Mjbo skrev 2018-09-20 09:18:33 följande:
Va roligt att du har någon att dela glädjen med, den lilla man vågar känna åtminstone ;) Hon blev förstås jätte lycklig för din skull förstår jag. Underbart med nära vänner att glädjas och sörjas med.. <3
Nej man gör inget ul fören RUL, vilket brukar va ca v 19 - 21.. Sen om man är osäker på hur långt gången man är eller om man tror att nått är fel kan man be om extra i tidigare skede, men annars skriver man in sig och allt är rosor fram till RUL och då får man se första gången.. Tänkte på de igår senast, så konstigt hur de är, ja menar vi som blivit gravida genom IVF har ju inte större chans att få missfall för att de är en IVF graviditet :)
Ja prata med en barnmorska igår, hon frågade hur vi ställde oss till KUB. Ja känner nog att den lämnar så pass osäkert svar så ja tror inte vi skall göra den faktiskt.. Och så känner jag att eftersom de är så osäkert så oavsett om vi skulle fått "hög sannorlikhet" att den har downs eller någon liknande så skulle jag inte göra abort. Så för oss skapar det nog bara mer oro än nytta tror jag.. NIPT vet jag faktiskt inte vad det är, ska läsa på om det :)
Hur ställer ni er till dessa prover?
Jag funderar också väldigt mycket på det just nu måste lämna svar Hur jag vill göra nästa vecka.. Vi är bortresta hela oktober och det är då kub ska göras. KUB ger ju ändå en sannolikhet på de olika sjukdomarna och har man höga sannolikheter får man göra NIPT. Men om kub inte visar några avvikelse så kan man väl lita på den hoppas jag? Om man inte kan det känns det ju väldigt onödigt att göra det.. Funderar på att göra NIPT men är ju så dyrt! 5600kr kostar det här.. Så svårt!