Vi som blivit gravida efter IVF
För mig var gravidkudde första räddningen. Sen hjälpte inte det alls. Så använde lite vanliga kuddar igen, vilket funkade en väldigt kort tid. Lösningen blev att sova i soffan sista tiden. Sov nog varje natt från v 38 till 42 när lilleman behagade att titta ut. Soffan var lite hårdare, vilket faktiskt hjälpte. Sängen blev väl för mjuk i och med den extra vikten så gav inget stöd. Dessutom kunde man sova lite halvsittandes när det absolut inte gick att ligga mer. För mig blev det också nära köket för allt nattätande och lättare att resa mig när jag behövde gå på toaletten. Kändes också skönt att inte riskera att väcka mannen varje natt och i ärlighetens namn sov han ordentligt för första gången på länge. Kan ju också bero en del på att jag snarkade extremt sista tiden. Snarkar i vanliga fall, men med all nästäppa så väckte jag mig själv till och med. Han sov dåligt första nötterna för han saknade mig, men sen vande han sig och sov som en stock :p
Enda var att jag var nervös för att förstöra soffan om vattnet skulle gå, men hade tur och kände hur hinnan sprack när jag låg ner så kunde lite graciöst resa mig så det rann ut på golvet istället :p
Så här i efterhand var det löjligt tänk för soffan är nu indränkt i mjölk och bebiskräk. Och eftersom sonen gärna ammar länge intas en hel del av mina måltider där så det är även en del spill från det. Soffan får helt enkelt bli något som vi inte behöver vara så rädda om och som vi med gott samvete kan byta ut när det inte finns småbarn i hushållet :p
Haha va skönt att du graciöst kunde flytta dig från soffan i tid ;) hahah ja kan tänka mig det! Man får ha massa underlägg i soffan då xD