• Tiina87

Vill behålla barnet

Anonym (Av alla dumma kommentarer...) skrev 2018-09-20 19:18:27 följande:

IVF ca 20000, 2-3 tre resor à 1500kr, 4-6 hotellnätter à 2000kr, och då har jag räknat högt. Max summa: ca 40000.

Hundratusentals kronor är en rejäl överdrift.

Om man ska använda en laglig surrogat, ja då kan man kanske komma upp i de summorna.

Kan kosta mycket mer än de summorna.
  • Tiina87
    sextiotalist skrev 2018-09-20 21:14:40 följande:

Ja, det tror jag.

Varför tror du det?
  • Tiina87
    sextiotalist skrev 2018-09-21 08:33:31 följande:

Jag tror nästan det, för jag tvivlar på att man "åh jag ställer upp med min livmoder".

Finns många som skulle göra det.
  • Tiina87
    Ignoramus skrev 2018-09-21 18:13:22 följande:

Det här lär väl ta hus i helvete men... det finns ju ingen bra lösning i den här sitsen utan bara riktigt dåliga och dåliga. Så; ett barn var? Och se till att ni alltid bor nära varandra så barnen har kontakt mer varandra?

Tror du på allvar att än kan skilja på tvillingar utan att de får men för livet?!
  • Tiina87
    Ignoramus skrev 2018-09-21 20:27:18 följande:

Nej, men jag tror att det är för långt gånget redan nu för att historien ska sluta utan men för livet för någon. Kan tänka mig att det är rätt vanligt att skilja på tvillingar vid vanliga adoptioner, iaf de som inte är så rumsrena.

Det är narn det handlar om, inte hundar/katter.
  • Tiina87
    Ignoramus skrev 2018-09-21 20:36:22 följande:

Rumsrena adoptionsbyråer, inte rumsrena barn. Båda familjerna flyttar ihop och uppfostrar barnen tillsammans då?

Det är fortfarande barn vi pratar om.
  • Tiina87
    Anonym (#) skrev 2018-09-21 20:39:18 följande:

Så jävla spännande ändå att SÅ många i den här tråden tycker att TS har nån slags skyldighet att låna ut sin kropp i nio månader & inte har nån rätt till självbestämmande. Tack och lov att svensk lagstiftning inte håller med er för det vore inget annat än slaveri.

Som man bäddar får (ska) man ligga...
  • Tiina87
    Anonym (#) skrev 2018-09-21 20:36:44 följande:

Exakt, det är barn. Som det alltså inte borde vara ok att köpa, sälja eller ?ge bort?, som vid surrogat.

Apobtion etc är lagligt.

Att skilja på tvillingar (surrogat får en och biomamma) är inte ok eller lagligt.
  • Tiina87
    Anonym (#) skrev 2018-09-21 21:04:24 följande:

Jag har inte försvarat att separera tvillingar. Jag tycker hela surrogat-arrangemanget är förkastligt eftersom det kräver att barn ses som handelsvaror & att kvinnor kan avskriva sig självbestämmande under en graviditet. Samma människosyn som slaveri bygger på. TS är dessutom biologisk mor (= den som bär & föder barnet), den andra är äggdonator eller möjligen genetisk mor. Ja, adoption är lagligt, men surrogat-arrangemang har ingen juridisk bäring i Sverige. Tough luck, men det är TS barn rent juridiskt & biologiskt, om ej inte genetiskt.Nej faktiskt inte. Även om du lovar att donera en njure till din bror så HAR du rätt att ändra dig på operationsbordet. Samma sak vid adoption, eller då surrogat. Kroppslig integritet & självbestämmande väger rätt tungt här som tur är.

En njurtransplation går inte att jämföra med surrogat.
  • Tiina87
    Anonym (Ånger) skrev 2018-10-25 13:19:27 följande:

Jag kommer behålla dem.

Jag hoppas du betalar tillbaka allt de har betalat för att få dessa efterlängtade barn.
Svar på tråden Vill behålla barnet