Vi som blivit gravida efter IVF
Ser oxå fram emot en stressfri graviditet, men ändå så känns det skönt på ett vis att dagarna går så fort när man har så mycket att göra. Och när man kommer hem är det aktiviteter för dottern, middag, dotterns läxor, dusch, sen sover man.. Så dagarna svischar verkligen förbi, redan vecka 23 imorgon, tyckte vi gick in i vecka 22 igår haha :P
Skönt att du inte känt några mer sammandragningar! Hoppas det fortsätter så. Gjorde dom ont åt dig med eller va det mest "obehagligt"? Ingen smärta i samband?
pratade med en väninna i uppsala igår som berättade att en kollega till henne hade fött sin lilla bebis i v 23 nu precis så då fick jag mig en tankeställare att man ska ta det lugnt och lyssna på kroppen (och kanske på bm ibland hehe).. som tur va så jobbade tjejen på Akademiska som är ett av de bättre sjukhusen på att ta hand om alldeles för tidigt födda.. men så läskigt... den överlevde men det är ju kritiskt i många veckor framöver.
går in i v 24 i morgon! för varje vecka får man lite mer längtan tycker jag (framförallt nu när man har att Baku har sin lille där hemma o gisa med!!)
inte känt fler sammandragningar - men lite små ont i nedre magen i vissa stunder men tror det kan vara ligament eller annat som ligger och drar. ingen bestående smärta direkt. Mina sammandragningar blev ordentligt obehagliga när jag var kissnödig och gjorde ont - annars var det bara som en hård sten i magen.
har försökt sova med en kudde mellan knäna senaste dagarna - inte jättebekvämt men inte vaknat på nätterna i alla fall - ska kika på en sån där U-kudde!
Lugnt för dig nu?