Ettnamn4sep skrev 2018-10-22 15:37:07 följande:
Men åh vad kul! Stort grattis! Vilken känsla.
Vill du berätta hur kub tar till? Tar man blodprov samma dag som ultraljud? Hur lång tid tar det innan man får besked om sannolikheten?
Tusen tack.
Det känns fel att skriva om detta efter kallamakkas inlägg
jag hoppas verkligen att det går vägen för dem snart.
Jag träffade bm förra veckan och lämnade blodprov. Viktigt att ta med papperet från ivfkliniken eftersom de behöver måtten för att mata in och matcha mot blodprov och puls.
Idag började de med två mätningar av pulsen. Därefter fick vi komma in. Jag var extremt kissnödig och hin hittade minipysen snabbt. Jag hade tidigare sagt till om att jag var så pass nervös att jag mådde illa och att det var vårt 7e ivf... Hon började mäta och böja varpå minipysen verkade vakna och började sprattla. Här grät jag så mycket att hon fick svårt att få bra bilder... Hon mätte flödet till och från livmodern och vätskan, och till sist fick hon en bild av nacken. Hon tog tre bilder, kollade även hur det såg ut i övrigt (hjärnhalvor, mage osv) innan hon tog några sista bilder.
Det tog några minuter att få svar på de sista siffrorna (risk för trisomi samt havandeskapsförgiftning) men hon sa att det var lågt. När vi frågade hur lågt var det riktigt lågt.
Sammanlagt tog besöket cirka 1 timma om man räknar med blodtrycket innan samt ultraljudet.