Inalina skrev 2019-01-07 16:01:27 följande:
vad härligt med gamla bekanta :) jag har också fått bra kontakt med en tjej som jag inte hörts med på flera år då vi bor på olika kontinenter - hon ska få en bebis 2 veckor innan mig :) hon är den enda jag hört som inte haft några symptom som illamående eller annat jobbigt alls. hon var jätteorolig i början då hon inte kände något alls men nu har hon en jättestor mage trots bara i v 23 - och det har hon haft sen v 16 ;)
japp moderkakan ligger i framvägg, tar visst lite längre tid då med sparkar/boxningar ;)
Ja Lea funkar ju också fint! har en vän som döpte sin dotter till det - vackert namn som funkar internationellt.
Min sambo har inga vettiga förslag nej, han verkar inte spendera lika mkt tid som jag på att klura på sånt här ;) vi har kollat några namn-appar tillsammans med han tröttnar liksom mkt fortare, så nu kommer jag med förslagen som han antingen totalsågar eller säger kanske på ;) man är väl bra på olika saker antar jag...
åh drömmen är ju att ha en stuga i backen.. får jobba på det ;)
Vad roligt att din kompis ska ha, men typiskt att ni bor så långt ifrån varandra. Märkligt att inte ha ett enda symptom. =) Har du mycket vänner i Schweiz? Har ni bott där länge?
Haha ja alla är vi olika. Det är bara jag som googlar och letar grejer också. Häromdagen var han med och beställde lite kläder dock som jag hade hittat.
Man har ju levt med barnlöshet och ivf-världen i flera år, och googlat och hållit på. Så det är väl inte så konstigt att vi nu lever i en babybubbla och googlar allt möjligt om det, nu när vi äntligen kan. Min sambo tycker nog det är lite tidigt för att köpa kläder, han ska göra det när hon är född säger han.
Mjbo skrev 2019-01-07 19:41:58 följande:
Hade hemska smärtor, låg ihop i fosterställning i sängen . Fick oxå sammandragningar och magen blev stenhård. Blev livrädd såklart då det kändes som att bebisen va på väg ut. Inget blod eller liknande.
Sen någon vecka efter hade jag ont men lite mildare. Under naveln typ, och neråt. Kom som i intervaller var 30 minut ungefär.. jätte läskigt med tanke på att de va så intensivt men nu har jag tagit det lugnt ett tag och känner inte av det. Så jag får lyssna på barnmorskan antar jag :D
Usch så otäckt. Jag blev jätterädd den natten. Haft lite ont i sidan sen dess men inget mer. Skönt att du mår bättre när du vilat. Fortsätt nu ta det lugnt. =)
Kallamakka skrev 2019-01-07 16:42:54 följande:
Alltid lika roligt å komma in här och läsa om hur det går för er. Haha, känner att jag är såå efter.
Jag kan i alla fall bidra med att jag har lite ont i brösten och lite växtvärk(antar jag) i livmodern. Typ 30 minuter, men ändå.. Hihih! Sen har jag tyvärr börjat vakna mitt i natten, vrålhungrig. Vilket är sjukt drygt.
Jag uppskattar i alla fall lite symtom, då blir det lite verkligare hela processen. Kanske kan man börja tro lite på det :)
Vad härligt att du känner av lite symptom iaf. =) När har du första VUL bokat?