anina skrev 2018-12-04 11:58:07 följande:
Igår fick jag titta på min lilla tjej. =) Mötte grannen i helgen, hon är gynekolog. Frågade henne om det är vanligt att magen blir mindre, tyckte min hade blivit det. Så igår ringde hon mig och frågade om jag kunde komma in på ett ultraljud. Allt såg bra ut. Hon mätte olika delar av bebisen och det fanns tillräckligt med fostervatten. Däremot är hon lite liten. Nåt ställe hon mätte var ca 2 veckor för liten och nåt ställe 1 vecka. Det oroar mig. Däremot har hon ju varit liten hela tiden, vilket känns lite betryggande. Hoppas bara inte hon halkar efter mer eller slutar växa. Grannen trodde att mvc kommer göra nån extra koll för att kolla tillväxten. Vi har RUL den 12.
Kändes så skönt att få se henne igår iaf. =) Grannen tyckte det såg ut som en flicka, precis som blodprovet visade sannolikhet för.
Kram på er
Vad snällt av henne och lyxigt med en gynekolog som granne! Lite farligt också haha:) Min mage har också varierat i storlek ibland dag till dag i båda mina graviditeter. Min BM förklarade då att bebisen kan åka bak mot ryggen och då blir ju magen mindre. När den är mindre så könner jag inte heller några rörelser så det låter ju rimligt då att den är längre bak. Vår bebis var också lite för liten, 4 dagar och då sa dem att upp till två veckor inte var något att oroa sig för och att alla bebisar ser olika ut:) Men såklart förstår jag att det skapar en oro. Skönt med RUL snart så ni får se lilla tjejen igen!!:)) kram