Inlägg från: Miccim |Visa alla inlägg
  • Miccim

Vi med BIM oktober 2018

Hade troligen äl 22/9, men på grund av besök från släkt fick vi bara till det den 22 och 24 september. Dessutom fick mitt digitala ägglossningstest error, så har ingen aning om när själva ägglossningen var!

Nu är det bara att vänta på eventuell BIM, kring 6-8 oktober.

Troligen så blev det inget denna månad då vi måste pricka av äl ganska exakt för att ens ha en chans.

• Miccim
    mangon skrev 2018-09-24 22:27:42 följande:

Ni med barn innan.

Hur gamla är dem?

Min är 2 år och 3 månader.

Hade egentligen planerat ett syskon tills han fyllde 2 år men istället hinner han bli minst 3 år.
  • Miccim
    brallison skrev 2018-09-25 09:44:17 följande:

Vill inte låta elak/negativ, men du ska vara glad för ålderskillnaden som är större - tyvärr vad jag märkte i många familjer med barn upp till 2 år skillnad att det blir inte så mycket gemensamma lek som föräldrarna hoppas på, dock blir det mycket mer revalitet mellan dem. Så 3 år är mycket bättre

Om vi får ett syskon, så ska de ha 8 år emellan

Kan så vara. Och vem vet, det kanske blir ännu längre skillnad än 3 år då det tar lång tid att få barn för oss.

Det jag vet och är en erfarenhet jag utgår ifrån är att jag och min bror som är 2 år äldre har haft väldigt fin relation redan som små barn och även upp i åldern.

8 år mellan kan säker ha sina fördelar, en 8 åring kan ju hjälpa till mer med sitt yngre syskon. :)
  • Miccim
    Katten95 skrev 2018-09-25 20:25:15 följande:

Hej! Hoppar in här.. försök nummer jag har tappar räkningen. Testar ägglossningstester denna månad igen, har försökt i ca 1,5 år. Är 23 år och har en son på 2,5 år.

ÄL 24/9 (enligt det super positiva äl testet)

BIM 10/10

Håller tummarna att det gick vägen denna månad för er. :) Vi är i ganska samma sits som ni, vi har också försökt 1,5 år med att försöka få ett syskon till 2 åringen här hemma.
  • Miccim
    AnnaOctavia skrev 2018-09-26 09:04:54 följande:

Hej kompisar!

Hoppas det går bra för alla och att alla mår bra.

Enligt FLO och NC (har börjat med den igen) så är ÄL på g runt helgen, dock så har jag dragit på mig världens virusinfektion sen förra fredagen och är fortfarande dålig, kan det påverka något?

Ni som har testat med ÄL stickor, när kan man börja göra det? (Har aldrig testat förut)

Ha en fin onsdag, kram från sjukstugan

Jag brukar börja på testa senast 10 dagar efter mensen första dag. Alltså ungefär 4 dagar innan trolig ägglossning. Men om man är orolig att missa så kan man ju såklart börja på testa tidigare om man har många test.

Så om du har ägglossning nu i helgen kan du börja på testa varje morgon redan nu. Sen vet jag att vissa till och med testar två gånger per dag strecken blir starkare, men det har jag själv aldrig gjort.

Lycka till!
  • Miccim
    cassandra92 skrev 2018-09-26 09:23:09 följande:

Idag är jag riktigt nedstämd. Har känt mig konstig hela veckan och haft molvärk. Men tempen bara fortsätter att sjunka. Så jag har börjat tappa hoppet. Blir så trött på mig själv att jag går och inbillar mig saker. JAg vet att man fortfarande kan vara gravid, men jag tänker att jag måste tänka realistiskt också. Fan den här processen är långt ifrån rolig längre. 

Tråkigt att du är nedstämd idag. Det är jobbigt att vänta och analysera minsta lilla känsla i kroppen för att man hoppas så mycket. :( När har på BIM så att du får veta mer säkert?
  • Miccim
    1995lj skrev 2018-09-27 08:45:01 följande:

Såhär står det på testet när man kan testa med clearblue digital vecko test. Ska nog hålla mig ett par timmar och testa runt 13 tiden idag.

Åh så spännande. Jag ska titta in här igen vid kl 13 för att se om du gjort en uppdatering. Jag tycker de digitala är så mycket bättre att ta då man slipper fundera på och tyda strecken. :)
  • Miccim
    1995lj skrev 2018-09-27 09:00:11 följande:

Ja gör det hehe :) precis !! Har ni barn sen tidigare ? Jag har en dotter på 2,5 år hade vart så kul med ett juni lillasyskon.. ;)

Jag har ett barn som är 2 år och 3 månader, som är född i juni. Så hade varit roligt med ett syskon i juni! :) Vi har försökt få till ett syskon sedan april 2017.
  • Miccim
    1995lj skrev 2018-09-27 14:34:47 följande:

Klantiga jag råkade visst lägga upp detta i september tråden ist...

vad tror ni? :(

Nej, vad jobbigt att få inte gravid.

Men du är fortfarande rätt många dagar innan BIM eller? Testa igen med morgon urin.
  • Miccim
    Manda25 skrev 2018-09-27 19:52:59 följande:

Hållit på och krånglat med stickor i en veckas tid och enligt NC skall ja ha ägglossning på måndag 1/10. Så less på stickor så köpte clearblue ägglossningstesterför att få ett tydligare svar! Stressade hem ifrån jobbet och plockade ut dem ifrån posten och åkte hem och testade, gissa om jag blev förvånad över resultatet! Trodde inte att de skulle vara positivt! Så när är de nu bäst att ha samlag för att öka chanserna för en graviditet?

Idag och imorgon ska väl vara de allra bästa dagarna, eftersom ägget släpper inom 48 timmar när glad gubbe visas. Lycka till! :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018