Inalina skrev 2019-02-07 09:37:15 följande:
Ok spännande - ska fråga min gyn om magmåttet också! =) ja jag har UL varje gång - min gyn tycker det är minst lika roligt som jag
nu verkar mina sammandragningar ha lagt sig lite och kommer bara när jag är väldigt kissnödig eller stressad - så försöker undvika båda delarna...
så förmodligen behöver jag inte gå dit varannan vecka men får se vad hon säger.
det gör mig ju inte så mkt att komma dit ofta heller. någon studie har ju visat att många ultraljud gör barnet vänsterhänt haha!! får se om det stämmer sen...
fick min första order från HM baby igår - köpte några pyjamaser, en solhatt och såna där vantar så de inte ska riva sig i ansiktet i början (tror jag de är till för..) herregud så smått allting är snart klar med mina olika ordrar till sverige också - mamma får gå skytteltrafik mellan posten och hemmet för att hämta allt men det verkar hon gärna göra! såg att apoteket har 'startpaket' för bebis också, med snorsug, nagelfil etc. vet inte om det är värt att köpa ett sånt - har någon annan kikat på det?
Så roligt att du fått sakerna! Jag har inte köpt startpaketet, men en snorsug bör man ha. Har hört från många att näsfrida är bäst. Nagelfil är också bra. Man ska inte klippa bebisens naglar och eftersom de snabbt blir vassa så är fil en bra investering. Man kan också riva bort naglarna, men tycker det var svårt.
Nu kan du säkert inte nyttja detta, men flera apotek har gratis babyboxar. Skulle tipsa om att hämta ut dessa. Tre av dem beställer man via
babybox.se. Sen kan man beställa en genom libero och en på apotek hjärtat. Den på apotek hjärtat är gratis om man är eller blir medlem där. Annars kostar den. På apotek hjärtat kan båda föräldrarna beställa och få varsinn. Ska nog även gå på libero, men strulade för oss. De tre andra känner av att det är samma hushåll så vi lyckades inte. Hur som helst får man massa provsaker. Det är blöjor, våtservetter, babyolja mm. Plus rabattkuponger på blöjor. Väldigt värt att få lite skräppost sen :p
Sen finns allt för föräldrar. Det var nån tidning och lite rabattkuponger. Helt ok, men lite tunt i jämförelse med de andra.
Och gå med i typ liberoklubben för man får då kuponger med jämna mellanrum. Vet att svägerskan berättade att de bara köpt blöjor till ordinarie pris en gång så det är värt det. Blöjor är nämligen dyrt och det går åt ett gäng om man säger så...