Inlägg från: Miichaella |Visa alla inlägg
  • Miichaella

Vi med BIM oktober 2018

cassandra92 skrev 2018-10-15 15:48:16 följande:

Jag känner alltid som mest ledsen och PMSig runt ÄL

Okej förhoppningsvis inget konstigt då :) Var tvungen att gå från matbordet nyss för att jag störde mig på att sambon åt högt och slog igång en serie på sin telefon!! Haha...
  • Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-10-15 20:46:41 följande:

Hahaha relaterar så hårt.

Hahahaha skönt att det är så vi kvinnor fungerar då helt enkelt :D
  • Miichaella

Äl+5 eller 6 idag. De två tidigare äl som vi försökt resulterade i att jag hade molande värk direkt efter som sedan avtog närmare bim. Denna gång försvann dock den molande värken efter äl. Idag har jag lite konstiga känningar om jag verkligen känner efter men inget annat. Blir så fundersam och vet ju att jag inte hade några känningar efter äl när jag blev gravid i april. Dock kände jag ju inte efter då då vi inte försökte bli gravida. Ska bli spännande de närmaste dagarna och se om brösten börjar ömma osv, det var iaf då i april ett väldigt tydligt graviditetstecken för mig. Därefter gasig i magen (haha) och hungrig! Plussade då på bim+9.

• Miichaella

Skrev ett inlägg tidigare här idag. Är som sagt på äl+6 och nu under kvällen har molande värken ökat. Någon som varit med om det? Att molandet kommer efter några dagar? Sjukt spännande iaf :)

• Miichaella
    Ardnas89 skrev 2018-10-19 20:04:31 följande:

Jag är på äl+5 och haft molvärk sen ägglossningen, idag tycker jag att värken har ökat.. Jag hoppas att det betyder något, men försöker att inte bygga upp förhoppningarna för mycket..

Okej spännande! Har haft så de tidigare gångerna, att molandet håller i sig från äl. Nu har min dock kommit idag på äl+6 :)
  • Miichaella

Hur tar man reda på om ens progesteronnivåer är bra? Surt om ägget blir befruktat varje månad men att det sedan inte kan fästa på grund av progesteronnivån.

• Miichaella
    WanderChild skrev 2018-10-21 22:38:21 följande:

Hur lång är din lutealfas? Hur många dagar brukar du blöda och kommer det mkt? Om man har kort lutealfas (under 10 dagar) och/eller blöder kort tid samt sparsamt så kan det vara ett tecken på lågt progesteron. Före p-piller hade jag en lutealfas på ca 13-14 dagar samt blödde en hel vecka men efter pillerstopp var lutealfasen endast 5-7 dagar och mensen sparsam i 3-4 dagar bara. Min cykel gick från 28-29 dagar till under 21 pga lutealfasen med äl på cd16... Testade munkpeppar o progesterall senaste cykeln o då tog det sig! :)

Googla och läs lite på amerikanska sidor, de verkar ha kommit längre i användningen av dessa preparat samt så verkar progesteronbrist vara allmänt mer kännt där än det är här i Sverige. Där heter munkpeppar Vitex. Finns även bra klipp på YouTube om det.

Även om man har en normal lutealfas så kan man ändå ha lågt progesteron. Progesterall är en kräm som kan beställas från graviditetskollen, den är bioidentisk vilket innebär att det ner på molekylnivå är identiskt med kroppens eget progester och därmed inte skadligt. Tror du att du har progbrist så skadar det alltså inte att testa det några cykler för att se om det ger effekt. Instruktioner fås med krämen.

Åh, tack för svar! Min lutealfas är inte kort och jag har riklig mens i 6 dagar så blir osäker. Det jag tänker på är att jag var tvungen att åka till gynakuten några gånger efter mitt MA. Den senaste gången som var samma dag som jag fick fast smiley så var mina slemhinnor fortfarande väldigt tunna. Fick då en progesteronbehandling. Är därför orolig att det kanske är så för mig varje gång :/ Om det tar ett tag för oss kan jag prova krämen nu nämner. Tack för hjälpen :)
  • Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-10-22 07:48:29 följande:

Okej. Eller så skiter jag i det så slipper jag ha mer saker att tänka på hahaha. Idag steg tempen ytterligare och jag har en vecka kvar till BIM. Spännande!!

Vilken dag i cykeln är du på? :)
  • Miichaella
    WanderChild skrev 2018-10-22 08:45:48 följande:

Googla på *progesteron gravid*, jag fick upp som första resultat en studie från 2017 som kanske kan vara intressant :).

Ska kika på det :) Fick ju MA i v.10 också så...
  • Miichaella

U

cassandra92 skrev 2018-10-22 09:07:41 följande:

CD24, BIM CD30. Dudå?

Oj sånt där kan inte jag! Haha. Menade nog egentligen hur många dagar efter äl du är? :)
  • Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-10-22 11:21:49 följande:

Haha okej, 6 dagar efter, eller jag hade ÄL i tisdags enligt min app!! :D CD betyder cykeldag, så alltså hur många dagar efter första dagen på förra mensen. 

Ah okej! Känner du något? :) Själv är jag på äl+9!
  • Miichaella

T

cassandra92 skrev 2018-10-22 13:49:20 följande:

Jag har molvärk. Och tempökning. Men annars som vanligt. Vågar inte hoppas längre haha

Okej spännande :)
  • Miichaella

Lyckats hålla mig från grav.test, vi skulle testa nu på morgonen trots att jag inte haft några symptom. Idag kom dock mensen, på äl+12, lite tidig denna månad också. Sjukt besviken. Nästa äl om 2 veckor är sambon bortrest... han åker ikväll redan och kommer hem den 10:e. Kan ju hoppas att äl är först 11:e. Jäkla skit. Hoppar väl ändå in i novembertråden kanske om vi skulle lyckas pricka in.

• Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-10-29 11:47:37 följande:

Jaa verkligen. Jag hade ÄL på CD18 och fick mensen CD29, vet inte om det är för kort? Nej vad är progestrall? 

Jag har läst på om den krämen. Vet att du skrev något om din cykel tidigare också, tror att det skulle hjälpa er. Det låter som att du kan ha för lågt progesteron, varav din cykel och menstruation är som den är. Protesterall är en ofarlig kräm som man tar efter ägglossningen för att bygga upp slemhinnorna så att ägget kan fästa. När slemhinnorna inte byggs upp som dom ska kan inte ägget fästa och man får mens mycket tidigare än man ska och man blöder inte så mycket vilket jag har för mig att du skrivit tidigare? Jag har tänkt prova fast min cykel är normal. Är desperat. Även beställt munkpeppar.
  • Miichaella

Googla och läs på :) Finns att köpa på graviditetskollen eller vad det heter, finns dock inte i lager nu.

• Miichaella

U

cassandra92 skrev 2018-10-29 15:39:50 följande:

Okej, men var köper man den förbaskade krämen då? För jag hittar den inte någonstans haha 

Graviditetskollen.se tror jag, den finns inte i lager men skriv din mejl så får du veta när den finns igen. Dagarna från äl till mens är lite kort för dig. Kan ju vara så att ni inte blivit gravida än pga ditt progesteron! Isf kommer krämen göra susen säkert :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018