Inlägg från: Mjbo |Visa alla inlägg
  • Mjbo

Vi som blivit gravida efter IVF

gammelpysen skrev 2018-11-17 07:56:51 följande:

Har haft ont i nedre delen av magen samt sidorna. Inte som mensvärk utan mer ömhet. Har även känt av det när jag tryckt men det kan ju också bero på träningsvärk.

För två helger sedan trodde jag att jag hade urinvägsinfektion eller svamp på gång. Sprang på toaletten konstant. Också ont när jag kissade men inte direkt svidande känsla. Har även känt av det som förmodligen är ligament, mer stramande kort smärta samt även hugg i sidan när jag reser mig upp. Googlade en massa och hittade fullt av trådar ned tjejer som kände detsamma. Är i vecka 16+5 idag, och du?

Hörde av mig efter nästan två veckor. Då hade jag sovit så pass dåligt pga oro samt mådde illa att jag inte orkade jobba full dag.

Okej, låter lite lika som mig då. Öm och ont. Hoppas de är normalt ändå då även om de känns som att det inte borde vara det :/ ?

Har kub ultraljud på onsdag, så vi får väl se då, hoppas att allt står rätt till såklart:) jag är i vecka 12+3 idag.
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2018-11-17 09:12:13 följande:

Det är nog ingen fara. Jag är ju några veckor innan dig och magen kan ju bete sig annorlunda under graviditeten också. Och vad mysigt med kub... man ser så mycket!!

Hoppas det, men du är ju några veckor före mig, inte efter :)

Jaa de ska bli kul att äntligen få se lillen nu, va några veckor sedan :)
  • Mjbo
    LillaAw skrev 2018-11-18 22:30:50 följande:

Någon av er som haft som "hugg" i livmodern. Jag har haft idag på vänster sida. Känns som knivhugg och går över på några sekunder men får luta mig fram och gör ont. Känns jobbigt. Första riktiga smärtan jag haft.

Det känner jag nästan dagligen. Vad jag läst mig till så skall detta inte vara farligt alls utan det är ligamenten som töjs. Är du orolig så ring självklart din bm.. Men ja tror det är normalt :)
  • Mjbo
    Seb81 skrev 2018-11-18 20:22:24 följande:

Hej på er!

Hur mår ni?

I torsdag fick jag reda på att en nära vän till mig var gravid i v 10, blev överlycklig!! Idag vände det... hon har fått ma... hon var inne i fredags för att hon kände att något var fel. Bebben hade dött o v 6.... och hon har tagit tabletter för att framkalla mf. Jag dööör.... är så lessen för deras skull... för jag vet ju vad hon går igenom :( så tråkigt!!

En roligare sak är att jag tror jag känner myra, för andra gången... i går kände jag ett fladder... idag några pick, på samma ställe och båda gångerna när jag suttit framåtlutad. Men jag vet inte.. är ju bara i v 14. Men jag kände ju i v 15 i min 3:e graviditet. Så det kanske är så? Eller så är det tarmarna haha. Men det känns lixom annorlunda. Så nu hoppas jag att jag känner nått igen snart! <3

Magen växer så det knakar nu... hur är det för er? Kram

Åh nej så sorgligt :( Usch va hemskt.. Hoppas hon kan repa sig snabbt och eventuellt kunna bli gravid igen inom kort? om hon inte är IVF'are som oss då... 

Åh va mysigt med fladder! Känner inget än jag, men räknar inte alls med det heller ännu.. Tror det är ganska ovanligt så här tidigt oavsett om man är omföderska.. Ja får nog vänta minst 5 veckor till skulle ja tro ;) är "bara" i 12+5 idag.
    Men roligt om det va bebisen, sånt längtar man efter! så mysigt :) 

Min mage växer oxå.. Går inte alls att dölja längre om ja inte har större tröjor på mig. Den är spänd och hård och lixom står ut... Så ja kan inte alls ha tighta tröjor längre... Tur de inte är sommar säger jag, ännu en gång ;) 
  • Mjbo

Någon som vet om det är normalt att spy efter v 12 i en graviditet?? Alltid hört att det mesta går över runt v 12.. har bara mått illa en vecka typ v 8 nån gång, annars inget illamående alls i denna graviditet, är i vecka 13 idag, går in i vecka 14 i övermorgon..

tog två minuter efter jag ätit upp lunchen idag innan den kom upp igen lika snabbt. Va inte alls beredd på det och mår inte dåligt eller illa över huvud taget... konstigt tycker jag?!

• Mjbo
    anina skrev 2018-11-19 11:59:26 följande:
    Hej.

Det är normalt. En bekant till mig är går in i vecka 17 nu och får inte behålla knappt nånting. Jag är i vecka 16 och mår fortfarande sjukt illa (haft sån fobi för sånt sen jag var liten så jag kommer till läget när jag tror jag ska springa till toan och så stannar jag i det läget).

Det kan ju annars vara något du ätit eller en bakterie. 

Hoppas du mår bättre snart.

Kram

Såg alla dina citeringar men ja svarar bara i denna istället så slipper de bli så många från mig med :D 

Härligt att höra att du tror de är helt normalt, dock förstår jag det om man mått illa tidigare i graviditeten, men kändes så konstigt att de bara ska smälla till nu när de inte varit tidigare, när ja snart går in i vecka 14.. men alla är väl olika antar jag.. Hoppas det var en engångsföreteelse ;)
    Jobbigt att du fortfarande mår så illa! Hoppas det släpper snart.. Måste tära oerhört att gå runt och må illa hela tiden.. 

Angående kulan, jag tänkte precis likadant, undra om ja ätit alldeles för mycket!! haha..Visst i perioder när jag vart extra hungrig har jag ätit lite ofta kanske, men tycker ändå överlag att jag äter rätt bra. Försöker tänka på innehållet i varje måltid... Men som du säger så ser magen annorlunda ut lixom, inte vanlig "rund-mage"... Hade du barn sedan tidigare? Jag har ju en 8åring så kan va därför de syns tidigt på mig, brukar väl göra det för omföderskor sägs det..

Gillar starkt ditt namnförslag! och kul att styvsonen är inblandad och engagerad.. Det är ju som du säger en ålder där det lika gärna skulle kunna vara helt åt andra hållet, så ja förstår att du vill beakta hans förslag och åsikter oxå såklart :) 
    Tänker ni skaffa något bakup-namn för utifall det kommer ut en pojk ändå? ;) 

• Mjbo
    anina skrev 2018-11-19 12:55:39 följande:

Nu så fick jag in lite bilder. =) Ultraljud är från vecka 13 (12+6). 12+0 enligt storleken på plutten.

Åh så mysigt de ser ut! Vilken fin tårta med ultraljudsbilder på oxå!

Mitt första barn kom naturligt när jag va helt ovetandes ;) men de va oxå innan allt hände med infektioner och sånt så de va inte så konstigt heller att det gick naturligt då.

Angående magen håller jag med om att det är roligare när de synd lite, men som de är just nu så syns de bara att de är en kula när jag är utan kläder. Har jag kläder ser jag bara lite små tjock ut haha :p så de känns nog bättre när det är en riktig lite större bebiskula, då kan jag gärna glida runt i tghta tröjor igen :D

Angående namnet på min dotter så bestämde jag det när jag var i ca v 12 nån gång i min förra graviditet. Jag höll fast det hela tiden även när hon va ute ur magen. Fanns aldrig några tvivel där. Var bara 1 till i hela Sverige som hette som hon när hon kom till världen. Nu är det 62 st.. så det har ökat lite sedan 8 år tillbaka men ändå är det väldigt ovanligt fortfarande, så det är kul. Vill tyvärr inte skriva ut hennes namn dock.. vi kommer ta reda på kön även denna gång men får vänta till rul i början på januari :)

I övermorgon är det dags för kub! Så spänd för det.
  • Mjbo
    anina skrev 2018-11-20 11:51:35 följande:

Ja det var verkligen en superfin tårta. =) 

Vad roligt med ett så ovanligt namn. Min mormor hade ett andranamn som ingen i Sverige heter, tror 1 har det som andranamn. Men min sambo vill inte alls ha det. Så det får väl bli som andranamn för bebisen. Jag föreslog att lägga till en bokstav, då är det 56 i Sverige som heter så. Men det gick inte heller hem. 

Åh så roligt med Kub. Vi fick aldrig göra det, men alla säger att man ser så mycket. Lägg gärna upp en bild sen. =) Känns som en evighet till vårt nästa UL, som är RUL, den 12 dec.

Okej, hoppas ni kommer överens innan det är dags iallafall ;)

Ja, jag har oxå hört att de ska vara detaljerat och väldigt roligt med kub (om allt ser bra ut såklart).. så jag hoppas även jag får den erfarenheten:)

Lägger in bilder imorgon efter jag vart där!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-11-20 13:09:47 följande:

heej! oj din stackare, hoppas det bara var en engångsföreteelse igår!!  hur känns det idag? och ska du på KUB nu?? SÅ spännande!!

nu i vecka 14 mår jag faktiskt bra! är överlycklig att mitt normala glada jag har kommit tillbaka och oroar mig inte längre för att stå i en folksamling, med risk för att svimma eller börja svettas plötsligt. verkar även kunna äta allt (tryckte precis i mig en stor lunch med hamburgare som var gudomligt gott=) 

fortsätter jag såhär kommer ju magen börja växa i vilket fall haha! men ingen 'bebis-mage' än här...hmm tror det är annorlunda för er som väntar andra barnet. 

Kram!

Jag mår bra idag förutom min mage som gör ont. Haft såhär i flera veckor nu, ska fråga imorgon efter kub då vi har läkarbesök om detta verkligen är normalt och vad det kan bero på. Blir så trött av att ha ont hela hela tiden :/

Skönt att du mår så bra!! Underbart att du börjar få tillbaka ditt gamla jag. Går in i vecka 14 imorgon så hoppas att det är den magiska gränsen då, att ja känner lika imorgon;)
  • Mjbo

Nu är vårt KUB ultraljud avklarat! :) Allt såg jätte bra ut, och de blev lägsta risk på alla tre trisomier. Här kommer en bild oxå på vår lilla pärla! <3 

Underbart att se den nu när de börjar bli lite storlek.. Såå himla kul. Den sprattlade för fullt och viftade på armar och ben.. Vi är överlyckliga!

Blev flyttad en dag bakåt i tiden igen så hamnade tillbaka på vecka 13 igen :P Så imorgon går jag in i vecka 14 i stället för idag.. 12+6 idag alltså... :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF