Inlägg från: Anonym (Aborter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aborter)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Anonym (Fuling) skrev 2023-05-05 11:35:26 följande:

Försäkringar? Utveckla för jag ser inte alls kopplingen.
    Ja samhället vill att människor undviker olyckor, det är ofta så att dessa olyckor föregås av handlingar som är straffbara men vad jag vet så sker det dagliga olyckor ändå.
    Rör du dig på ett sådant sätt så du är en fara i trafiken och blir skadad så får du ändå vård. Du har rätt att röra dig i viss mån alltså. Ditt argument faller där alltså.

Likaså har du rätt att ha sex. Du får ha det med samtycke, om det sedan är med dig själv eller andra människor bygger alltså på samförstånd. Jag vet att du utgår bara från dig själv och att inte kvinnor ger dig sex och du vägrar inse att samtycke är det viktiga. 

Enligt ditt sätt att resonera så kan man säg att fotboll är ingen rättighet eftersom jag inte kan ta med en fotboll och spela med andra människor utan deras samtycke.
    Men inte fan argumenterar jag för att samhället skall förändras så att jag kan spela boll med vem som helst.

Detta utmynnar i ditt motstånd mot aborter då din bitterhet mot kvinnor som har sex och blir gravida inte skall ges möjlighet till abort. För dig så är det ett lämpligt straff.

Jag har rätt att få säga något utifrån hur annat swr ut i samhället. 
    Du själv tycker det är okej att bestraffa andra människor som du ogillar. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (För abort) skrev 2023-05-05 14:04:05 följande:

Det är din åsikt. Låt det vara så. Det är upp till var och en att bestämma själv. Är du emot abort, gör då inte abort. Men vill någon annan kvinna göra abort ska hon ha rätt till det. 

Det jag reagerar på när det gäller abortmotstånd är att man får ta ansvar hela vägen. Om man anser att abort ska förbjudas, kom då med bra lösningar på vad man ska göra med de barn som föds som är oönskade. Ska de lämnas på trappen till soc? 

Om det är enbart kvinnas beslut då kan det inte handla om skattepengar. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (För abort) skrev 2023-05-05 14:04:05 följande:

Det är din åsikt. Låt det vara så. Det är upp till var och en att bestämma själv. Är du emot abort, gör då inte abort. Men vill någon annan kvinna göra abort ska hon ha rätt till det. 

Det jag reagerar på när det gäller abortmotstånd är att man får ta ansvar hela vägen. Om man anser att abort ska förbjudas, kom då med bra lösningar på vad man ska göra med de barn som föds som är oönskade. Ska de lämnas på trappen till soc? 

Då är det inget privat beslut från kvinnan. 
    Kvinnan vill använda andras pengar för att finansera mycket av hennes abort. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (För abort) skrev 2023-05-08 09:40:29 följande:
    Våra skattepengar går till mycket skit. Rökare som blir sjuka. Missbrukare som gång på gång ska få komma på behandling. Skolan finansieras av skattemedel osv osv osv. Varför ska inte kvinnor som vill/behöver göra abort få göra det ?
    Vem är du att bestämma vart mina skattepengar ska gå?
    Har rätt att få säga något då det handlar om det offentliga. 
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-05-11 18:44:45 följande:
    För att du försöker tvinga dina val på andra. Du vill tvinga någon som inte vill ha ett barn att föda fram det mot deras vilja. Stifta lagar som tvingar andra att göra som du vill. Hur hade du reagerat om någon ville stifta lagar som tvingar dig till något du inte vill?
    Finns redan lagar som tvingar en till olika saker i Sverige 
  • Anonym (Aborter)

Oavsett vem som styr Sverige så blir folk tvingade till olika saker. 

• Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-05-11 20:29:24 följande:
    Finns det lagar där andras åsikter om min kropp tvingar mig att gå emot vad jag själv vill göra och inte göra med den?
    Exempelvis olagliga droger
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-05-11 20:29:24 följande:
    Finns det lagar där andras åsikter om min kropp tvingar mig att gå emot vad jag själv vill göra och inte göra med den?
    Exempelvis får du inte använda din kropp till att  köpa sex. 
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-05-11 20:46:51 följande:
    Jamen jag vill inte ta olagliga droger. Och ingen kan heller tvinga mig till det.

För det är olagligt att använda deras kroppar för att ge droger genom att någon använder deras hand för att ge droger till andra. 
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-05-12 23:28:55 följande:
    Ja, man ska inte tvinga en kvinna att föda ett barn hon inte vill ha.
    Finns ingen sån lag som förhindrar en kvinna att födda ett emot mot hennes vilja
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?