• becca90

Gravid med Letrozol

Mema9 skrev 2019-01-08 11:32:24 följande:

Ja juste, lite roligt att ha någon hyfsat nära en själv :) Vilken cd är du på nu då? Mina bröst dödade mig med innan mensen kom... hoppas din inte dyker upp!! Nej vänta med att testa, så onödig besvikelse för tidigt. Min mens kom på ovitrelle +14Stort grattis!

Ja då kan man följas åt lite extra :) jag är på cd 30. Tappen högt upp och helt bakåyvänd! Kan ej nå. Brösten brukar göra ont men denna gång inte en enda gång under månaden, bara bröstvårtorna.. vilket jag aldrig ha. Har inte tagit någon ovitrelle denna gång..
  • becca90
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 12:09:37 följande:

Misstänker älflytningar nu 7 dagar efter letro.. när får ni äl efter? Utan ovitrell. Eller flytningarna är liksom blandade, några mjölkiga, några fil och så dom klassiska sega..

Vilken cd?
  • becca90
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 13:03:09 följande:

Borde vara cd 14

Ja men det är ju helt normalt!! :)
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-08 15:21:55 följande:

Ohhh låter ju väldigt spännande och lovande nu ju!! Hoppas hoppas! Jag kan inte det där med tappen men är det ett gott tecken att den är så som din är nu då?Är du säker på att du hade äl när du trodde sist? En del kan få en liten blödning även vid äl, tänker eftersom du fick så ont när du säger nidblödning :) Ska ingen utredning göras varför du fått så många missfall? Kan ha frågat detta redan så ber om ursäkt i förväg haha men minns tyvärr inte svaret...Kul! Jag kommer vara inne och läsa din blogg då och då, har även Amne18s blogg hon startade sparad :) men skriv gärna lite här också och uppdatera oss.. Hur ser fortsättningen ut för er? Vad blir nästa steg?

Får inget plus och ingen mens... blir galen :( hoppas mensen kommer under dagen så man kan ringa kliniken och börja om. Vill göra ett till försök sen gå på iv!
  • becca90
    Oliwia92 skrev 2019-01-09 18:17:52 följande:

Avvakta Ngn dag till kommer den inte och test fortfarande visar neg så ring vc eller gyn för att ta ett blodprov

Taaack! Bim +2 nu och testade senast på bim.. Men orkar inte mer negativt så jag väntar snällt på mensen..
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-09 19:33:58 följande:

Lyft det med läkaren iaf, man kan ju reagera olika på olika mediciner fast behandlingen är densamma :)Varför ska kroppen bråka med dig för.. så irriterande!

Eller huuur. Så irriterande!! Kan ni inte inte berätta lite om er själva?:)
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-10 12:54:01 följande:

Jo visst. Jag är 26 och sambon 29, vi har försökt bli gravida i ca 1år och 8mån. Nu i januari är det 1år sen jag fick diagnosen pcos och mina *besvär* av min pcos är oregelbundna menscyklar och de klassiska pco-äggstockarna. Nu vid nästa läkarbesök ska jag be de kolla sambon så man iaf kan utesluta han. Där jag får hjälp kollar man killen efter 6 försök och detta var vårt 6e försök. Vi har fått hjälp ett år men vi har fått stå över 5 cyklar/försök pga antingen överstimmulering eller inget som hänt alls och ett sommaruppehåll under deras semester.

Berätta om er :)

Gud!! Vad ni fått kämpa. Hur länge får ni hålla på såhär?

Jag är 28 och sambon 30. Vi har försökt sen december 2016.. sökte hjälp i höstas privat och fick tid direkt. Sambon ät frisk och jag är frisk.... så inget fel så låna en boostar med letrozol. Nu väntar jag på mensen sen är 3 dagar sen, för att ringa kliniken och höra hur vi ska gå vidare.. hopas på 1 max 2 försök till för att sen gå över till ivf..
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-10 22:21:56 följande:

Mhåå menshelvete då... Ja jag är inne på dag 3 med letrozolen och ska på vul 17/1 på min cd 12. Då kan vi följas och peppa varann!!

Äter någon av er några vitaminer eller dylikt på sidan om?

Suck. Jag va ju så nära er!! Men så ska mensen va så sen.. jag äter multivitsmin gravid och extra järn, kalcium och b12. Äter dessa för att jag har opererat mig..
  • becca90
    Oliwia92 skrev 2019-01-10 23:10:49 följande:

Fick besked på att jag ägglossat trots att jag inte fick ovitrelle sprutan så känns skönt att det funkar iaf. Någon som vet när eller varför man gör äggledarspolning ?

Fantastiska nyheter!!!! :)
Svar på tråden Gravid med Letrozol