Inlägg från: Anonym (Aborter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aborter)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

nihka skrev 2023-05-17 16:20:14 följande:
    Jag tycker det är helt rimligt att man ska få bestämma över sin egen kropp.
    Legalisera droger vill du? 
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-05-17 18:31:12 följande:
    Har du fått verbal hicka? 
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 16:26:58 följande:
    Och då är det okej om du betalar för  Bianca ingrossos skönhetsingrepp antar jag....?!
    Jag gjorde en jämförelse med andra saker som påminner om det vi diskuterar om. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (därför) skrev 2023-05-17 16:44:26 följande:
    Och vafan har det med aborter att göra?

Kolla på ditt nickname så får du en hint om vad diskussionen gäller. 
    Om det skulle handla om rätten till sin kropp och man ska få använda stattepengar hir som helst så skulle det likaväl kunna vara något sånt där. 
    Att du måste betala pengar i skatt för att någon ska göra en skönhetsingrepp och du får inte klaga. 
  • Anonym (Aborter)
    molly50 skrev 2023-05-18 22:20:04 följande:
    Skönhetsingrepp är sällan nödvändiga om det inte föreligger medicinska skäl.
    Aborter kan vara nödvändiga t ex om det föreligger fara för mammans liv.
    Eller om mamman har blivit våldtagen och inte vill behålla.
    Det finns fler anledningar till aborter än skönhetsingrepp.
    Jag vet i alla fall vad jag hellre betalar skatt för. 
    I vården i Sverige iprincip går det ut på att bota eller lindra sjukdomar, skador etc, inte att fokuset är att någon ska välja. 
    Exempelvis vården säger inte att man ska få välja om man har hiv/aids och vill ha mediciner då vården tar inte ställning vad som är bra eller dåligt.
    Man kan förvisso välja bort mediciner etc men syftet är att bota, inte att man fritt ska få välja vad som är bäst med sin kropp. 
    Vid aborter ska det tydligen vara mer att det är ett val. 
    Inte att vården ska säga om något är bra eller dåligt. Aborter ser allstå annorlunda ut jämfört med iprincip allt annat. 
  • Anonym (Aborter)

Det finns inget annat där många kvinnor säger att de inte får säga något om månnens kroppar och liv. 

• Anonym (Aborter)

Att aborter ska vara orättvist för kvinnor fungerar bara om kvinnan vill avsluta sin graviditet. Om kvinnan ska få välja bort en abort då handlar det snarare om något som män missgynnas av.
    Biologiska män kan inte välja att bli gravida och avstå från en abort.

• Anonym (Aborter)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-20 11:38:45 följande:

Att aborter ska vara orättvist för kvinnor fungerar bara om kvinnan vill avsluta sin graviditet. Om kvinnan ska få välja bort en abort då handlar det snarare om något som män missgynnas av.
    Biologiska män kan inte välja att bli gravida och avstå från en abort.

Tillägg. 
    Aborter är allstå officellt även vad kvinnor tycker ingen sjukdom. 
  • Anonym (Aborter)
    molly50 skrev 2023-05-20 12:17:00 följande:
    När det gäller abort så är det ju en skillnad då man kan tvingas genomgå en graviditet och förlossning med allt vad det innebär,och sedan ta hand om ett barn, om man tvingas att behålla mot sin vilja.
    Det går inte att jämföra med sjukdomar. 
    Man får då undvika det som orsakade en graviditet. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (därför) skrev 2023-05-22 10:37:39 följande:
    Är inte det ganska självklart då det bara är kvinnor som kan bli gravida?
    Jag vill poängtera att det inte verkar alls handlar främst att det skulle vara någons människas kropp.
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (därför) skrev 2023-05-22 16:38:41 följande:
    Nähe, så ett barn växer inte i kvinnans kropp tills det föds menar du?
    Att det inte alls troligen handlar om att det ska bara handla om rättighet till sin egna kropp. 
    Att huvudsaken beror mer på att man vill att samhället ska finansera deras aborter, inte någon rätt till sin egna kropp. 

Att det finns inget annat där kvinnor säger att de får inte säga något om männens kropp och liv. 
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?