Inlägg från: Canama |Visa alla inlägg
  • Canama

Vi med BIM oktober 2018

Babbiss skrev 2018-09-30 11:32:29 följande:

Jag tempade innan jag blev gravid med sonen och precis som du skriver sjönk aldrig tempen.. Så det kan vara ett tecken :)

Hoppas! Upplevde du att din temp var högre än normalt också? Eller bara att den inte sjönk vid BIM?
  • Canama

Imorgon ska jag ta ett testa tidigt test. Jag känner mig nedstämd. På nått vis är de bättre att fortfarande ha hoppet uppe... jag vet inte. Min sambo tycker jag ska strunta att ta testet om jag känner så men samtidigt så vill jag ju veta haha! Knepigt dehär...

• Canama
    Nr2år2019 skrev 2018-10-01 12:48:13 följande:

Åh jag vet precis hur det känns... Jag har alltid testat för tidigt för blir det då negativt kan jag skylla på just det, att det var för tidigt... Men ju närmare BIM jag kommer så vågar jag liksom inte testa, vill inte bli besviken utan istället fortsätta leva på hoppet och väntar då hellre in mensen. Nu är det 3 dagar till BIM för min del och jag fick hem nya tester igår, men ska verkligen försöka hålla mig med att testa till BIM, om jag ens vågar testa då haha ;P

Ja precis! Kommer antagligen ta ett test imorn bitti bara för att få slut på lidandet.... kanske jag kan skylla då på att de är för tidigt också om de är blankt :)
    Jilo skrev 2018-10-01 12:53:39 följande:

Och jag är precis tvärtom, ju fortare jag får veta att det nog inte blev något, ju bättre förbereder jag mig för mensen :)

Haha ja så kan man också tänka! Tänk va alla är olika :)
  • Canama

Idag var det testdags på ÄL+11 och BIM-1 (eller BIM-4, lite oklart). Vaknade och tog tempen som hade sjunkit. Kände genast att de va slöseri att ta testet....... Men tog det iallafall. Ett CB early detection som ska visa på BIM-6 redan. Tog testet och väntade 3 minuter......

Blankt. Fan fan fan fan. Gick ut till köket, och där ser jag en svaaaaaag grå skugga av ett streck till (lodrätt) börjar googla spökstreck o ser att spökstreck är grå men riktiga är blå. Plus att alla andra med liknande test ha fått ett vågrätt streck haha. Accepterar att de inte blev något denna gång heller... Går tillbaka och läser bruksanvisningen en gång till och då visar bilden att de ska va två lodräta streck om man är gravid? Sambon upptäcker också att de står att även svaga streck ska räknas som positivt. Och när vi tittar på strecket igen är de tydligare MEN de ha gått mer än 10 minuter och de står att man INTE ska läsa av efter 10 minuter.

Så ha jag blivit klokare? Nej..... Ska försöka få in en bild på testet. Ha förstått att de är svårt att fånga på bild så skratta inte ihäl er sen åt mina hjärnspöken och påhittade streck :)

• Canama
    Ero13 skrev 2018-10-02 06:48:58 följande:

Åh! Hoppas hoppas hoppas att det är något! I vissa vinklar ser det ut som er supersvagt streck, men det syns nog säkert bättre irl. Håller tummarna för dig! Ska du ta ett till imorgon?

Jag har inte flera tidiga tester så jag vet inte... har ett vanligt test men kanske är onödigt att slösa de imorn redan? Jag vet inte! Åhhhfff va svårt de blev...
    carola18 skrev 2018-10-02 06:52:51 följande:

Svårt. Om jag var du hade jag köpt ett med text gravid eller inte gravid då går det inte misstolka

Ja kanske de men borde man vänta några dagar? Det jag tog var ju ett tidigt test.. dom gravid/inte gravid är väl för BIM eller senare? Har ju iofs BIM imorn enligt NC...
  • Canama
    Noanda skrev 2018-10-02 18:31:00 följande:

De här testa tidigt-testen, finns de att köpa i butik på apotek eller måste de beställas?

Jag är inte van vid denna nervösa väntan, när jag blev gravid med min dotter upptäckte jag det i vecka 8 liksom. ;)

Köpt både på apotek och i matbutik! Försök kika om de står från vilken halt de mäter. De tidigaste jag Har hittat är från 10mlU/ml hCG. De -vanliga- som man ska testa vid utebliven mens är känsliga från 25mlU/ml hCG.

Men rekommenderar att läsa på förpackningen, ha stått och hållt i nått test nångån som lät som att de sku va ett testa tidigt test men så var de bara känsligt från 25mlU/ml hCG iallafall...
  • Canama
    sarana skrev 2018-10-02 20:18:11 följande:

Dom finns att köpa på alla apotek men det som har visat tidigast för mig är RFSU (rött paket) Testade RFSU (testa tidigt) inte ens en liten skugga och RFSU (röda) fick ett svagt rött streck. I från samma urin. Bim-6 (visade sig att jag var gravid idag på bim-4

Menar du att vanliga RFSU gav utslag men inte testa tidigt? Jag ha köpt RFSU testa tidigt som jag ska ta imorn. Lila paket. Rackarns om de är skit haha!
  • Canama
    sarana skrev 2018-10-02 21:01:38 följande:

Ja den visade ingenting men det gjorde det vanliga i samma urin Men håller tummarna att du får ett plus imorgon

Oj, märkligt! De borde ju vara mycket känsligare! Haha ja nu känns de som man har en ursäkt om de blir negativt imorn hehe....
  • Canama
    kladdkaka82 skrev 2018-10-03 08:04:34 följande:

Jag testade negativt nu på morgonen med rfsu's testa tidigt test. Fick glad gubbe på äl test den 21/9(även sex natten 21-22), vilket betyder att jag är 12 dagar efter äl. Känner mig såå besviken då jag verkligen trodde vi prickade äl. Men samtidigt är jag osäker på om jag ens har "ägg i rullning"

Vad tror ni...

Är det kört denna månad??

Testade CBs early detection igår och fick svagt plus (finns bild längre upp). Tog RFSU testa tidigt imorse och kan ev ana ett streck men inte lika tydligt som igår. Så antingen är de påväg bort ELLER så är RFSU testa tidigt skit haha! Jag hoppas på de senare... var även en tjej högre upp här som inte hade fått positivt med dom fast hon fick positivt med samma urin på RFSU vanliga test... Knas!! Vet att de är svårt men försök vänta några dagar och testa igen sen. Jag själv kommer också vänta....... tills imorn bitti ;)
  • Canama
    Snöflingan28 skrev 2018-10-01 13:59:08 följande:

Bim idag och detta är testet från imorse. Är det dubbelt eller inbillar jag mig?!

LillaMy08 skrev 2018-10-01 20:15:35 följande:

Starkt plus på bim-1, har inte riktigt tagit in det ännu :) vi har ett MA i bagaget, så är både överlycklig över pluset men också rädd att det ska hända igen. Nu är det ett år sen vi började den här resan, hoppas verkligen att den slutar i en bebis i juni :) lycka till allihopa!

sarana skrev 2018-10-02 07:59:37 följande:

Testade imorse på bim-4 ? Nu är det ingen tvekan. :)

Katten95 skrev 2018-10-04 14:07:41 följande:

Syns bättre på denna

goaround skrev 2018-10-04 17:08:32 följande:

Hej igen, skrev igårkväll att jag kände mig gravid. Har BIM den 10 oktober. Tog ett test idag.

Startar en PLUSlista efter BIMlistan så alla får bättre överblick! Lättare för nya att komma in och ansluta BIMlistan också om den är återkommande i flödet. Hoppas jag fått med alla som plussat, lägg till er annars :)

BIM

30/9 Tasha82

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Snöflingan28

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee

9/10 sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04, Babbiss, Persi91