Oj... nu blir det rörigt. Ska försöka svara så gott jag kan. Vet inte om jag tappade några hjärnceller inatt eller något. Haha.
Tack! Men du får ju oxå skriva om vad du vill! Inte bara jag :P
Haha, den eviga väntan innan naglarna torkat... hua.
Jorå. Blir hemma idag. Har redan fått frågan av 3 pers varför jag inte kommer till skolan och nu precis (när jag skriver detta) är det fortfarande 15min till jag egentligen skulle börja och 5-10min innan jag ens brukar vara där... förstår ej hur de vet att ja inte kommer men de är väl magiska. Haha.
Har ju ont i både magen och huvudet så det är ingen vit löng. Men då tycker de att jag ska ta en alvedon och komma till skolan... ibland undrar jag om det är jag eller dem som tappat några hjärnceller... när de frågar om varför jag inte är i skolan svarar jag lite olika, beroende på vem det är. Fokk jag anser närmare och jag litar mer på skriver jag bara som det är till, typ "jag mår inte bra idag och känner mig för stressad över allt så det finns ingen mening att komma till skolan, vi har inget "viktigt" på schemat och jag kan göra allt hemma i min takt" vilket de förstår. Till folk som inte förstår svarar jag väldigt elakt, haha. Vissa får till och med till svar "Exakt varför angår inte dig men jag mår inte bra" och vissa "därför att jag inte gör det". Fy skämms på mig... måste komma på trevligare svar. Haha.
Hoppas också jag får möjlighet för vila i helgen... tyvärr lär det dock inte bli så. Familjen vill hitta på en del grejer och jag vill göra ingenting. Om jag är dålig på att belöna mig själv? Behöver jag ens säga att jag är det? Jodå det är jag sämst på. En av de sämsta sakerna med att vara jag, går inte att bli nöjd med något någon gång.
Jo. Många i min skola (årskurs åtminstånde) är väldigt stressade. Speciellt i perioder när det kommer en klump av saker på en o samma dag. Då är det många som är duktigt stressade en vecka typ. Det som stressar är framförallt betygen. För många linjer (främst natur och samhäll) ligger lägsta intagningspoängen runt 280 merit, läser du inte moderna språk har du 16 ämnen och 16x17,5 (17,5 = B) är precis 280. Alltså behöver man gå ut 9an med ett snitt över B i betyg för att komma in på många natur/samhäll. Och som nog alla vet är det jäkligt svårt att nå toppbetyg i alla ämnen... men intagningspoängen är sådanna o då är det bara o sikta dit. Har nu följt de i 3 år och de höjs dessutom stadigt. Så jag kan nog räkna med att det blir runt 300 meritpoäng. Och där är jag ju då inte riktigt än kan jag säga. (Är varken på 280 eller 300...) Eftersom det är så hög press för att komma dit så blir många stressade av att alltid behöva prestera på top eftersom det dessutom är oerhört svårt att läsa av kunskapskraven och nå dit upp!
Meditation har jag testat, avslappning med. Finner tyvärr ingen ro till det. Blir bara irriterad och tycker det går för sakta och att rösten ska prata snabbare hahaha.. och det är ju inte riktigt syftet...
Tack! Vet inte hur jäkla lugn natten blev... kunde inte sova försän 05 typ. Sen sov jag till 7 då mobilen väckte mig. Sedan har jag inte kunnat somna om... ska försöka sova lite till snart. Sovmorgon, typ med ett avbrott på 2h. Haha...
Det lustiga är att jag minns verkligen inte vad jag tänkte på heller. Men gick gång på gång igenom allt jag skulle göra och hade rätt så mycket ångest för allt möjligt och såklart var jag stressad också. Över allt jag inte hann med igår. För att vars ärlig så gjorde jag ingenting igår eftermiddag. Orkade inte plugga med något och tänkte att jag tar det sen. Skitdumt, jag vet men där o då kanske det bar bra iallafall...
Nix, har inga aktiviteter. Gick i trampolin men det blev nya grupper och jag gillade aldrig den nya så jag slutade för 1,5 år sen typ. Så där stressar inget mig, och det är nog tur för mer stress är det minsta jag behöver just nu.
Kram, hoppas du får en fin dag!