• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • TrueLove12
    Anonym (T) skrev 2018-09-22 23:00:17 följande:

Vad använder ni för termometer? Jag kikade på NC först men det känns lite väl att betala så mycket för deras termometer när det finns andra så billiga som 35 kr.. (vet att det ska vara en basaltermometer)

Hej, jag använder babyplans temp funkar för mig använder flo appen till hjälp
  • oshark

Vad använder ni för termometer? Jag kikade på NC först men det känns lite väl att betala så mycket för deras termometer när det finns andra så billiga som 35 kr.. (vet att det ska vara en basaltermometer)

Så länge du har 2 decimaler spelar det ju ingen som helst roll vilken termometer du har jag hsr NC:s för den följde med när jag köpte min årsprenumeration.
  • Anonym (T)
    TrueLove12 skrev 2018-09-23 12:30:23 följande:
    Hej, jag använder babyplans temp funkar för mig använder flo appen till hjälp
    oshark skrev 2018-09-23 13:21:51 följande:
    Så länge du har 2 decimaler spelar det ju ingen som helst roll vilken termometer du har jag hsr NC:s för den följde med när jag köpte min årsprenumeration.

Tack, då kör jag på den billiga :D Använder också flo-appen så jag tänkte inte "investera" i NC:s app just nu ändå :)
  • WanderChild

Använder en helt vanlig febertermometer som man sätter under tungan. Den har bara en decimal men för min kropp tycker jag det räcker gott o väl för att kunna utläsa när äl skett samt upp/nedgångar. Använder man temp preventivt så kanske det är viktigare att veta mer exakt temp. Sen lägger jag in i appen fertility friend, den är kanon!
  • oshark
    TrueLove12 skrev 2018-09-24 11:43:25 följande:

Tyvärr fick jag mens denna månad med :( :( :(

Nej vad tråkigt!! Hoppas det går vägen nästa månad Hjärta
  • oshark
    Anonym (T) skrev 2018-09-23 19:27:50 följande:
    oshark skrev 2018-09-23 13:21:51 följande:

Tack, då kör jag på den billiga :D Använder också flo-appen så jag tänkte inte "investera" i NC:s app just nu ändå :)
    Jag köpte NC för jag trodde jag skulle använda appen som preventivmedel först. Men sen ändrade min man sig och sa att vi kan lika gärna strunta i att skydda oss från början, så då blev det som det blev :)

Hade jag inte tänkt använda den som preventivmedel hade jag nog bara kört på någon gratis-app och köpt en egen termometer.
  • TrueLove12
    oshark skrev 2018-09-24 12:45:12 följande:

Nej vad tråkigt!! Hoppas det går vägen nästa månad 

Ja de är inget roligt men räknade med de när tempen har sjunkit dessa 3 senaste dagarna tyvärr men hoppas de tar sig men blir nog inte detta året som ja tänker då blir man inte lika besviken heller :)
  • Anonym (T)
    WanderChild skrev 2018-09-23 20:29:05 följande:
    Använder en helt vanlig febertermometer som man sätter under tungan. Den har bara en decimal men för min kropp tycker jag det räcker gott o väl för att kunna utläsa när äl skett samt upp/nedgångar. Använder man temp preventivt så kanske det är viktigare att veta mer exakt temp. Sen lägger jag in i appen fertility friend, den är kanon!
    Glömde gå in igen och tacka för tipset :) Började köra på med min vanliga termometer och tänker att jag köper en annan om jag märker att jag behöver två decimaler. :)
  • Anonym (T)

Råkade skicka iväg för tidigt, men den här frågan är ju mer öppen till alla så kanske lika bra att skriva ett separat inlägg.
    Har testat att tempa nu i en vecka och jag jag vet inte om det är mig eller termometern det är fel på haha. Jag läste på en sida att man behöver två decimaler för att det är så små skiftningar men min temperatur hoppar hejvilt, är det normalt i början på cykeln? (första veckan efter mens)
    Jag mäter samma tid varje morgon, innan jag kliver upp ur sängen och jag har varken druckit, sovit dåligt eller varit sjuk..

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid