Inlägg från: Miccim |Visa alla inlägg
  • Miccim

Vi med BIM oktober 2018

JenniferBeckman skrev 2018-10-10 07:35:36 följande:

Känner igen mig lite, fick tidigt missfall i december förra året sedan blev jag gravid direkt igen men fick akutopereras i februari då jag hade X som brast. Nu har vi försökt sen april men ingenting händer. Tempar varje morgon, dock inte de tre senaste dagarna då jag åkt på hög feber. Började med digitalt ÄL test imorse som var blankt. Samt att jag äter folsyra. Dock nervös oxå när jag blir gravid igen att det ska vara ett x, har bara vänster äggledare kvar.. Så hellre ett missfall känner jag än x, de opererade ut mitt x i vecka 12 (vecka 11+3) med hjärtslag och fullt frisk...

Usch så jobbigt att blur opererad, bli av med äggledare och att veta fostret verkar ha varit fullt frisk. Tråkigt att höra om och jag beklagar verkligen. Kan tänka mig att du är rädd för fler x.

Mina missfall skötte sig hemma, vilket var väl bra mitt i allt det dåliga.

Jag hoppas för oss båda att det går vägen vid nästa graviditet!
  • Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-10 08:29:06 följande:

Ja det var så fruktansvärt. Jag tror det värsta var att fostret levde när vattnet gick, och såg ut att må bra. När han föddes så sa läkaren att det inte kan ha varit ett kromosomfel eller liknande eftersom det hade synts såhär sent. Det var bara min kropp som gav upp graviditeten. Det jag tröstar mig med är att risken att det händer igen är minimal, och nu har det redan hänt. Det har egentligen gjort min relation med min sambo ännu starkare och vi känner oss mer redo för nästa graviditet. Vi vet vad som väntar och hur jag reagerar. Men det är otroligt läskigt. Tror inte jag kommer kunna slappna av alls nästa gång, svårt att hitta tillit till kroppen och livet alls.

Ja klart det finns en chans! Ni verkar ju ha träffat äl. När jag blev gravid kom min ägglossning sent så vi mös bara 4 dagar innan äl, men det gick ju ändå...

Tempar du också så du ser höjning? När är nästa äl+bim om det inte tar sig denna gång? Skönt att följas åt med någon som har varit med om något liknande, även om jag såklart hoppas att du plussar idag!

Men så jobbigt att veta att den levde.. kan tänka mig att det är det värsta.. :( Skönt att ni kommit närmare varandra mitt i allt dåligt.

Jag ville inte ens kolla upp min blödning med ultraljud innan missfallet i vecka 10 eftersom jag var rädd för att jag skulle bli helt förstörd om jag hörde hjärtljuden. Den enda jag vet är det jag såg, dvs att den verkade ha rätt storlek för den veckan, alltså inte slutat växa tidigare och att fosterhinnan i stort sett var hel, var bara en litet hål i hinnan. Men mer än så får jag inte veta.

Neä jag tempar inte, känner nu i efterhand att jag borde ha börjat med det. Om det inte är något nu så borde nästa äl vara någongång vid kanske 24/10 och bim kring 8-10/11. Men jag håller såklart tummarna för att jag ska få positivt på testet sen idag.

Det är skönt att man inte är ensam om missfall. Även fast jag hade velat att ingen skulle behöva gå igenom det. För missfall är så hemskt att gå igenom. Men jag har inga vänner som pratar om det iaf, så därför känns det bra att kunna skriva av sig ibland här på familjeliv.
  • Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-10 08:29:06 följande:

Ja det var så fruktansvärt. Jag tror det värsta var att fostret levde när vattnet gick, och såg ut att må bra. När han föddes så sa läkaren att det inte kan ha varit ett kromosomfel eller liknande eftersom det hade synts såhär sent. Det var bara min kropp som gav upp graviditeten. Det jag tröstar mig med är att risken att det händer igen är minimal, och nu har det redan hänt. Det har egentligen gjort min relation med min sambo ännu starkare och vi känner oss mer redo för nästa graviditet. Vi vet vad som väntar och hur jag reagerar. Men det är otroligt läskigt. Tror inte jag kommer kunna slappna av alls nästa gång, svårt att hitta tillit till kroppen och livet alls.

Ja klart det finns en chans! Ni verkar ju ha träffat äl. När jag blev gravid kom min ägglossning sent så vi mös bara 4 dagar innan äl, men det gick ju ändå...

Tempar du också så du ser höjning? När är nästa äl+bim om det inte tar sig denna gång? Skönt att följas åt med någon som har varit med om något liknande, även om jag såklart hoppas att du plussar idag!

När har du nästa äl och bim?
  • Miccim
    JenniferBeckman skrev 2018-10-10 08:57:06 följande:

Tack och jag önskar dig lycka till, när har du BIM?

Jag hade BIM nu mellan den 6-8, eller egentligen så borde jag räkna från den 8de. Och då är jag två dagar sen, så frågan är om det beror på att mensen blivit oregelbunden efter senaste missfallet. Kommer att testa sen idag.

När har du din BIM?
  • Miccim
    JenniferBeckman skrev 2018-10-10 09:12:33 följande:

Då hoppas jag på plus för din del. Kan rekommendera rosenrot och bidrottninggele för att få jämnare cykel.

Min BIM är 28/10 enligt flo, ska ha ÄL här i dagarna och började testa imorse med digital sticka. Dock var den negativ idag så.

Spännande med äl snart, hoppas ni prickar av den och att det blir en graviditet! :)
  • Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-10 09:58:45 följande:

Borde också ha äl vid 24-25/10, och bim typ 7/11. Får du inget plus så följs vi åt rätt exakt med andra ord.

Var precis hos en läkare och blev sjukskriven på 50% eftersom jag fortfarande är extremt skör efter missfallet. Sån otrolig lättnad mitt i allt.

Jag hat börjat få metallsmakande saliv idag och problem med att byxorna trycker för mycket på magen, så misstänker ett plus. Men vill inte hoppas för mycket då jag kommer bli så besviken annars.

Vad skönt att du fått bli sjukskriven. Kan tänka mig att det är en lättnad. Det behövs tid för att kunna bearbeta det hela. Har du velat sjukskriva dig länge eller har du märkt nyligen att du behöver det?

Jag skulle ha sjukskrivt mig efter andra missfallet. Men tänkte då att jag skulle kunna vifta bor känslorna, vilket jag absolut inte klarat av att göra. Det blev så mycket jobbigare än vad jag trodde att det skulle vara. Har ganska nyligen slutat läsa maniskt om missfall, och börjat på se framåt istället.
  • Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-10 10:25:20 följande:

Vad underbart om det blir ett plus för dig! När har du möjlighet att testa? <3

Jag var sjukskriven i 3 hela veckor i samband med missfallet, först mellan vattenavgång-missfall, sen pga allvarlig infektion, och sen 2 veckor för sorgen. Började jobba den 24/10 eftersom jag saknade en husläkare eller vårdkontakt som kunde hjälpa mig med fortsatt sjukskrivning. Hade förhoppning om mycket stöd på jobbet vilket inte helt hänt. Jag jobbar på en stressig arbetsplats där jag har stort ansvar och mycket personalansvar... Har behövt använda semesterdag och sjukdagar för att jag inte orkat fulla veckor. Så idag fick jag äntligen en läkartid.

Jag kommer kunna testa idag efter jobbet, eller senast ikväll. Känner mig lite otålig!

Tråkigt att du inte fått stöd på jobbet. Jag tror dock att många inte säger något för att de inte vet hur eller vad de ska säga. Vissa kanske tror att man inte vill påminnas om missfallet. Jag inser nu när jag själv fått missfall att det är bättre att fråga en gång för mycket hur det är och hur det går.

Usch kan tänka mig att stress och mycket ansvar inte känns ok mitt i alla känslor. Skönt att du fick tag på en läkartid.

Själv ska jag träffa chefen idag, och måste nog förklara varför jag inte producerar det jag ska. Min arbetsgivare vet inget. Eller ja, ingen i min närhet vet ens något.
  • Miccim
    Simell skrev 2018-10-10 10:08:32 följande:

Hej! Jag är på Bim 1 idag (10/10), plussade på vanliga stickor den 1/10. Testade cb 6/10 och fick även positivt där. I söndags fick jag de värsta magsmärtorna jag varit med om, kallsvettades och Blev yrslig- visste ej vad jag skulle ta mig till... en 8/10 på smärtskalan.. måndags gav det knappt något utslag. Känner inte att jag fått några symptom direkt. Just nu oroar jag mig att det inte blir något, men känns som att det isf borde komma en liten blödning.

Vad jobbigt att inte veta.. :( Har du gjort något test idag? Om testen blir svagare verkar ju hormonerna minska? Om det är samma typ av test som tidigare?
  • Miccim

Jag vågat knappt tro på det, men jag plussade idag! Hade som jag skrivit tidigare solklart negativt BIM - 2 och inte testat sedan dess, idag är det BIM +2.

• Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-10 17:04:44 följande:

Åå GRATTIS!!!

Tack! :D Men genast började oron för att få missfall, hur ska jag klara av att inte blir tokig av rädslan för att gå igenom det igen?
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018