Seb81 skrev 2018-12-08 21:11:25 följande:
Hej på er alla!
Nu var det längesen jag skrev här :)
Jag hoppas alla mår bra och att magarna växer som bara den!! Här växer det och sparkar i magen för fullt. Jag fick aldrig veta lm jag har framvägg eller bakvägg, men jag tror att myran ligger framför eftersom jag känner så tydligt och började redan känna i v 14. Det är en livlig myra jag har i magen och kan redan nu märka av när han är vaken eller sover, vissa tider som jag märkt han är mest aktiv på! :)
Hur går det för er? Känner ni något än?
Helt sinnes att man snart har gått 18 veckor... halva tiden snart! Tiden har bara flugit fram, så tacksam för det!!
Jag mår verkligen super bra nu och allt rullar på som vanligt. Dock har jag lite ont i underlivet, har fått åderbråck på blygdläpparna och det tynger nedåt. Idag när jag bajsade, hård i magen som jag är så tog jag i och då kom det blod från slidan. Blev såklart nojjig igen men jag antar att det är pga av trycket occh den ökande blodmägnden. Inte undra på att jag blöder lätt där nere :/
Ni då? Några komplikationer? Ser att nån har hemsk foglossning :/ Fy vad hemskt!
Kram!
Oj va jobbigt det lät med trycket och ont där nere, känns som att det borde kunna vänta till efter förlossningen inte innan :p
Finn det något som gör att det blir bättre eller är det bara att gilla läget?
Min mage växer, är i vecka 16 men ser gravid ut redan, eller tjock, Beroende på vad jag har för kläder på mig. Är medveten om att man går upp i graviditeten, och jag va inställd på det, men min hjärna vill inte riktigt hänga med, känner mig tjock och plufsig.. Hoppas den känslan släpper lite snart, även om ja kommer bli mycket större så inbillar jag mig att när magen är en hård kula att det ska kännas bättre på något vis. Vet inte, men de känns så :)
Komplikationer skulle ja nog inte säga, men börjar känna av fogarna lite redan, inte så mycket än men känner nån gång ibland sådär. Hoppas de håller sig borta ett tag till;) sen är ja förstoppad, jämt. Dricker laktulos varje kväll och har gjort i flera veckor, hoppas ja över det en dag eller två blir de hemskt :p
Inte kännt av några sparkar eller nått än tyvärr.. längtar tills ja kännt nått :)