Inalina skrev 2018-12-05 08:38:06 följande:
ja men jag har flera vänner som bjudit på ex. spagetti carbonara när jag har kommit dit - för det är ju 'helt ofarligt' - jag har dock läst att råa ägg inte är någon hit som gravid då det kan innehålla salmonella.. (ok inte jättevanligt i sverige eller schweiz - men ett sånt exempel där man känner sig som den där hysteriska liksom...) vilket jag faktiskt inte är - är bara rädd om lilla livet där inne.
blev såklart ganska rejält dålig i magen igår efter att jag skrivit här med mina farhågor - men det verkar ha lugnat ner sig nu....
)
jag har inte heller vart sugen på kaffe - men nu sedan v 13-14 kan jag tänka mig att dricka en kopp till frukost ibland. tycker jag har mindre mage nu än för någon vecka sedan också - men kanske beror på att jag inte mådde så bra igår ;) får ju kolla hos gyn i morgon att allt ser ok ut!
är det något annat du/ni undviker att äta/dricka?
Okej, ja såna tillfällen är ju lite svårare. Men du ska ju inte behöva äta nått du känner att du inte vill, så jag tycker du med all rätt kan tacka nej till maten då :) Är de dina vänner så förstår dom dig alldeles säkert! :)
Jobbigt att bli så dålig i magen, hoppas det släppte snabbt iallafall!
Okej, ja mitt kaffesug kanske hittar tillbaka oxå, men gör det inte det så gör det inget för mig.. Jag dricker gärna en kopp grönt the istället till frukosten eller morgonfikat på jobbet :)
Jag tänker inte så mycket på dedär med maten faktiskt. jag följer livsmedelsverkets "regler" såklart, och så tänker jag med sunt förnuft, inte sånt som stått framme länge eller börjar bli gammalt eller så..
Igår började jag för första gången känna av mina fogar bak i höften/rumpan.. Jag känner igen känslan sååå mycket från min förra grav, så det är inget jag misstar mig på, tyvärr. Med dottern fick jag foglossning i v 18 som sedan följde med resten av graviditeten.. hemskt var det.. Så jag blev inte alls glad när ja kände den ilande, strålande smärtan igår, bara en liten stund, men jag kände den.. Hoppas det bara var tillfälligt!
Har du känt något sådant?