelle första gången samma kväll.

• lilagrodautanben

Är lite förvirrad nu tjejer., hade äggblåsa på 17mm igår pch det sägs ju att den växer 2 mm per dag och släpper kring 20mm. Borde då inte ältestet va pos idag? Mitt är tvärneg och temp på 37,4.

Elöer tänker jag tokigt?

Svar på tråden Gravid med Letrozol