Inlägg från: Miccim |Visa alla inlägg
  • Miccim

Vi med BIM oktober 2018

1995lj skrev 2018-10-03 13:27:30 följande:

Hej. Jaa .. jag vet inte stramade till i underlivet igår några minuter innan blödningen. Är lite klumpar färskt blod känns som det är kört .. kommer nog ta ett test om några dagar för att se .. hur går det för dig? Var det inte du som hade senaste mens samtidigt som mig? <3

Låter inte som ett gott tecken, verkligen tråkigt. Ett test borde ju kunna visa negativ ganska snart om det är missfall eftersom det är så tidigt. När jag fick missfall 5+0 var det negativt redan dagen efter.

Jag tyckte mig ha massa symptom, men nu idag känns ingenting. Inte den där metall-smakade saliven som jag haft vid mina andra graviditeter. Men, det är ju några dagar kvar innan mensen eventuellt dyker upp. Hade senaste mens 8/9, BIM mellan 6-8 oktober.
  • Miccim
    Kstadtjej87 skrev 2018-10-04 09:02:10 följande:

Testat negativt sen i måndags, hade Bim igår möjligen idag.

Har haft stickande känsla i brösten sen början av vecka de har jag aldrig haft innan mens. Jag tog ett nytt test imorse. Har den sämsta kameran men lägger till en bild. Ser ni något?

Det syns ett väldigt svagt streck, men om det är spökstreck eller inte vet jag inte. Du får nog ta ett nytt test imorgonbitti! Antar att de andra testerna du tagit inte visar ens ett svagt streck?
  • Miccim
    Kstadtjej87 skrev 2018-10-04 10:36:29 följande:

Precis de andra har varit helt blanka men idag kunde jag ana ett väldigt svagt sträck.

Kommer bara vänta och se nu om mensen dyker upp. Tack för svaret!

Vilken typ av test har du? Testa tidigt eller vanliga? Ja det kanske är lika bra att vänta på mens nu när du har BIM, skadar ju inte att vänta ett tag även fast man är otålig på att veta. :)
  • Miccim
    goaround skrev 2018-10-04 17:08:32 följande:

Hej igen, skrev igårkväll att jag kände mig gravid. Har BIM den 10 oktober. Tog ett test idag.

Wow grattis! :) Det måste vara ett testa tidigt test eller? Vilket märke? Helt sjukt att det går att få så starkt så tidigt. Nästa månad ska jag köpa sånna tidiga tester. (om jag inte skulle vara gravid nu då, men får negativt med vanligt test iaf, BIM - 2 eller - 4)
  • Miccim
    EmmaAF skrev 2018-10-04 13:44:30 följande:

Hej!

Emma heter jag och jag och min man håller på för fullt att planera bebis.. förlorade vår son i vecka 16 för 2 årsedan sen inte blivit gravida fören mars i år men förlorade då vår dotter i vecka 23.. har inte fått tillbaka mensen än men ältester och vul konstaterade äl 25-27e september så nu går vi bara och väntar på bim som är ca 13/10

Hej Emma! Så hemskt att ni förlorat era barn.. Jag kan inte ens förställa mig sorgen och smärtan som ni går igenom. Har ni fått veta varför ni förlorade era barn? Skickar en stor kram!
  • Miccim
    minimera skrev 2018-10-05 06:41:04 följande:

Plussade nu :D Jag och sambon som tänkte ha lite kvällsmys med dessertostar och lufttorkad skinka. Får ju tånka om helt nu haha.

Vad kul! Grattis! :)
  • Miccim
    Canama skrev 2018-10-05 07:10:27 följande:

Svart på vitt så nu vågar man tro

Grattis! :)
  • Miccim
    Eliiin skrev 2018-10-05 07:50:00 följande:

Jag plussade precis!! Supersvagt på testlagret så kunde inte hålla mig från att ta det digitala. Är dock så rädd att även denna graviditet ska sluta i missfall likt den förra.. håller tummarna vi slipper. Går allt vägen har dessutom jag och min närmaste vän bf med 2 veckor emellan varandra, våra första barn föddes med 1 månad emellan varandra. Ååh vad jag hoppas allt går vägen.

Yeay grattis! :) Förstår din oro, men du får försöka utgå ifrån att detta är en helt annan graviditet än den tidigare, och därför inte behöver sluta på samma sätt. Vad kul om du och din vän får ha små barn samtidigt igen. :)
  • Miccim
    Katten95 skrev 2018-10-05 09:32:15 följande:

Gjorde precis ett digitalt test!!! Efter 1,5 års försök så äntligen!!!!! Gråter av lycka!!!!!

Jippi! Grattis! Att det digitala visar gravid så tidigt! :D

Jag har ett digitalt hemma men vågar inte ta det än då det inte ens är en antydan på streck på mina stickor. Har BIM - 1 eller - 3 idag.
  • Miccim
    sarana skrev 2018-10-05 09:52:06 följande:

Hade ett test kvar så var tvungen att ta det, är så glad ?? Någon som vet hur säkert det är med veckorna? Enligt ältest borde jag haft min äl den 22/9 (2veckor sen imorgon)

Hade stegring 20/9 och 21/9, vi hade sex 20-22 ingenting innan.

Jag har upplevt veckoindikatorn mer som vägledande. Antar att det går efter hormonhalten så den är väl inte exakt för alla. För vissa släpar veckorna efter för att de har låg hormonnivå. Men absolut en indikator på hur det är och det är roligt att se veckorna öka eftersom. :) Grattis igen!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018