Vi som blivit gravida efter IVF
Jag fick tid 14:20 idag så det känns bra Vill inte verka för nojig - men som sagt jag har ju min oro för livmoderhalsen också så vill ändå göra ett snabbt ultraljud på den. jag hade inte en enda sammandragning för 2 veckor sen - men nu senaste dagarna tror jag mellan 5-10 om dagen och inte alltid man märker dem när jag sover också (de få timmarna som blir av...). magen blir verkligen hård som en sten vid en sammandragning, kan vara någon minut eller så. den kan även börja puta åt ett håll bara.
men första gångerna jag fick dem fattade jag inte var det var - jag får dem om jag är kissnödig och inte går på toa direkt exempelvis.
jag har också ont i benen eller myror i benen eller vad man säger på nätterna. får kanske testa med en vanlig kudde mellan knäna en natt o se om det hjälper...
det är farligt att få urinvägsinfektion som gravid - så därför tar de alltid urinprov när jag kommer till gyn för annars kan det leda till sammandragningar och för tidig födsel tyvärr.
ja - det är ju nu man äntligen ska få sova när man inte har en bebis och när man inte mår illa längre
Bra att du kollar upp! Hm då kanske det inte var en sammandragning jag kände. Är så svårt å veta när det är första gången med allt :P
Aa det ska va bra å ha en kudde mellan benen för bäckenet å så :)
Oj då. Här kollar de inte urinvägsinfektion om man inte har symtom på det. Hoppas man slipper få det. Man får ha extra koll!
Kram!