Inlägg från: Clemmentina |Visa alla inlägg
  • Clemmentina

För oss som tempar för att bli gravid

Timal89 skrev 2018-12-19 11:27:14 följande:

Missade äl (låg endast ons kväll - äl fre kväll) har inga symptom. Inga ömma eller mörka bröst. Inget illamående bara extremt trött (som alltid på vintern) äl + 12 idag. Mens brukar komma äl +12/14. Tempen inte spec hög men ändå liiiite högre än igår. Jag vill inte ha några förväntningar. Allt talar även för att de inte blir ngt. Men endå sitter jag här o funderar hur jag skulle berätta nyheten för min man. Suck. Vill inte bli ledsen. Nån me tanke-tips? Ni är bäst.

Hur har det gått för dig? Tror vi också missade ägglossning om jag ens hade någon. I så fall får vi ta nya tag 2019!

För många verkar ju inga tecken alls vara ett bra tecken och för andra är det tvärtom. Det går helt enkelt inte att lite på symptom är min slutsats.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-19 08:56:52 följande:

Nu är jag 3 dagar efter mitt missfall. Jag har blödit ungefär som en mens och det börjar lugna ner sig nu. Graviditetstestet var helt blankt igår em, men tempen ligger fortfarande över baslinjen. Jag vet inte hur jag ska tolka det?

Sen plusset har tempen legat på 36.7 i snitt.

Jag började blöda i söndags, då tempade jag inte och gravtestet var positivt men svagt.

Måndag 36,41

Tisdag 36,46, blankt graviditetstest

Idag 36,59

Är det inte konstigt att HcG verkar ha försvunnit helt, men progesteron fortfarande är högt? Tar det lång tid för progesteron att lämna kroppen efter missfall? Jag förstår inte riktigt tempen.. idag sov jag visserligen ungefär 45 min längre än vanligt, men så mycket brukar inte min temp skilja sig pga det.

Oj, konstigt! Vet inget alls om hur nivåerna ändras. Hur är tempen idag?
  • Clemmentina

Min väldigt konstiga cykel! FF har inte satt ut någon ny ägglossning efter att den tog bort den andra men tror att jag ska få mens i mitten av nästa vecka. Vad tror ni? Kan jag haft ägglossning nu? Tempen är på väg nedåt. Lätt molvärk.

Bokade en tid hos gynekolog i januari i alla fall!

• Clemmentina
    Anonym (Ny på tempning) skrev 2018-12-27 22:26:02 följande:

Ägglossning måste jag iaf haft för jag är gravid!!! Tack för alla svar tidigare i december. <3

Grattis, vad roligt!
  • Clemmentina
    zebrans skrev 2018-12-25 12:28:35 följande:

Hur går det för alla?

Tyckte det var lite svårt att tempa under julen. Oregelbundna tider och släkt på besök gjorde att det blev svårt att få till tempningen.

Trodde jag skulle få min mens igår men ännu lyser den med sin frånvaro. Har världens konstigaste cykel och är på cd60 nu (mot 38-40 i vanliga fall)!! Idag sjönk tempen ner mot cl så får se om mensen dyker upp under dagen.

Hur går det för er andra?
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-28 08:49:09 följande:

Jag har samma problem, har rest runt till olika släktingar och tycker det är bökigt med tempningen. Men nu har vi varit på samma ställe sen på julafton och tempen börjar äntligen stabilisera sig efter mitt tidiga missfall. Om jag räknar missfallet som en mens så borde äl komma 1/1. Igår tig jag första äl-testet denna cykel och det visade ett svagt sträck. Imponerad av kroppen! Kan det vara så att äl tom kommer tidigare än en vanlig cykel vid tidigt mf?

Skönt att tempen stabiliserat sig nu i alla fall. Fortsatte den att ligga lite högt ett tag efter ditt MF eller gick den upp och ner? Kroppen är verkligen fantastisk. Hoppas ägglossning kommer som den ska eller t.om. tidigare nu.

Jag tempar igen ett par timmar efter jag hade vaknat första gången och då hade tempen sjunkit ytterligare. Så jag hoppas mensen kommer nu men om den inte gör det har jag i alla fall ett besök hos gyn inbokat efter helgerna.
  • Clemmentina
    zebrans skrev 2018-12-28 12:00:05 följande:

Fick mensen natten till onsdagen, vilket var skönt! Visste att jag ändå inte prickat in ÄL så det är skönt att få börja om med nya tag. Det positiva är att min lutealfas är 12 dagar istället för 9. Min cykel har även minskat drastigt från ca. 60-80 dagar till 30 dagar. Så det går åt rätt håll :) 

Låter ju toppen! Åt du p-piller tidigare? Samma här vill också ta nya tag. Hoppas mensen kommer. :)
  • Clemmentina
    zebrans skrev 2018-12-28 12:13:42 följande:

Ja, slutade i slutet av juni, men det är inte förrän nu cykeln har börjat repa sig :)

Håller tummarna för dig!

Tack! Min cykel är fortfarande krånglig även om jag slutade med p-piller för snart ett år sen.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-28 13:11:00 följande:

Ja jätteskönt. Jag tempade tyvärr inte dagarna innan missfallet, men morgonen efter var tempen betydligt lägre än den var under graviditeten. Men sen hoppade den lite upp och ner mer än den brukar i några dagar. Men som sagt senaste typ 5 dagarna ligger den lågt som den ska.

Hoppas din temp visar på att mensen är på g! Så frustrerande när tiden bara går och man inget kan göra...

Tack! Verkligen, det är frustrerande! Sen jag fick tillbaka mensen efter p-pillerstoppet har jag haft 2-3 regelbundna cykler, sen har mensen hoppat över 1-2 månader för att sen komma tillbaka 2-3 gånger. Bokat tid hos gyn för att kolla upp att allt ser okej ut.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-28 13:42:36 följande:

Hade du oregelbunden cykel även innan du började med o-piller?

Nej den var regelbunden även om den var lång.

Har dock gått upp lite vikt under tiden jag åt p-piller så försöker gå ner igen. Hoppas gyn hittar något...kan ju vara Pcos eller något annat. Har dock varit rätt många gånger hos olika gyn under åren och alla har då sagt att allt ser bra ut.
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid