Inlägg från: Miccim |Visa alla inlägg
  • Miccim

Vi med BIM oktober 2018

Kstadtjej87 skrev 2018-10-05 11:28:22 följande:

Hoppar över till novembertråden här kom fröken röd idag. Lycka till!

Åh, så det var ett spökstreck ändå.. Vi kanske ses i novembertråden! Lycka till nästa äl/bim! :)
  • Miccim

Är det någon fler än jag som blir lite triggad av alla plus? Speciellt när det nu är de som plussat närmare ens egna bim? Jag vill bara springa till närmasta apotek och köpa ett testa-tidigt-test. Eller så granskar jag testen supernoga i hopp om att få se ett svagt streck. Men istället bor jag i skogen, lågt från ett apotek och får negativt på de vanliga testen. Jag är ändå glad för alla andras plus men jag vill ju också plussa!! :) (Första månaden jag är med i en bim-grupp)

• Miccim
    cassandra92 skrev 2018-10-05 13:43:30 följande:

Jag förstår hur du menar. Jag blir ledsen men samtidigt superglad för alla plus. Det är för och nackdelar med att vara med i en sån här grupp. Känns som man får mycket stöd och det är otroligt mycket igenkänning. Men det är också erhört tufft för mig att se alla plus. Jag blir jätteledsen. Men jag är ändå glad för deras skull...!

Ja verkligen att det finns både för och nackdelar. Fördelen för min egen del är att jag ser att jag inte är ensam om att ha försökt bli gravid länge och att jag inte heller är ensam om att ha fått missfall. Har inte delat mina erfarenheter med mina vänner och därför har det varit skönt med gruppen, Nackdelen är som du skriver att andras plus påverkar mycket när man själv längtar sååå mycket! :)
  • Miccim
    Noanda skrev 2018-10-05 13:42:10 följande:

Är det verkligen någon idé att testa igen när man redan fått ett negativt resultat? Det stod ?96 % detekterade graviditeter på bim -5? på det jag använde. Då borde det väl vara kört? Eller tänker jag fel?

Det beror väl på när man testat och vilket test man har. Om det är ett som mäter från 10 mlU/ml eller 25 mlU/ml? Sedan blir det ju mest säkert från BIM-dagen och vissa plussar ju efter det till och med! Så har man lågt hormon är det absolut inte kört om man testat före sin BIM-dag.
  • Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-05 23:18:28 följande:

Jag har följt tråden ett tag men hoppar in nu också även om jag inte tror att chansen är så stor denna månad.

Vill börja med att gratulera alla till era plus! Särskilt er som väntat länge <3

Här kommer en presentation som nog blir rätt lång...

Fick ett sent missfall 5/9, var i vecka 16. Det var min första planerade graviditet och skulle bli vårt första barn.

Jag är fortfarande väldigt ledsen så vi har inte direkt försökt aktivt. Men hade sex 1 gång 4-5 dagar innan äl så det finns ändå en risk/chans.

Använde äl stickor för första gången för att veta när mensen skulle komma tillbaka. Svag stegring onsdag den 26/9. Tempar även med NC. Stigning några dagar senare. Kände av äl-värk den 27/9, så är rätt säker på att BIM är på onsdag den 10/10.

Har inga symptom alls och vet nog att det är kört. Men behöver fokusera framåt och försöka sluta leva i den gamla graviditeten, att räkna dagar hjälper lite.

Beklagar, så tråkigt.. Jag har tyckt det har varit så jobbigt med mina tidiga missfall så jag kan inte föreställa mig vad du går igenom.
  • Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-05 23:18:28 följande:

Jag har följt tråden ett tag men hoppar in nu också även om jag inte tror att chansen är så stor denna månad.

Vill börja med att gratulera alla till era plus! Särskilt er som väntat länge <3

Här kommer en presentation som nog blir rätt lång...

Fick ett sent missfall 5/9, var i vecka 16. Det var min första planerade graviditet och skulle bli vårt första barn.

Jag är fortfarande väldigt ledsen så vi har inte direkt försökt aktivt. Men hade sex 1 gång 4-5 dagar innan äl så det finns ändå en risk/chans.

Använde äl stickor för första gången för att veta när mensen skulle komma tillbaka. Svag stegring onsdag den 26/9. Tempar även med NC. Stigning några dagar senare. Kände av äl-värk den 27/9, så är rätt säker på att BIM är på onsdag den 10/10.

Har inga symptom alls och vet nog att det är kört. Men behöver fokusera framåt och försöka sluta leva i den gamla graviditeten, att räkna dagar hjälper lite.

Beklagar, så tråkigt.. Jag har tyckt det har varit så jobbigt med mina tidiga missfall så jag kan inte föreställa mig vad du går igenom.
  • Miccim

Med BIM idag, imorgon eller övermorgon kunde jag inte hålla mig längre fått mitt digitala med veckoindikator! Och då jag plussat innan BIM tidigare så chansade jag för att stilla mina tankar. Det stod "inte gravid".. Happ så nu är jag verkligen inställd på att hoppa över i novembertråden snart, avvaktar bara mensen.

Jag hade alla möjliga symptom veckan efter äl, men de försvann efter några dagar. Har inte fått metall-saliv-smaken (den man kan få innan man kräks) så antog ändå att jag inte skulle få plus.

Nästa månad ska jag köpa tidiga tester, för mig funkar det ändå att få negativt tidigt, då slipper jag känna efter så mycket.

Är det någon som har tips på något som kan öka chanserna? Jag har en normallång cykel, så tror inte jag behöver något som förlänger eller förkortar den.

• Miccim
    Babbiss skrev 2018-10-06 08:37:08 följande:

Fick detta nu på BIM -6. Ser ni också nåt?

Blir lite stressad nu..

Jag ser också ett streck! Vad kul! :)
  • Miccim
    Jojjans skrev 2018-10-06 09:57:59 följande:

Finns det någon BIM NOVEMBER 2018-tråd än? Kunde inte hitt någon...

Ja det finns det. "vi som har bim november 18" heter den, eller nå liknande. Borde finnas under kategorin "planerar barn".
  • Miccim
    carola18 skrev 2018-10-06 19:10:41 följande:

Min mens kom idag och jag bröt ihop totalt....gick ut i garaget så barnen inte skulle se mig....blir så besviken på mig själv att jag tar det så hårt

Bli inte besviken på dig själv. Klart du måste få känna att det är jobbigt när det är det. Varje mens blir ju en förlängning på det man har bakom sig tyvärr.
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018