Vi som blivit gravida efter IVF
Mm, tror inte han är riktigt där än. Och det är ju ingen panik. Ingen av oss har barn sedan tidigare. Han är glad och lycklig, men samtidigt har han även lyft en del oro för att han inte vet hur man tar hand om ett litet barn. Jag tänker att ingen vet det, men att man lär sig. Vi läser en bok tillsammans som handlar både om graviditet, förlossning och de första åren. Vi tänkte även gå någon av de kurser/föreläsningar som erbjuds.
Skönt att det känns bra och att kroppen känns starkare (såvida det inte hänt något under gårdagen som jag inte hunnit läsa). Så imorgon får ni besked? Har förstått att ett kejsarsnitt även kan innebära många fördelar mot vaginal förlossning. Men trist förstås att kanske inte få möjlighet att välja.
Jag tycker mig må rätt bra. Trött, halsbränna och har lite värk i magen till och från. Men det är väl inga konstigheter. Hela IVF-grejen ligger liksom bakom mig på sätt och vis. Här inte tänk så mycket på det utan har mer fokus på nu. Tänker på det när människor kring oss säger "ni har ju fått gå igenom så mycket". Då tänker jag på det. Hur tänker du kring hur det varit för er? Kram