Tack. Det sista där behövde jag höra.
Jo, en hel del tankar o känslor. Väldigt mycket faktiskt. Ja men verkligen! Sen är det svårt att prata med vissa, av någon anledning. Kanske att de inte förstår. Asså att man känner att de inte förstår.
Båda lever ensamma. Eller, de har ju mig o brorsan men... inga partners.
Jorå, fast ringer de svarar ja inte. Haha.
Har typ fobi för telefonsamtal, så de är sms som gäller.
Men ja de flesta smsar om de är något viktigt men de flesta har en tendens att tycka att det är skitkul att spama mig. Har ju av notiser nu från alla sociala medier. Det ska kollas där på mina villkor och inte andras. Men ändå jobbigt att gå in där o se att där är en person som skickat typ 100 saker...
Sedan har ja en del grupper (för pågående grupparbeten på mer än 2 pers) där som det skrivs i så de är ju inte optimalt att ha av notiser egentligen. Speciellt när de personerna inte vet hur jag mår och min anledning till att jag har av notiser. Så de tror ju att jag helt enkelt bara ignorerar... their thoughts, their problems.
Ja fy... jag måste ha både tyst och mörkt för att kunna sova. Enda ljud som fungerar är podcast. Ljudbok fungerar inte. Musik fungerar absolut inte! Men det får inte vara en podd med massa höga ljud (typ ljudeffekter) eller musik för då är det med kört.
Eftersom det för mig är jättesvårt att somna (speciellt pp sommaren då solen går upp tidigare o man sover längre så inte känner samma press verkligen sova) så har jag mörkläggningsgardin, alltså rullgardin. Så den stoppar ju ljus framför fönstret. Sedan har jag på sidorna sådanna långa gardiner, alltså hängandes från en gardinstång, som oxå är i mörkläggningstyg (eller vad det heter). Så då blir det iprincip mörkt, drar ner rullgardinen så långt ner det går till den nuddar skrivbordet. Enda stället det kan komma in ljus på är ovanför rullgardinen liksom vid gardinstången.. men rullgardinen sitter så nära väggen så det blir inte mycket. Och annars åker det upp en filt mellan gardinstången, rullgardinen och fönstret så är det problemet ur världrn. Typ. Vet inte om det kanske skulle vara något allternativ för dig?
Usch. Magkatarr låter fasen inte kul... jag måste verkligen stressa ner. Men fan, det går ju inte. Varje gång jag försöker släppa skolan och kanske nöja mig med ett C, istället för B eller A, så får jag bara mer ångest först. Sen när jag ser att jag inte gör uppgofterna snabbare samlas de på hög. Då stressar det mig ännu mer. Sedan hjälper min handledare till att "städa upp" så att jag "kommer ikapp" min planering igen (detta är då när jag har pluggförbud och inte ska plugga alls hemma/på fritiden). Sedan börjar det om tills jag blir så stressad att jag bara måste ta tag i det och då gör jag det med resultat av att berget känns OÄNDLIGT och att jag efter det är totalt slut samtidigt som det ramlar in mer och mer uppgifter.
Det där duktiga flickan syndrom känner jag igen mig själv i. Mpnga säger tom till mina föräldrar "men ni ska vara så stolta för hon är ju duktig och pluggar och måste ju maxa alla betyg osv" som om det enda som räknas är vad jag har i betyg och meritpoäng... de glömmer verkligen helt bort delen om hälsa, sämn och kost. Vilket gör mig väldigt ledsen. De tror ju att mitt liv är perfekt men det är det ju inte alls... om de bara visste insidan också... snacka om att bli dömd för utsidan liksom... har verkligen inte A i alla ämnen - så tro inte det!
Ja. Man kan säkert klara sig bra utan skolan. Jag hoppas det går... håller verkligen med om att alla inte klarar pressen i skolan. Inte heller i vuxenlivet, eller vad man kallar det. Men... genom skolan är ju den säkraste vägen enligt de flesta och man vet aldrig vad man kan behöva sina betyg till i framtiden...
Nej. Verkligen inte värt att dö. Hoppas inte slutet blir så...
Stor kram till dig med!