Ellencassandra skrev 2019-01-28 14:31:15 följande:
Tänkte bara tipsa sig BaKu om att jag har hört när man ska byta på en pojke. Ta en blöt tvättlapp å torka lite vid nedre delen av magen. Tydligen ska det göra att pojken kissar då så slipper man fontänen i ansiktet :P men vet inte om det funkar. Var nåt baby hack. Du kan ju testa :D
Tack för tipset. Vi testade utan framgång, men får testa igen för det kan ju funka i längden :) han är ju inte direkt glad i blöjbyte.
Igår kom mannens nästa utmaning i blöjvärlden. En riktigt ordentlig bajsblöja som gjorde att mannen höll på att kräkas. Inte för lukten. Luktar ju sällan jättemycket i början. Men han är ganska äckelmagad och det slutade med att jag fick ta över och han lämna rummet så jag skulle slippa ta hand om två :p
Ellencassandra skrev 2019-01-28 15:26:43 följande:
Hihi vi har nog till 90% bestämt att vår dotter ska heta Juni :)
Åh så roligt. Det är så fint!
Ellencassandra skrev 2019-01-28 15:30:00 följande:
Hur tänker ni kring kläder å så? Tycker det är så svårt. Dels måste man ju tänka på att det är sommar då man får bebisen. Men sen är det i början av juni, då vet man ju aldrig. Försöker satsa på strl 50 och 56, å tunna kläder. Men hur mycket ska man ha av allt? Haha. Det är ju så kul att köpa små kläder, så lär ju bli för mycket ändå men.. aa.
Vi köpte/fick blandat i storlek 50-56. Mer i 56. Vi köpte inte så mycket innan för tänkte att det är bättre att köpa till om något saknas. Nu föddes ju sonen stor, men 55cm och 4200 g. Men han kommer i 50. Visserligen lär han inte göra det så länge, men 56 är ändå lite stort. Nu när han varit hos oss några dagar så börjar man komma på vad mer just han behöver.
Inalina skrev 2019-01-28 15:44:49 följande:
ja vi kommer nog också ha två skötbord - ett på badkaret och ett i sovrummet - där man kan klä på bebisen samtidigt också - men kanske är överdrivet i en tvåa... haha!
ja vi kommer inte köpa ny soffa nu precis innan bebisen kommer - även fast jag velat haft en ny i flera år. Men då vi flyttar om ett år till stoor lägenhet får det bli nya möbler då! Ja men apoteket kommer man ALDRIG tomhänt ifrån - typ som ikea helt omöjligt!
Så roligt att du säger Julia - det ligger som nummer 2 på vår lista just nu - nr 1 ligger Alice . och trea Josefin :) sen gillar jag Selma, Vendela, Olivia och Nora också...
Sover lillen i egen säng eller hur har ni gjort nu i början?
Åh, så roligt! Får se om vi får fler barn och blir det en flicka så blir det säkert Julia.
Vi har ett bedside crib. Tanken är att han ska sova där, men funkar inte riktigt ännu. Nu sover han i ett babynest bredvid criben i min säng. Förhoppningsvis så kan vi snart börja flytta över honom, men det är lika jobbigt för honom som för mig just nu :p