Inlägg från: lilagrodautanben |Visa alla inlägg
  • lilagrodautanben

Gravid med Letrozol

Okej ja kanske jag som är känslig för otrivelle, får ha fönstret öppet och hink vid sängen när jag vågar mig ut från toan. Det här va inte kul. Men va gör man inte för ett barn så säg? :)

Enmsik skrev 2019-04-10 21:21:39 följande:

Jag kan bli illamående vid ägglossning men har aldrig kräkts eller svettats, inte svettats överdrivet mycket i alla fall så att man tänker på det. Men varm blir jag ofta.

• lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-04-10 21:47:42 följande:

Precis.. bara att härda igenom tyvärr ;) hoppas du snart mår bättre! <3 jag själv håller på att testa för fullt! Snacka om testnarkoman... har vääääldigt svårt att hålla mig från att testa några timmar senare om jag väl fått synt om ett streck hahaha

Men samma här! Hade min make koll på hur många test jag använder hade han fått spader! Herregud, kan testa 5 ggr på en dag och börjar typ på äl+8 :D går på Ica och liksom smugglar ut testen!

Har du fått några streck än? Scrollade men såg inget. Hoppas för oss!
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-04-10 22:21:45 följande:

Haha ja.. min sambo med, han försöker stoppa mig ibland om jag är påväg till skåpet där testen är... fick börja köpa billiga på tradera.. blir ruinerad annars.

Ja men väldigt svaga. Är ju på ovitrelle+10 idag så sprutan KAN ju fortfarande spöka. Dock Fick jag lite tydligare på eftermiddagen än imorse och sen nu på kvällen samma som i eftermiddags så tyckte ändå att det ökat sen imorse men ska testa imorgon igen och se. Vet ju inte om dessa test reagerar på lh. För då blir de ju starkare på eftermiddagen då jag har högre lh då och har lite lh under hela cykeln.. får se imorgon helt enkelt. Laddar upp bild så du får se.

De två översta är samma test men är bild på det nytaget och torkat. det längst ner är får graviditetskollen (vilket jag längre inte litar på men hade några test kvar så jag kollade med ett av dem också). Får se om strecken ens syns när jag laddar upp dem.. :) bim-5 också.

Ja men jag ser! Läst så mycket om otrivelle nu och hur lång tid det tar för att den ska va ute. Vissa 2 dagar och andra 10 dagar. Sååå svårt! Dock varnade jag min make om att jag måste testa på äl+9 för att se om det är neg ;) och sen fortsätta! Nä det är skitdyrt med tester! Äl och grav kan ju ruinera en totalt! Jag brukar köra testlagret men med mycket vab och magsjuka för alla denna månad så ska jag vänta till den 19:e då jag får vårdbidrag så ska jag lägga en order. Försöker ibte testa innan dess! Förra månaden testade jag på äl+3! Helt sjukt ju? Man kan omöjligt se då men begäret tog över helt.. man blir ju vansinnig! Tur man börjat plugga och har tankarna på annat för detta blir man ju galen av :D

Håller tummarna för morgondagen och hoppas på starkare test!!
  • lilagrodautanben

Tjo! Tre dagar efter otrivelle och jag önskar att jag inte tagit den.. mår så illa konstant, är såååå trött!! Alltså omänskligt trött, sover varende dag efter jag kommit hem och då är det timmar och när jag vaknar är jag fortfarande trött.. är det normalt?!

• lilagrodautanben

Tack! Och grattis såklart!!

Enmsik skrev 2019-04-14 09:59:36 följande:

Jag har haft det så nu under v.4. Även innan jag visste att jag var gravid. Går in i v.5 imorgon. :)

• lilagrodautanben

Fanns bara dessa på affären :/ men om det är spök borde det ju va på andra också. Ska se om jag kan ta en bättre bild..

Enmsik skrev 2019-04-16 17:42:39 följande:

Jag ser något svagt. Kan vara lite kladd också för det är ju inge tydligt streck men ser ju nånting. :) men har för mig att du sagt i en annan tråd att dessa ofta ger spökstreck, inget illa menat men varför testar du med dessa och eventuellt litar på/tror att det är något när de visar så svagt och ofta spök? :)

Tänker bara på att efter jag fick så mycket spök med graviditetskollens tester så testade jag inte mer med dem förutom om jag hade andra märken att jämföra med. :)

• lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-04-16 18:38:11 följande:

Ja okej, vara bara nyfiken. Men då förstår jag! Hoppas att det är något och blir starkare. :) men märkte på graviditetskollen rätt tydligt när det var äkta och när det var spök. Nu har jag äntligen lärt mig hur riktiga plus ser ut. :)

Beställ! På tradera från ?testbanken? har funkat hos mig. De var aningen sega att visa men de har visat och inte varit felaktiga streck. Hade även något som blev negativt efter ovitrelle innan det ganska snart började öka igen. :) de är väldigt billiga :)

Hör är det torrt

• lilagrodautanben

Någon annan som blir nekad trots dubbeldos av Letrozol? Alltså nekad uppföljning med vul. Känns hemskt detta! Förra månaden släppte jag två ägg med letro samt ett tredje som va lite mindre. Ingen aning om hur många jag släpper nu! Känns helt galet att inte kolla upp det! Samtidigt vill jag inte pausa denna månad eftersom jag betalat nästa 6000 kr för immuniserings-dropp så det känns ju som om man vill försöka! Men tänk om jag släpper 5-6-7 ägg liksom?! Jävla klinik, gå inte till fryklunds. På en gång när jag sa att jag hade problem med immunitetsförsvaret så sa dom att jag inte va välkommen längre för tydligen så är det inget dom tror på existerar. Så jag har en annan klinik men då måste jag resa 100 mil varannan vecka och det går inte med jobb och barn. Så nu har jag ingen som kollar med vul hur många ägg jag lossar och ingen som sätter dropp. Vad gör jag?!!!

• lilagrodautanben

Vart kommer denna mensvärk ifrån?! Har jätteont i livmoderns vänstra sida som strålar ut i ryggen.. är bara på äl7 så det kan inte va mems, den ska jag ha om 12 dagar..

• lilagrodautanben
    amillak skrev 2019-07-15 16:36:12 följande:

Hej på er! Varit på kliniken idag, har en tjock och fin slemhinna på 10 mm, alltså har tabletterna gjort det dom ska.. sen sa läkaren att det var väldigt svårt att säga då jag var där nu på cd19 men borde kommit på cd 12-13 för att se om jag har ägglossning. Vi såg iallafall nånting på skärmen men han sa att det var väldigt svårt att säga vad. Antingen har jag ägglossning, har precis haft ägglossning eller är väldigt tidigt gravid. Ska ha sex varannan dag framöver, ta blodprov på fredag på progesteron-halten som visar om jag har haft ägglossning eller inte. Sen ska jag ta graviditetstest om ca 2 veckor, om det är negativt ska jag ta samma kur med tabletterna.. Nån som har liknande erfarenheter av tidigt VUL?

Aldrig haft den erfarenheten men det låter som en bra plan med sex varannan dag! Förstår dock inte varför du inte kan få blodprov för att kolla om du är gravid.. har du tagit gravtest?
  • lilagrodautanben
    amillak skrev 2019-07-15 17:23:53 följande:

Läkaren sa att han skulle ringa om blodprovet visade att jag haft ägglossning.. så vet inte om han ville ta det därifrån..? Tog gravtest för ca 1 vecka sen som var negativt.. men det kan ju ha varit för tidigt..

Ja en vecka sen som va negativt är definitivt för tidigt om han bara såg nåt litet idag som inte han ens visste va det va.. blodprov är säkert och bra, jag har tagit massor och på det viset vet jag att jag haft elva missfall då hcg gått från typ 150 till 70 till noll. Så det är ett bra sätt att veta! Dock underligt att du inte fick ta ett idag när han var så osäker
  • lilagrodautanben
    Sirest01 skrev 2019-07-17 19:37:43 följande:

Hallå!

Har några frågor ang letrozol, ingenting jag tar i dagsläget men min gyn läkare har nämnt att det kan bli aktuellt senare. Men hittar inte så mkt info om det. När man tar letrozol gör alla alltid vul då för att kolla om ägglossning sker/skett? Finns det nån som inte gör det? Varför jag frågar är för att jag har 7 mil enkel resa till min gyn läkare, vill bara vara förberedd. Kan ju bli många resor framöver isf :/

Man ska göra vul efter letro då man kan bli överstimulerad och släppa många ägg. Läste om en som släppte 47 st! Det är ju förödande konsekvenser att bli begruktad då. Om man släpper fler än två får man liggförbud av läkaren
  • lilagrodautanben
    Clemmentina skrev 2019-07-18 14:00:18 följande:

Jösses! Vad konstigt att det kan vara så olika. På min klinik görs vul bara vid första omgången. Om allt ser okej ut då gör de inte vul inför varje äl.

Märkligt.. jag har alltid gjort vul och det har oftast sett bra ut men en gång så behövde ägget hjälp att lossna så då fick jag sprutan ovitrelle. Dumt att inte alltid kolla! Tänk om man blir överstimulerad och ligger som vanligt och sen är man gravid med typ femlingar. Denna cykel gjorde inte jag dock för dom har semesterstängt så jag vet inte hur mänga ägg jag släppte så vi va lite försiktiga. Men börjar få aningar till positivt på gravtesten så man vet aldrig, märker väl hur många det är om jag är befruktad :D
  • lilagrodautanben
    Sirest01 skrev 2019-07-18 15:19:09 följande:

Ja 47 befruktade ägg hade ju vart något! :O får helt enkelt vänta och se vad min gyn läkare säger om det blir tal om letrozol.

Ja jag skulle inte chansa utan vul för massproduktion vill man ju inte va med om!
  • lilagrodautanben
    agnianits skrev 2019-07-18 16:36:29 följande:

Hej,

Jag har har varit inne i en annan tråd för oss letrozolanvändare:)

Jag har gjort ett enda vul och jag har tagit min andra omgång med letrozol för ett tag sedan. Enligt min läkare är risken för att släppa fler ägg betydligt lägre än med till exempel pergotime. Han sa därför till oss att vi inte behövde göra vul. Jag har hela tiden haft normal ägglossning men det tar sig inte. Har haft två missfall men nu är det nio månader sedan.

Risky business! Själv släppte jag fyra en gång och fick liggförbud. Skulle inte våga köra helhjärtat utan vul när jag äger letro, denna månad uteblev vul då kliniken stängt och då va vi försiktiga. Verkar dock som om det kanske tagit sig ändå och jag hoppas att max två ägg släppt..
  • lilagrodautanben
    agnianits skrev 2019-07-18 22:05:01 följande:

Ja nu blev man ju lite nervig faktiskt. Men vi kände att vi får lita på vår läkare och köra på helt enkelt. Hittills har det ju inte tagit sig. Vi skulle ge det försök över sommaren med letro innan vi gick vidare med ytterligare undersökning av min livmoder för att sen ta oss vidare... men det är segt det här.

Åh tänk om det tagit sig:) när har du bim?

Hoppa oxh håller tummarna för er! Är idag på äl+10 och har lång cykel så bim-8 ungefär. :) alltid plussatpå bim10 och 11 så hoppar på mer synligt imorgon!
Svar på tråden Gravid med Letrozol