Mjbo skrev 2019-02-13 11:11:21 följande:
Ja järntabletterna är inte roliga. Tar oxå det, 1 varannan dag.. Min avföring blir oxå svart, men det visste jag sedan innan då jag jobbat inom vården förr ;) Inget konstigt alltså, mer än att de kan kännas lite äckligt såklart, men men.. :)
Läste om ditt födelsemärke och allt. Stor kram till dig! förstår att det känns tråkigt och läskigt och obehagligt. Du skulle opereras snart om jag förstod det rätt? Skönt ändå att det tas hand om så snabbt så du blir av med det.
Det där att känna sig som en valross! Det har jag verkligen börjat göra den senaste tiden.. Känner mig verkligen SÅÅ tjock och otymplig!! och förstår inte heller att man ska växa i 3 månader till.. haha jisses!!
Hur mår du annars? Förstår att det är mycket psykiskt just nu oxå.. Är du sjukskriven eller klarar du av jobbet?
Idag och igår fick jag sota för att jag va alldeles för aktiv igår.. Va ute och gick två gånger, (sååå fint väder igår, riktiga vårkänslor) och så va jag och dottern i pulkabacken och lekte och åkte madrass. och det känns.. Hade sååå ont i natt och har nu idag.. :( inatt va de mest fogarna som bråkade, så sjukt ont, och idag har jag såå ont i magen :( Så idag måste jag ligga och ta det lugnt igen.
Ok, ja kanske ska försöka mig på en järntablett varannan dag o se hur det går.. Blev ju livrädd när det plötsligt var svart och hann få en massa hemska tankar innan jag insåg att det var järnets fel då jag började googla som en galning
puh!
fick ett tips från Jilka om en annan tablett dock - SiderAL - köper nog dem i Sverige. Där har ni ju även Blutsaft som jag tror kan vara bra?!
Tack för värmande ord - blir operation på måndag - mannen följer med då vi har lite frågor till läkaren som båda vill ha svar på ang vidare ev. behandling.
Kan inte få på mig någon av mina varmaste vinterjackor längre - tur våren kommer tidigt här i Schweiz haha!
Läste häromdagen att det är i sista trimestern man lägger på sig flest kg - haha ja det ska ju bli spännande
! jag tänkte att det kanske var lite lagom hela tiden..
Åh så jobbigt att man inte ska få göra en massa roliga saker som o leka i snön! men som sagt - skönt du kan ligga i soffan de dagarna för återhämtning! bra att du bestämde det med din chef - och det känns så otroligt tydligt när kroppen säger ifrån efter att man ansträngt sig fysiskt. Är verkligen avundsjuk på dem som klarar av att träna lite hårdare under graviditeten - en tjej som jag har kontakt med här i schweiz sprang ett maraton i v 20.... jaha ja
jag misstänker att jag kommer jobba hemifrån en hel del denna våren också - lika bra att göra kroppen lite gladare.. det räcker liksom med en promenad till tåget och tillbaka om dagen - och ev handla lite mat för att man ska vara rätt slut på kvällen.
psykiskt går det lite upp och ner här - men har bestämt mig för att inte oroa mig och bebisen - utan skriva ner och ställa frågor när jag träffar hudläkaren på måndag! Hoppas magontet lugnar ner sig snart!