oshark skrev 2018-11-13 16:21:45 följande:
0,3 grader är lite mycket, men visst finns det dagar det skiljer. Jag ligger i genomsnitt på 36,26 grader och NC säger att jag diffar +/- 0,1 grad i genomsnitt. 0,3 grader är ju vad som krävs för att ÄL ska sättas ut (när man haft den ökningen i tre dagar).
För mig är det viktigt att göra det ungefär samma tid, men jag brukar inte vakna så mycket undet natten. Vaknar jag en gång på natten och inte går ur sängen brukar jag inte behöva avaktivera tempen. Går jag ur sängen eller vaknar för nära när jag brukar tempa märker jag en skillnad om jag få somnar om och tempar senare.
Sen har jag märkt att för mig är det ingen idé att tempa runt 4-5 på morgonen för då ligger jag alltid väldigt lågt.
Jag tror att det bästa är att bara fortsätta och försöka hitta ditt mönster. När jag hade tempat två fulla cykler gick jag tillbaka till min första cykel och avaktiverade de temperaturer som kändes höga. Vet nu att jag brukar ligga mellan ca 36,2 och 36,3 med några dippar så har jag en temp på 36,4-nåt (vilket är min baslinje) och jag vet att det inte är ÄL-relaterat (min första ÄL-temp är ofta precis ovanför min baslinje) brukar jag avaktivera den även om jag tycker jag sovit ok. Tex var jag på semester och vaknade 2,5h senare än vanligt och låg då på ca 36,44 tre dagar i rad, så avaktiverade dem för det är för högt för att vara normala fluktuationer i min kurva.
Tack för svar! :) Det låter helt rimligt allt du skriver. Kan vara så att jag mätt för tidigt (4-5) de dagar då jag legat under 36. Ligger för det mesta strax efter 36 grader.
Detta är första månaden för mig så jag tänker att jag kommer få bättre kläm på det om ett tag. Kombinerar med ägglossningstest också. :)