Inlägg från: Canama |Visa alla inlägg
  • Canama

Vi med BIM oktober 2018

cassandra92 skrev 2018-09-23 10:12:48 följande:

Ni som tempar. Tror ni det är kört nu när tempen har gått ner tre dagar i rad? Har en vecka kvar till BIM

Min syster tempa när hon försökte bli gravid. Då sjönk hennes temp (innan BIM) och hon var besviken och inväntade mensen. Men hon var gravid trots de! Så tror inte de är ?kört? :)
  • Canama
    cassandra92 skrev 2018-09-23 11:13:29 följande:

Okej. Då får jag bara hoppas då!!! :D

Är 33,52 din temp förresten? Ovanligt lågt isåfall, säker på att de stämmer?
  • Canama

ÄLtest HJÄLP! Ha bygg upp en sån fin stegring men sen idag, blankt igen!! Hade jag ÄL igår?! Början på strecket är lika mörkt som kontrollstrecket. Så de är lika starkt men inte lika tjockt. Min temp ha också ökat igår. Vad tror ni? Egentligen är ÄL beräknad till imorn...
  • Canama

Hur går de för er -sperm meets eggare-? Vi har följt metoden slaviskt fram till nu då vi fått lite panik och kört på för fullt haha! NC vidhöll att ÄL skulle vara i måndags (CD16). Fick nästan positivt ÄL test i lördags, trodde de skulle vara positivt i söndags men då var de nästan blankt igen! Så funderar på om jag hade ÄL i lördags ändå.... och idag säger NC att jag hade ÄL i fredags?! På CD13. Aldrig haft ÄL så tidigt förut.. Vi har iallafall haft sex CD8, CD10, CD12, CD14,CD15, CD16..... Hoppas hoppas de räcker! Är orolig att jag int ens haft ÄL fast NC säger de? Men de är väl säkrast att tempaom man vill veta sin ÄL har jag förstått??

• Canama
    Onlyme86 skrev 2018-09-25 08:40:50 följande:

Än så länge händer det inte så mycket för oss mer än att vi kör på varannan dag. Just nu testar jag med digitala ägglossningstester. Ägglossning förväntas ske på fre 28/9.

Håller tummarna för er! Men hur ser tempen ut för din del? Har den ökat?

Jo, 36,13 i torsdags, 36,38 i fredags och 36,63 i lördags. Idag var den 36,65.
  • Canama
    Lala90 skrev 2018-09-27 05:45:43 följande:

Vi skulle ha myst igårkväll enligt ?smep?, är på BIM -9. Men en stressig kväll på jobbet och en tidig start idag ledde till att jag verkligen inte orkade :( drömde inatt att jag köpte ett tidigt graviditetstest från en bankomat, haha! Tänk vad detta sätter tankarna i rullning dygnet runt... xD

Stort grattis till plus ni som fått det redan!! :) <3

Vi hopps också den sista liggningen enligt metoden... orkade helt enkelt inte! Och tappade lite lusten när jag inte lyckades fånga ÄL med stickorna.... NC är dock övertygad om att jag hade ÄL i fredagsoch flyttade fram min BIM 3/10! Sambon vill att jag ska ta ett testa tidigt test 2/10, han kan inte heller hålla sig haha! Så gick de med den planerade BIM hotellnatten :).

Symtom känner man ju massor av men de gjorde jag förra månaden också.... skulle någon säga att de va ett symtom att se kråkor skulle man ju garanterat se massvis av kråkor, så sjukt att kroppen och sinnet luras så fruktansvärt :(
  • Canama
    Lala90 skrev 2018-09-27 21:02:40 följande:

Men nääe, hotellnatten! :( ni åker väl iväg o myser lite ändå va? <3 tacksam ändå för att höra att vi inte var ensam om att hoppa ?sista ligget?, jag blev så besviken på mig själv men samtidigt.. alltså nån måtta får det vara :( tänk om man kunde va en sån som bara kollar på ett par kallingar o blev på smällen, haha..

Fasen vad jag hoppas för vår skull!! Nu nyss helst.. hehe.. :)

Jo vi åker iväg på hotell ändå :) hoppas så in i bomben på ett positivt test innan dess, annars blir de ju en lagom munter resa med mens och deppighet.... Ja de är konstigt, hela livet ha man blivit intutad att man ska akta sig för att bli gravid och sen när man väl vill, ja då är de mitt i allt svårt! Hmpfff... Jo jag hoppas så på oss och alla andra här i oktobertråden <3
  • Canama
    cassandra92 skrev 2018-09-28 23:30:25 följande:

Där kom mensen. Tre dagar för tidigt. Jaja. Hann i alla fall inte ta etg negativt test. Sjukt besviken och ledsen.

Åh nej! Jag hoppades verkligen för din skull denna månad! Försökte skicka meddelande till dig men du har privat profil så de gick inte... Skriver de här istället för de kanske hjälper någon annan också. Jag har tänkt så på dig efter att jag såg att din temp var 33,nånting i medel med AVA armbandet. Hade du samma när du tempa med NC? Jag tänker bara för att låg temp kan vara ett symtom på hypotyreos. Då kan man även ha svårt att bli gravid. Du kan googla så finns de mera symtom man kan ha... Så kanske du kan gå till din vårdcentral och få testat?

Kraam!
  • Canama

Nån som tempar här eller som ha tempat vid tidigare graviditet? Sitter här och grubblar och letar symtom... men min temp har varit mycket högre än normalt i lutealfasen i några dagar nu. NC förutspår varje dag att tempen ska börja sjunka men den stiger bara... vågar man hoppas att detta betyder något? Genomsnitt temp lutealfasen för mig är 36,66 och idag hade jag 36,90. Kan inte komma ihåg att jag haft så hög temp förut om jag inte varit sjuk. Enligt NC är jag på ÄL+9 och BIM-3. I början av min cykel så var BIM 6/10 (idag BIM-6) men se har alltså NC ändrat vid ägglossningen.

• Canama
    Ero13 skrev 2018-09-30 11:40:10 följande:

Jag tempar också, med NC, det är första månaden för mig så kan väl inte säga att jag har stenkoll. Jag tänker dock att så länge din temp inte börjar sjunka vid bim så är det ett positivt tecken? :) att den fortsätter att öka skulle kunna anses som något bra det med. Du har inte känt dig dålig eller så, som skulle kunna vara en anledning till förhöjd temp? :)

Håller tummarna för dig!

Njäe alltså har varit riktigt trött så ha trott att jag kommer bli sjuk men de har aldrig brutit ut nått. Förhoppningsvis beror tröttheten på något annat hehe. Sambon är snuvig o så men han jobbar på förskola så det är nästan normaltillstånd denhär tiden på året haha.

Är ju några dagar kvar till BIM så förhoppningsvis håller sig temperaturen. Min temp brukar störtdyka samma dag som mensen kommer så försöker hålla mig lugn än!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018