Vill behålla barnet
![Förvånad Förvånad](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-surprised.gif)
Vad skulle du göra om någon tog ditt biologiska barn från dig? Hade inte den personen haft all anledning till att vara vettskrämd?
Hur tror du barnen mår när du berättar att du tog barnet från sin biologiska mamma? Tänk när barnet ser sig själv i sin mamma. Kanske är en spegelbild av sin mamma med samma intressen och talanger,. Barnet kommer dessutom veta att mamman så gärna ville vara med hen men att du nekade barnet en uppväxt med hens biologiska familj. Barnet/barnen kommer hata dig hela sitt liv. Är det inte bättre att du är den fina vänner och extramamma som gav familjen en chans att bli en familj? Då kommer barnet få en god relation till dig.
Fast kvinnan vars ägg användes är ju biologisk mamma till barnen. Hur kan man annars vara biologisk förälder till något barn menar du? Jag anser är barnet som ligger i min mage är min biologiska dotter då det är mitt ägg som producerat detta barn....
Ägget var ts väns ägg. Barnet kommer bestå till 50% av ts vänninas dna. Om det någongång blir någon oklarhet om vem som är mamman ( så som sker med ex flyktingbarn) så tas det ett dna prov för att fastställa biologisk förälder. Barnet kommer dessutom likna sin biologiska mamma och ärva många av hennes egenskaper.
Paret har rätt att gå vidare och få umgängesrätt prövad precis som en biologisk pappa har. Med dna prov osv. Då detta inte gått rätt till lagligt så har ts per automatik inte rätt att undanhålla barnet från dess biologiska mamma. Rätten kommer helt utgå från barnets bästa.
Att barnet har rätt att veta sitt ursprung påverkar ts mycket negativt i framtiden. Då kommer hon vara tvungen att berätta sanningen för barnen. Hur hon princip har stulit en annan kvinnas ägg. Barnet kommer med all rätt känna sig lurad och bestulen på sin biologiska familj. Barnet går ju inte bara miste om sin mamma utan även om mormor, morfar kusiner osv.
Eh, jo. Du har avlat på en annans kvinnas ägg som du anser dig ha rätten att sno och behålla?
Nu är det som det är, o blir som det blir. Jag tror ju på varma överlag. Gör du nåt fel/fult mot nån så kommer du att få ditt straff. När? Vet man inte, är det om 9veckor, 2år eller 15år. Hur? Kan man inte heller säga, i form av sjukdom eller annan stor kris? Nåt annat? Tänk om tror inget berättar åt barnen o efter 19år drabbas ett barn av nåt som biologiska föräldern kan donera som hjälp. Där kom det, som ett brev på posten. Finns massor av dylika exempel, men är övertygad om att straffet kommer, om man handlat fel.