Mjbo skrev 2018-11-19 12:38:09 följande:
Såg alla dina citeringar men ja svarar bara i denna istället så slipper de bli så många från mig med :D
Härligt att höra att du tror de är helt normalt, dock förstår jag det om man mått illa tidigare i graviditeten, men kändes så konstigt att de bara ska smälla till nu när de inte varit tidigare, när ja snart går in i vecka 14.. men alla är väl olika antar jag.. Hoppas det var en engångsföreteelse ;)
Jobbigt att du fortfarande mår så illa! Hoppas det släpper snart.. Måste tära oerhört att gå runt och må illa hela tiden..
Angående kulan, jag tänkte precis likadant, undra om ja ätit alldeles för mycket!! haha..Visst i perioder när jag vart extra hungrig har jag ätit lite ofta kanske, men tycker ändå överlag att jag äter rätt bra. Försöker tänka på innehållet i varje måltid... Men som du säger så ser magen annorlunda ut lixom, inte vanlig "rund-mage"... Hade du barn sedan tidigare? Jag har ju en 8åring så kan va därför de syns tidigt på mig, brukar väl göra det för omföderskor sägs det..
Gillar starkt ditt namnförslag! och kul att styvsonen är inblandad och engagerad.. Det är ju som du säger en ålder där det lika gärna skulle kunna vara helt åt andra hållet, så ja förstår att du vill beakta hans förslag och åsikter oxå såklart :)
Tänker ni skaffa något bakup-namn för utifall det kommer ut en pojk ändå? ;)
Bra ide, räcker med att jag skrämmer bort alla med alla nya inlägg. =)
Jag förstår att det känns konstigt eftersom du inte mått så dåligt tidigare. Hoppas det var nåt tillfälligt. Jag har hört nånstans att man kan må illa om barnet har en del hår också, men det kanske är lite väl tidigt för det.
Ja jag hoppas jag får njuta lite mer snart. Men jag mår iaf bättre än för en månad sen, får försöka komma ihåg det. Tvingar in mig till jobbet 2 timmar/dag så jag iaf får se folk. =)
Det blev väldigt mycket pizza och cola för mig i början när jag mådde som sämst. Kunde inte få i mig annat då. Men formen är annorlunda. Äh nu bestämmer vi att det bara är pga bebisen. =) Mycket roligare när det syns lite. Vi har ju iofs gått ut med graviditeten så jag behöver inte dölja nåt. Svårare för dig då. Vissa har tagit på magen med, känns lite konstigt. Jag har inga barn sen tidigare. Fick du kämpa för ditt förra barn med eller gick det naturligt och snabbt?
Vad bra att du gillar det. =) Jag vill inte ha nåt namn som 4 av hennes kompisar också heter, så tror det är lite lagom vanligt. Styvsonen tycker Ronja. Ja det är så skönt att vi har så bra kontakt och att han fortfarande vill vara med oss och tycker det är roligt med ett syskon.
Vi kommer nog ha nåt killnamn i åtanke också tror jag. Det är nog lika bra. =) Vissa säger dock att de har namn redo men sen tar nåt helt annat namn när de ser bebisen. Hade du namnet redo förra gången?