Inlägg från: lilagrodautanben |Visa alla inlägg
  • lilagrodautanben

Gravid med Letrozol

Fjärde kuren letro nu och missfall varje gång. Idag när jag va på toa och torkade mig så dök älsekret upp. Lagomt chockad då det är beräknat till måndag enligt tabletterna men enligt appen den 11:e. Var även blodstenen i. Inte hunnit med ältest än dock så jag vet ju ond som säger. Va tro ni?

• lilagrodautanben

Sista tabletten tog jag den 1:a.. jag ska kontakta min fertläkare och se om jag kan få komma in

Enmsik skrev 2019-04-05 09:50:45 följande:

Inget jag upplevt eller hört om men om du har egen ägglossning så pushar kanske letrozol på det och kanske släpper ett ägg då med. Ingen aning faktiskt. Spånar lite bara ;) återkom hur det gick. Går ju att se om det blir en graviditet när det blev till :)

• lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-04-05 13:06:05 följande:

Det kan ju vara möjligt. Första trippelkuren jag tog så fick jag ägglossning 4-5 dagar efter sista tabletterna. Så jag tror att det kan vara väldigt olika hur letro tar på kroppen. Därför man ska på VUL då man kanske ena gången blir överstimulerad och andra gången kanske man får en äggblåsa. :) men försök få ett VUL, vore ju bra att beta hur det ligger till. Men mys ändå dessa dagar utifall, så du inte missar den. :)

Här myses för fullt med ett undantag för att åka på affären och köpa ältest
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-04-05 13:06:05 följande:

Det kan ju vara möjligt. Första trippelkuren jag tog så fick jag ägglossning 4-5 dagar efter sista tabletterna. Så jag tror att det kan vara väldigt olika hur letro tar på kroppen. Därför man ska på VUL då man kanske ena gången blir överstimulerad och andra gången kanske man får en äggblåsa. :) men försök få ett VUL, vore ju bra att beta hur det ligger till. Men mys ändå dessa dagar utifall, så du inte missar den. :)

Ältest neg så är väl inte dags än då. Beräknat äe måndag enligt pillerna och 11:e enligt app
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-04-05 22:13:41 följande:

Får du inget VUL innan ägglossning för att kolla letrozolen?

Förr fick jag men inget dom senaste 3 månaderna . Jag ville verkligen och skrev ett Mail men dom svarar inte.. vill veta så jag inte är överstimulerad. Kanske får ringa landstinget för det
  • lilagrodautanben
    Mema9 skrev 2019-04-06 07:25:54 följande:

Vad tar du för dos? Jättekonstigt att de inte kollar tycker jag.. känns oseriöst :/

Enkeldos. Ja jag funderar på det men problemet är att det inte finns någon annan förutom landstinget i den här stan. Ska ringa kvinnokliniken på måndag och se om jag kan få vul
  • lilagrodautanben

När har ni äl efter letro? Brukarfå exakt sju dagar efter avslutad kur. Idag är sju dagar men negativa ältest. Testat sen förrgår.. älsekret i flera dagbarnen inga känningar

• lilagrodautanben

Tack tjejer! Då får man bara vänta och hoppas på pos ältest. Sååå drygt. Ska få vul på onsdag för då är det 14 dagar i cykeln..

Enmsik skrev 2019-04-08 16:24:24 följande:

Denna gång fick jag ägglossning 7-8 dagar efter avslutad kur.

Phie84 skrev 2019-04-08 16:39:07 följande:

Brukar ha ÄL 2 dagar efter avslutad kur, dvs CD 10

• lilagrodautanben

Tes! Två vackra ägg på 23 mm och eftersom ältest är neg så fick jag en otrivellspruta. Läkaren sa att båda borde lossna och jag har tvillingbröder så vi får väl se :D

• lilagrodautanben

Men smärtan?! Ska det göra så ont att man svettas och kräks? Jag brukar ha ont vid äl men detta är löjligt vilken smärta efter otrivelle! Fler?

Svar på tråden Gravid med Letrozol