BaKu skrev 2018-09-27 19:51:37 följande:
Ja det var väldigt lugnande och sen blev det lite tankeställare när de började kontrollera mina sammandragningar och fråga om jag var stressad. Det lilla livet i magen måste komma först och jag är så glad nu att jag valt att ta ledigt lite drygt en månad innan bf.
Jag mår ganska bra faktiskt. Har problem med foglossning, men köpte ett foglossningsbälte och det är min räddning. Utan det hade jag nog varit sjukskriven för länge sen. Har varit en lång period utan illamående nu, men sista veckorna har jag ibland mått illa på kvällarna. Tror faktiskt det är kroppens sätt att berätta att jag gjort för mycket på dagen eller slarvat med maten.
Nu börjar magen bli tung och i vägen så får hitta på sätt att underlätta. En sak som jag kan tipsa om är att köpa en gravidkudde. Skönt att kunna få lite extra stöd här och var. Jag har köpt en u-formad som även går att använda som stöd när man sitter och sen även som amningskudde.
Ja det har du verkligen rätt i, har du varit stressad? Skönt med lite ledighet innan!! Usch jag är livrädd för foglossning, gick massor idag på jobbet i högt tempo och plötsligt så började det kännas som att jag sträckt ljumskarna och typ stickningar i venusberget eller vad man ska säga. Sen slog det mig att det kanske redan var foglossning!! Hade väldigt mkt i slutet på förra grav! Känner du av i höfterna?
Ja gravidkudden är verkligen en livräddare och ett supertips!! Sover fortfarande med min och jag och min man bråkat om den haha! Smart med en U formad!