Vi med BIM oktober 2018
Jag tempade innan jag blev gravid med sonen och precis som du skriver sjönk aldrig tempen.. Så det kan vara ett tecken :)
Jag tempade innan jag blev gravid med sonen och precis som du skriver sjönk aldrig tempen.. Så det kan vara ett tecken :)
Imorgon ska jag ta ett testa tidigt test. Jag känner mig nedstämd. På nått vis är de bättre att fortfarande ha hoppet uppe... jag vet inte. Min sambo tycker jag ska strunta att ta testet om jag känner så men samtidigt så vill jag ju veta haha! Knepigt dehär...
Åh jag vet precis hur det känns... Jag har alltid testat för tidigt för blir det då negativt kan jag skylla på just det, att det var för tidigt... Men ju närmare BIM jag kommer så vågar jag liksom inte testa, vill inte bli besviken utan istället fortsätta leva på hoppet och väntar då hellre in mensen. Nu är det 3 dagar till BIM för min del och jag fick hem nya tester igår, men ska verkligen försöka hålla mig med att testa till BIM, om jag ens vågar testa då haha ;P
Och jag är precis tvärtom, ju fortare jag får veta att det nog inte blev något, ju bättre förbereder jag mig för mensen :)
Idag var det testdags på ÄL+11 och BIM-1 (eller BIM-4, lite oklart). Vaknade och tog tempen som hade sjunkit. Kände genast att de va slöseri att ta testet....... Men tog det iallafall. Ett CB early detection som ska visa på BIM-6 redan. Tog testet och väntade 3 minuter......
Blankt. Fan fan fan fan. Gick ut till köket, och där ser jag en svaaaaaag grå skugga av ett streck till (lodrätt) börjar googla spökstreck o ser att spökstreck är grå men riktiga är blå. Plus att alla andra med liknande test ha fått ett vågrätt streck haha. Accepterar att de inte blev något denna gång heller... Går tillbaka och läser bruksanvisningen en gång till och då visar bilden att de ska va två lodräta streck om man är gravid? Sambon upptäcker också att de står att även svaga streck ska räknas som positivt. Och när vi tittar på strecket igen är de tydligare MEN de ha gått mer än 10 minuter och de står att man INTE ska läsa av efter 10 minuter.
Så ha jag blivit klokare? Nej..... Ska försöka få in en bild på testet. Ha förstått att de är svårt att fånga på bild så skratta inte ihäl er sen åt mina hjärnspöken och påhittade streck :)
Åh! Hoppas hoppas hoppas att det är något! I vissa vinklar ser det ut som er supersvagt streck, men det syns nog säkert bättre irl. Håller tummarna för dig! Ska du ta ett till imorgon?
Svårt. Om jag var du hade jag köpt ett med text gravid eller inte gravid då går det inte misstolka
De här testa tidigt-testen, finns de att köpa i butik på apotek eller måste de beställas?
Jag är inte van vid denna nervösa väntan, när jag blev gravid med min dotter upptäckte jag det i vecka 8 liksom. ;)
Dom finns att köpa på alla apotek men det som har visat tidigast för mig är RFSU (rött paket) Testade RFSU (testa tidigt) inte ens en liten skugga och RFSU (röda) fick ett svagt rött streck. I från samma urin. Bim-6 (visade sig att jag var gravid idag på bim-4
Ja den visade ingenting men det gjorde det vanliga i samma urin Men håller tummarna att du får ett plus imorgon
Jag testade negativt nu på morgonen med rfsu's testa tidigt test. Fick glad gubbe på äl test den 21/9(även sex natten 21-22), vilket betyder att jag är 12 dagar efter äl. Känner mig såå besviken då jag verkligen trodde vi prickade äl. Men samtidigt är jag osäker på om jag ens har "ägg i rullning"
Vad tror ni...
Är det kört denna månad??
Bim idag och detta är testet från imorse. Är det dubbelt eller inbillar jag mig?!
Starkt plus på bim-1, har inte riktigt tagit in det ännu :) vi har ett MA i bagaget, så är både överlycklig över pluset men också rädd att det ska hända igen. Nu är det ett år sen vi började den här resan, hoppas verkligen att den slutar i en bebis i juni :) lycka till allihopa!
Testade imorse på bim-4 ? Nu är det ingen tvekan. :)
Syns bättre på denna
Hej igen, skrev igårkväll att jag kände mig gravid. Har BIM den 10 oktober. Tog ett test idag.