Inlägg från: Canama |Visa alla inlägg
  • Canama

Vi med BIM oktober 2018

Svart på vitt så nu vågar man tro <3

30/9 Tasha82

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Snöflingan28

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee

9/10 sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04, Babbiss, Persi91

13/10 onlyme86, ksrg8887, emmaf

14/10 småfossingar, Selmans

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan, dirrtyharriet

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol, Linneaa96, lw12

28/10 cassandra92, Miichaella, JenniferBeckman

29/10 Albis, Sirest01

30/10 Jagerika, Ardnas89, Minnie768

31/10 Em0ma

PLUS

Snöflingan28

LillaMy08 BIM-1

sarana BIM-4

Katten95

goaround BIM-6

Omstart2019 BIM-3

minimera BIM

Canama BIM +2 (el. BIM -1)
  • Canama
    minimera skrev 2018-10-05 07:29:38 följande:

Grattis!!

Tack desamma <3
  • Canama
    Lillva04 skrev 2018-10-08 09:18:24 följande:

Känner att jag måste skriva av mig lite. Jag har aldrig tempat mig inför eller till ÄL. Men jag brukar tempa mig ofta på jobbet då jag jobbar med infektions känsliga barn. Jag har nu under ca en veckas tid tempat mig för att jag märkt att min temp varit hög (brukar ligga 36,3-36,4) men hela denna veckan har jag legat på 37,4-37,5 känner mig inte sjuk eller så.

Har inga gravid symtomer bara pms typ. Förra månaden va min mens sen en hel vecka så min cykel förlängdes. Kört SMEP och bara för att tog jag ett gravtest idag som visade ingenting BIM-6. Tänkte ta ett digital gravtest på lördag men känns så långt dit. :(

Min temp var högre än min normala lutealfastemp och jag är gravid :D Måst knappast vara så men så var de för mig iallafall. Hoppas hoppas :)
  • Canama

Såhär ser min kurva ut denna månad (är gravid). Tänkte att de kanske hjälper någon eftersom de var en del frågor om tempning här... Hade ÄL på CD13. Som ni ser gör tempen en liten dipp tre dagar senare. Sen stiger den. Hade högre temp än normalt 8-9 dagar efter ÄL. Sen sjönk den lite grann igen och jag tänkte att mensen kommer. Dock fick jag svaaagt plus på ÄL+11.

Blir lite knasigt med cykeldagarna eftersom NC börjar räkna om från ett från ÄL eftersom jag ändra i appen att jag blivit gravid.
  • Canama
    Honsomlängtar skrev 2018-10-08 19:33:44 följande:

Behöver lite rådfrågning här.

Min mens slutade 1 oktober.

Finns de någon möjlighet att ha ägglossning nu?

Va på toa nyss och när jag torka mig så va flytningarna trådiga, kunde alltså skapa broar med flytningarna på toapappret.

Jag och min sambo hade mys imorse men de har aldrig haft såna sega flytningar efter de. Så kan de va att ägglossningen snart är här?

Hjälp mig

Jag hade ÄL på cykeldag 13 så typ 9-10 dagar efter mensen var slut. Så de kan absolut vars ÄL på gång! Jag blev förvånad att jag hade ÄL så tidigt, typ 4 dagar innan jag trodde...
  • Canama
    KSRG8887 skrev 2018-10-08 19:36:29 följande:

Kände mig helt säkert på att jag var gravid då temp och symptom var extremt lika förra månadens kemiska graviditet. Hade rätt, plussade idag på ÄL+10. Samma dag som förra cykeln, trots att jag sagt att jag skulle låta bli att testa innan BIM. Får se om det håller längre än BIM+1 denna gång...

Grattis! Hoppas <3
  • Canama
    Honsomlängtar skrev 2018-10-08 20:04:29 följande:

Är på cykeldag 12 idag och förra månaden fick jag glad gubbe på dag 15.

Kan de skilja sig månad från månad?

Bara chockad då jag aldrig haft tydliga flytningar innan och denna månad hoppa jag över ägglossningstest för att minska stressen. Och fick veta förra veckan att jag fått fast jobb så all stress jag burit på har släppt totalt

Enligt NC hade jag ÄL typ CD 17 förra månaden och CD16 månaden innan de. Aldrig haft så tidigt som 13 förut! Så tror absolut de kan ändra :). Eller så var de första månaden som NC pricka in rätt, skulle ju förklara varför man inte lyckats bli gravid tidigare haha!
  • Canama
    Honsomlängtar skrev 2018-10-08 20:47:36 följande:

Hur är de nu har du lyckats plussa?

Blev mer taggad nu när jag verkligen sett ägglossnings flytningar, förföra mannen lite mer nu alltså :.)

Japp de har jag :). Tog ett digitalt i fredags (ÄL+14)men har innan de fått svaga plus på stickor från typ ÄL+11 Vi körde den där sperm meet egg metoden, skulle nog inte blivit något annars. NC berättade ju flera dagar senare att ÄL hade varit på CD13. Som tur va hade vi ju kört varannan dag o sen blev de lite extra för att de va helg :D. Tog även ÄL tester men fick aldrig något positivt, bara stegring.....

o grattis till jobbet! Måste kännas skönt!
  • Canama
    Honsomlängtar skrev 2018-10-08 21:12:55 följande:

Åh grattis,

Ja vi började med denna metod denna månad, har dock blivit lite fler gånger än varannan dag vissa gånger men de borde väll inte spela någon roll?

Nej jag tror inte det spelar någon roll? Har förstått att man kan köra en gång per dag åtminstone innan de skulle påverka spermiemängden på något sätt... Kör på nu om du har ÄL! Håller tummarna !
  • Canama
    Lillva04 skrev 2018-10-09 13:32:55 följande:

Någon som kört SMEP och fått plus denna månaden?

BIM på söndag enligt min app Clue. Har inga gravidsymtomer

Jag! :D fast lyckades aldrig fånga någon ÄL på stickorna (bara stegring) men vi lyckades ganska bra iallafall :)
    Jojjans skrev 2018-10-09 14:04:10 följande:

Vad är egentligen skillnaden mellan SMEP och helt vanlig typ ligga kring ägglossning? Tycker alla pratar om detta men när jag läser om det tycker jag inte att jag fattar grejen riktigt, mer än det uppenbara i att ligga regelbundet innan och under när man har ägglossning. Har jag missat nåt eller fattar jag bara inte? Eller har jag alltid använt den metoden utan att veta att det fanns ett namn för den?

Visserligen är de en bra metod att se till att få till de kring ÄL också! SMEP är nog bara mera -idiotsäker- om man får säga så haha! Blir svårt att missa ÄL tex om man följer den eftersom man ligger varannan dag och börjar testa med ÄL stickor väldigt tidigt...
  • Canama
    Jojjans skrev 2018-10-09 16:28:04 följande:

Fattar, men för mig är det typ så jag alltid gjort... men utan stickor pga känner jättetydligt min äl och har regelbunden mens så vet när den kommer va, och ligger regelbundet innan äl för att vara på den säkra sidan. Tänkte att det var den vanliga metoden hehe. Men jag älskar att läsa på och fatta hur min kropp fungerar så kanske inte konstigt att jag kört på lite säkrare kort från början.

Har börjat tempa i våras för att bekräfta mina egna känningar stämmer också. Och förra månaden använde jag äl-stickor för första gången eftersom jag inte visste när äl skulle komma tillbaka efter missfall. Fick endast svag stegring men dagen efter kom molvärken och dagen efter det kom temphöjning, så nu slutar jag med stickorna igen :)

Jag hör till dom som gått på skräckhistorierna från tonåren om hur man blir gravid såfort man har oskyddat sex med en kille en endaste gång haha! Snacka om wake-up call när de inte var så lätt som man trott... Kommer nog inte vid framtida graviditeter heller använda ÄLstickor eftersom jag denna månad inte lyckades fånga den endå. Däremot NC som jag kört nästan 2 år verkar ha koll! Jag tycker också de är intressant med hur kroppen fungerar! Ha insett att jag alltid går upp i vikt typ veckan innan mensen. Mitt yngre jag skulle alltid börja hetsbanta då men nu vet jag att vikten följer min cykel så stressar inte upp mig längre (eller om det är de att man blivit äldre och mindre brydd...) men som exempel!
  • Canama
    JohannaLi skrev 2018-10-12 09:20:17 följande:

Grattis alla ni som plussat! Tänkte kolla om ni känt någonting innan ni plussade?? Är mitt tredje försök och har båda gångerna innan känt sååå mkt, vart helt säker på att jag vr gravid båda gångerna, allt från illamående, ömma bröst och molvärk men var troligtvis bara symptom på mens. Har aldrig vart gravid så har ingen aning om hur det kan kännas... men denna gång känner jag nästan ingenting vilket kanske är ett gott tecken då? Har vart märklig i magen om morgnarna, måste springa på toaletten, men är mest lös i magen vilket är ju helt tvärtom vad många andra blir.

Jag hade svullna bröst (inte ömma) innan jag plussade. Kändes som två vattenballonger, haha! Sen var jag också sjuuukt trött, trodde jag skulle blir sjuk... kan dock säga att jag haft mera symtom andra månader när jag INTE varit gravid, precis som någon annan skrev :)
  • Canama
    cassandra92 skrev 2018-10-25 17:11:32 följande:

Åh samma här!! Fast idag fick jag mer ont i ryggen och brösten känns jättesvullna. Men jag vet inte. Får vänta till måndag haha! Du hade lördag va?

Ha följt de du ha skrivit och vill bara inflika att jag också hade högre temp än normalt (dock gick den ner liiiiite innan BIM). Samt svullna bröst. Svullna bröst hade jag flera dagar innan jag plussade :). Håller tummarna!!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018