Inlägg från: Miccim |Visa alla inlägg
  • Miccim

Vi med BIM oktober 2018

Snöflingan28 skrev 2018-10-01 14:07:54 följande:

Hoppas!! Jag tänkte köpa sånt efter jobbet. Kan jag ta det när som helst på dygnet? Eller bör jag vänta tills imorgonbitti? :)

Canary har redan svarat. Om du bara håller dig i typ 4 timmar så ska du kunna testa idag. Tycker också det verkar så stark att jag kan säga.. Grattis! :)
  • Miccim
    LillaMy08 skrev 2018-10-01 20:15:35 följande:

Starkt plus på bim-1, har inte riktigt tagit in det ännu :) vi har ett MA i bagaget, så är både överlycklig över pluset men också rädd att det ska hända igen. Nu är det ett år sen vi började den här resan, hoppas verkligen att den slutar i en bebis i juni :) lycka till allihopa!

Åh vad roligt med plus! Grattis! :) Kan tänka mig att det även känns jobbigt just på grund av oro för ännu ett MA.
  • Miccim
    Daphodil skrev 2018-10-01 20:11:47 följande:

Nevermind, Det eventuella strecket syns inte i uppladdningen ser jag!

När har du BIM? :)
  • Miccim
    LillaMy08 skrev 2018-10-01 21:45:31 följande:

Tack tack :) ja, precis, det är både och. Så klart mest lycka då det är väldigt efterlängtat. Försöker njuta men samtidigt kommer jag på mig ibland att tänka tankar för att typ "förbereda" mig på något dåligt. Försöker att låta bli för man är ju ändå aldrig förberedd på det, men inte så lätt alltid :)

Det är verkligen inte lätt att styra tankarna. Jag tryckte tillbaka mycket glädje innan mitt senaste missfall (Har haft två direkt efter varandra.) men jag blev ju ändå lika ledsen när missfallet kom. Så det enda det gav var att jag inte kunde njuta av den tid jag faktiskt var gravid.

Det blir kanske inte samma sak när man varit med om Ma och Mf, oron finns och gror i bakhuvudet. Vilken vecka var ditt MA? Kanske går göra ett relativt tidigt ul för att stilla tankarna?
  • Miccim
    minimera skrev 2018-10-01 21:50:31 följande:

Någon mer som fryser väldigt mycket? Jag fryser helt galet mycket. Är liksom kall långt in i kroppen känns det som. Jag är en fryslort i vanliga fall, men det här är extremt. Har läst att det kan vara ett gravsymtom, men vågar inte hoppas på något. Bim är 5/10.

Usch vad jobbigt att frysa! Får hoppas att det är ett gravsymtom så att du inte går runt och fryser i onödan. Håller tummarna!

Jag har inte så, däremot är jag rödrosig och varm om kinderna sedan några dagar tillbaka. Har även molvärk i rygg och tjejmage. Och en konstig illande känsla i brösten, typ nästan som innan det ska rinna till mjölk när man ammar. Jag har BIM mellan 6-8.
  • Miccim
    LillaMy08 skrev 2018-10-01 22:22:04 följande:

Jag förstår vad du menar. Jag får försöka arbeta bort dom tankarna och njuta.

Det var i v 13, så det var ändå tidigt vilket jag på ett sätt tyckte var "tur". Dom hade dött 2-3 veckor innan. Vi väntade tvillingar då, vilket känns tråkigt att det förmodligen inte kommer hända igen. Jag tror inte att varken MA eller missfall är lättare än det andra när man längtar efter barn. Håller tummarna att det blir er tur denna månad också :)

Åh blir ledsen när jag läser vad du skrivit.. Beklagar verkligen.

Jag tror jag skrev otydligt, menar inte att är något skillnad mellan Ma och Mf, utan det jag menade var att innan man varit med om Ma/Mf så vet man inte riktigt om den sorg och smärta som det innebär. Nu vet man ju om hur ont det gör.

Jag hoppas på plus för mig med! Det hade gjort mig så glad! (och orolig). :)

Grattis igen till ditt plus! :) Går du vidare till en bf juni-grupp eller lämnar du familjeliv?
  • Miccim
    sarana skrev 2018-10-02 07:59:37 följande:

Testade imorse på bim-4 ? Nu är det ingen tvekan. :)

Grattis!!! :)
  • Miccim
    gummsanmadde skrev 2018-10-02 08:04:37 följande:

God morgon alla. Jag ha suttit å tjuvläst på denna sidan sen den skapades, inte vågat skriva. Inte velat få förhoppningar å sen mens.. men jag måste kräka av mig lite. Är idag på BIM -2, är inne på andra försöket på bebis nr 3 (har en 3åring å en 1 åring).

Symtom jag har:

Frusen (hade ej förra månaden)

Molvärk

Ökade flytningar, genomskinliga å vattninga (hade ej förra månaden)

Ont/ömmar i hela brösten (hade ej förra månaden)

Ont under armhåla vid brösten

Illamående

Jag gjorde ett test på BIM -4 å det va ju negativt, (kvälls urin å knappt hållt mig i två timmar, försöker verkligen hitta argument vrf det va negativt hahaha). Blir så arg att jag aldrig kan hålla mig!! Nu ja jag bara ett test kvar, cb digital med veckor, å det kommer inte få röras fören på imorgon, helst torsdag på BIM dagen men jag känner mig själv jag kommer ta det imorgon. Jag sprang upp innan å kissade bara för jag inte skulle använda det idag. Hahaha viljestyrka ha jag fan inte.

Å hur mår ni? :)

Kan relatera till att det är svårt att låta bli att testa. Jag testade med en vanligt test från babyplan i morse, BIM - 6 eller - 4, så klart negativt! Tänkte testa varje morgon nu för att se om det blir någon skillnad.

Det är ju så svårt när man känner symptom.

Jag har:

-illamående (men det är något som jag även får vid äl och innan mens)

-rödrosiga varma kinder

-ilningar i brösten

-molvärk och uppsvullen tjejmage

Men det kan ju lika gärna vara att kroppen förbereder sig för mens och att jag känner efter för mycket! Haha :)

Ska bli spännande att se vad du får för svar på det digitala!
  • Miccim
    1995lj skrev 2018-10-03 12:50:01 följande:

Hej .. jag beklagar :( plussade den 26:e men började blöda igår .. och fortsatt idag .. så anar ett jätte tidigt missfall :( hade också gravid symptom som trötthet irration o illamående .. kram <3

Åh nej, tråkigt att du börjat på blöda.. Men vissa kan ju blöda även fast det inte blir missfall. Ska du göra ett nytt test framöver?
  • Miccim

Idag är alla symptom som jag hade bortblåsta, men med några dagar kvar till BIM så hoppas jag ännu. Synd att jag inte hade köpt hem några "tidiga"-tester utan bara vanliga tester som visar negativt, är så otålig!

Någon annan med BIM kring 6?8 oktober? Hur har ni det? Ni som plussat, när fick ni plus på vanliga tester, alltså inte tidiga tester?

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018