Ellencassandra skrev 2018-10-11 14:13:59 följande:
Aa verkligen. Fruktansvärt. Det vill man inte vara med om igen. Tänkte som du liksom att så länge man inte blöder så är det lugnt. Så var det ju inte.
Blödningen försvann och jag var inne tidigare i veckan och fick se ett hjärta slå :) så känns tryggare. Ska till ivf kliniken på måndag för deras vul :)
Mår skitilla hela dagarna så det e väldigt jobbigt å jobba :P kom direkt nu i v 7. Men har sluppit spy iallafall.
Hur mår du och vilken vecka e du i? :)
Ja men då så, då har du ett friskt barn i magen! Skönt att du ska dit på måndag!! :)
Ja mitt illamående har smugit sig på nu i v 8, men de två senaste dagarna har jag mått illa nästan hela tiden... lite sådär små störande. Jag kan inte äta för mycket, gör jag det så vill jag bara spy... får kväljningar. Kväljningarna i samband med mat har varit sen v 7. Jag spyr inte heller, skönt att vi slipper det ialf ;)
Det jobbigaste tycker jag är att jag är hungrig hela tiden men INGEN mat duger... jag vill inte ha nått. Det enda som jag får ner mycket av är frukt och lakris. Annars kan det kvitta. Så det är lite jobbigt när man ska ställa sig och laga mat, för jag kommer inte på lågor att laga hahaha!
Annars mår jag bra. Brösten är as ömma och svullna. Magen uppsvälld. Ap trött vissa dagar men andra piggare. Men jag sover som en kratta, vaknar hela tiden och nu har kisseriet dragit i gång på natten med. MEN jag klagar INTE... njuter varje sekund med mina symtom & växande mage!!! Kan dock inte fatta att jag är gravid vissa stunder... helt sinnes!! Mirakel! <3
Jag gick in i vecka 9 idag, 8+0 :) Vilken vecka är du i? 7+ eller?
Åh så spännande med vul på måndag! Önskar att det var kub dags nu så det värsta veckorna passerat! Så man kan börja planera lite och köpa saker... var på Åhléns idag och skulle köpa present till en kompis som fått barn precis. Guuuuuud vad jag längtar tills jag får köpa kläder och så! Så mycket fint!! Längtar! <3
Ska du göra nipt? Det ska vi göra :) Då ska vi ta reda på könet oxå, så om ca 3 v så vet vi om det blir en prinsessa eller prins! Såååååå spännande!!!