• molly50

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Anonym (Pro life & vegan) skrev 2022-04-04 15:16:07 följande:
    Ja. I vissa fall kan det vara rena krav att göra abort. "Du kan inte tinga mig att bli pappa". Det tycker  i alla fall jag inte är ett schysst argument.
    Nej,det kan jag hålla med om.
  • molly50
    Anonym (Aborter) skrev 2022-12-12 17:02:50 följande:
    Då borde väl det vara bättre att kvinnan inte blev gravid och barnet fick leva med problemen i kvinnans mage? 
    Du vet att det inte bara är kvinnans ansvar att se till att hon inte blir gravid?
  • molly50
    Anonym (Aborter) skrev 2022-12-12 17:10:58 följande:
    Det förekommer många aborter i Sverige där det inte handlar om något barn riskerar födas i misär, födas med grova sjukdomar, kvinnan blivit våldtagen etc
    Ofta när man gör abort så handlar det väl om att den ena eller båda av föräldrarna inte vill ha barnet.
    Men du anser kanske att barnet ska födas in i en värld där det inte är önskat?
  • molly50
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2022-12-12 17:52:07 följande:
    Det är väl snarare bådas. Båda har ju lika mycket sex.
    Ja,exakt. Det var ju det jag skrev.
    Men den jag citerade verkade anse att det bara är kvinnans ansvar att se till att hon inte blir gravid.
  • molly50
    Anonym (Aborter) skrev 2022-12-12 18:00:23 följande:
    Ja men kvinnan har ett ansvar också
    Ja,har jag påstått något annat?
    Mannen har ansvaret för var hans spermier hamnar.
    Så om han inte vill ha barn så får han använda kondom eller avstå från att ha sex.
    Det är inte bara kvinnans ansvar att skydda sig.
    Och även om hon gör det så är ju inga skydd 100 % säkra.
    Så då får man tänka sig för innan man har sex.
  • molly50
    Anonym (Aborter) skrev 2022-12-13 12:44:53 följande:
    Aborter är inte som exempelvis om en kvinna föddes med småbröst eller man med liten kuk.
    Det är inte heller som att nysa och så är det klart,om du förstår vad jag menar.
  • molly50
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2022-12-13 13:45:22 följande:
    Som abortkritisk är jag den förste att HÅLLA MED dig här. Självklart har vi män ett stort ansvar för var som våra spermier hamnar. Och som sagt - många gånger är det faktiskt mannen som tar initiativet till abort - som i vissa fall till och med propsar på det. Den inställningen kan jag inte stödja.
    Nej,och därför är det väl bra att vi har fri aborträtt i Sverige. 
    Så kvinnan kan välja själv.
  • molly50
    Anonym (Aborter) skrev 2022-12-13 18:00:33 följande:
    Jag menar att det går inte jämföra med annat när det handlar om aborter och annat som har med sin kropp att göra. 
    Vad är det som inte går att jämföra,menar du?
  • molly50
    Anonym (Aborter) skrev 2022-12-13 18:02:44 följande:
    Det var pågrund att kvinnan bestämde över sin kropp (oftast) som ligger bakom varför hon blev gravid. 
    Nej,det kan lika gärna handla om att hon blev gravid av en olyckshändelse,att hon blev våldtagen t ex eller att killen slarvade med skydd.
    Man kan inte bestämma att man ska bli gravid.
  • molly50
    Anonym (Aborter) skrev 2022-12-13 18:08:33 följande:
    Samma regler ska gälla kvinnorna också.
    Även männen ska inte fördelas så kvinnorna får fler orgasmer.

Det finns ingen större anledning att gå vad samhället tycker om sex då den är ogenomtänkt samt gäller bara när det passar kvinnorna bäst. 
    Den diskussionen kan du väl ta i en annan tråd?
    Tex den här:
    www.familjeliv.se/forum/thread/81405098-tycker-visst-att-det-ar-en-mansklig-rattighet-att-fa-ligga/1

Du kanske rentav redan har skrivit där? Tycker ditt skrivsätt känns bekant.
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?