Vill behålla barnet
Så du förstår inte hur rättssystemet i Sverige fungerar?! Intressant.
Så du förstår inte hur rättssystemet i Sverige fungerar?! Intressant.
Förstår inte hur du orkar hålla på att argumentera. Att ett fall utreds enskilt säger ju ingenting. Lagen är densamma. En kvinna som är gravid och föder ett barn är dess mamma. Kolla gärna upp fakta. Vilken åklagare som utreder påverkar inte detta faktum.
Tycker du gör helt rätt <3
Du säger det själv, de har betalat för barnen. Alltså försökt köpa dem av TS. Det är människohandel. Använder du samma argument ifall någon är villig att köpa dina barn som du fött "De har ju lagt så mycket pengar på detta så klart barnen är deras". Barn är ingen handelsvara. Och hur menar du att de lagt mycket tid på att få barnen? TS bär ju dem i nio månader, det om något är väl att lägga tid på att få barn. Förstår inte alls varför du sympatiserar så starkt med paret. Det finns nyanser i detta men TS är definitivt inte den elaka personen i den här soppan. Det är inte som vilket avtal som helst, som att köpa ett par skor eller en väska. De har bett TS upplåta sin kropp i nästan ett år, det är en helt orimlig förfrågan, det förstår vem som helst.
Och på vilket sätt har hon "kidnappat" barnen? Paret har ju själva bett henne att bära dem? Hade de haft lite vett och sans hade de först kollat upp det rättsliga läget och vetat att den här situationen kunnat uppstå.
TS kommer att ha enskild vårdnad. Hon kan därför inte anses ha kidnappat barnen för hon är juridiskt deras enda förälder
Juridiskt saknar det betydelse att äggen kommer från en annan kvinna. Juridiskt räknas de som hennes barn och hon kommer därför aldrig bli fälld för kidnappning
Vid IVF och insemination utnyttjar man inte någon annans kropp för att bära fram graviditeten. Det är nyttjandet av en annans kropp som är problemet, inte att man betalar för hjälp att bli gravid
Med en dåres envishet fortsätter du att hävda att TS kan bli fälld, trots att jag och många andra hänvisar till rättsliga texter där det tydligt framgår att TS är barnens juridiska mamma. Vi förstår hur en anmälan handläggs. Först anmälan, ja vem som helst kan ju anmäla vad som helst men i detta fall är det solklart att inget brott begåtts och anmälan kommer att läggas ner i samma stund den upprättas. Det finns inget annat beslut en åklagare kan ta. Jag vet inte om du trollar oss eller om du bara har väldigt svårt att ta in information. Känner att det är meningslöst att argumentera mer med dig så jag kommer inte att besvara fler av dina inlägg, eftersom jag börjar tro att du är ute efter att provocera.
Du har såklart rätt att tycka att det är fel att lagen ser ut som den gör, det kan man ju diskutera men att fortsätta hävda något som inte stämmer när du fått bevis på motsatsen är ju bara korkat. TS kan aldrig bli fälld för detta. Punkt.
Hon kommer aldrig att bli åtalad eller dömd för det hon gör är inte olagligt. Hon är den juridiska föräldern. Punkt slut. Hon kan lika lite bli dömd för kidnappning som en kvinna som blivit gravid genom insemination av donerade spermier
Men vad är problemet med IVF och insemination då eftersom du tog upp detta? Min poäng är att det inte kan jämföras med surrogatskap