Vi som blivit gravida efter IVF
Råkade skicka iväg det lite för snabbt.
Jag orkade vara med hela julafton så jag är supernöjd. Var rädd att det inte skulle gå. Ska byta fåtölj från vår till en i fjällstugan en vecka faktiskt. Sambon tyckte det var lite onödigt att åka när jag mår dåligt och inte heller kan röra mig så mycket. Men det ska bli så skönt med ett miljöombyte. Har bestämt mig för att lära mig virka så jag ska sitta vid brasan och virka och läsa när de åker skidor. Ska försöka mig på en liten mössa till bebis. Har insett att det är skönt också, bara att få komma iväg.
Hoppas ni inte uppfattar mig som bitter i mina inlägg, det är inte min mening. Tänkt en del på det. Jag är så tacksam för livet i magen. Har bara inte så mycket att berätta utöver illamåendet och smärtorna och mattheten. På tal om det är det dags för en illamåendetablett nu. Skriker av smärtor i bäckenet om jag varit uppe lite på dagen. Men har kommit fram till att även om det blir rullstol sen så är det ok. För det är bättre än flera månader i sängen. Och jag har accepterat att illamåendet kommer vara kvar hela tiden. Så jag är ganska nöjd med tillvaron ändå. Depressionen är bättre, har vissa dagar som är sämre.
Har köpt lite kläder till bebis, och fick även av mina föräldrar i julstrumpan.
Har halkat och trillat på sidan 2 gånger så har varit lite orolig för bebis men har googlat lite så jag är lugn igen. :)
Jag skulle bara skriva god jul tänkte jag och inte en hel novell. :) har läst det ni skriver. Är såå glad för er nya och nygamla i gruppen.
Stor kram på er
Sen är jag så glad över att ha er i den här gruppen vilket år vi haft... i vårt fall inleddes det ju dessutom med missfall men avslutas med en liten bebis i magen. Men det är så värdefullt att kunna skriva av sig. Alla vi har gått igenom ett litet helvete, visserligen ingenting mot vad andra får som har allvarliga sjukdomar; men jag tror inte någon som inte varit igenom den här svängen fattar hur barnlösheten påverkar en. Jag är även tacksam över att vi kan få hjälp, att vårt landsting erbjuder tre försök (det var 2 för inte så länge sedan) eftersom vårt mirakel kom till på 3e färskförsöket och att icsi öht finns (annars hade vi nog heller inte varit hör idag).